Relationer iFokus

Relationer

Etikettkriser
Läst 1254 ggr
Hallu86
3

Jag,pojkvän och hans ....bror...

Jag vet inte vad jag ska göra.. det är såhär jag och min pojkvän planerade att vi skulle åka på en semester till Grekland i sommar jätte mysigt i 2-3 veckor! Såhär mysigt osv…

Men… han bror skulle också på en resa med sin kompis men han var tvungen att tacka nej i slutet..

Så nu ska hans bror följa med oss på våran semester! Känns ju lite sådär skumt.. jag tänkte ju liksom en romantisk semester för oss två bara…

Då min pojkvän och hans bror är väldigt barnsliga också när de är tillsammans så tror ju jag att jag kommer bli väldigt utanför.. Nu är de redan bokade biljetter så har inte så mycket att säga längre…

Men jag vet inte hur jag ska få fram att jag vill att han spenderar mer av sin tid iaf med mig än med sin bror… hans bror får faktiskt hitta på saker själv känner jag… eftersom planen var för vi två? Jag vill ju känna att jag iaf kommer  få prio på semester.

Detta är också våran första semester som vi tar tillsammans…. samt att de var väl lite en firande för förlovningen…

Men jag har försökt att prata med min pojkvän och han säger inte så mycket mer än att han kan inte vara taskig mot sin bror heller och låta han vara ensam..

Kan säga att hans bror är äldre än min pojkvän…. jag är 22 min pojkvän är 24 och hans bror är 27 år och har jobb egen lägenhet osv… så de är inget att han är för liten att vara själv iaf.

Känner att jag behöver lite råd och kanske lugnade? Är bara så förvirrad och behöver ladda mig känslomässigt för att klara av detta.

VästkustFia
14

Jag tycker inte det är OK att bjuda med sin bror utan att fråga efter vad du tycker.

Det verkar lite omoget i mina ögon, som att din pojkvän ännu inte förstått fullt ut vad det betyder att ha en seriös relation - då får faktiskt familjen komma i andra hand ibland! Oavsett hur bra kompis man är med brorsan.

Du skrev att ni ska vara borta 2-3 veckor. Finns det någon chans att lägga upp det så brodern bara är med en del av den tiden? Du och din pojkvän kanske kan sticka iväg till någon liten ö själva en vecka, eller så kan ni försöka få brorsan att ta chansen att upptäcka Grekland på egen hand?

Det dramatiska alternativet är ju att du tvärvägrar att resa om ni inte gör det själva, men kanske kan ni komma överens om en mindre radikal lösning. 

Hoppas allt går bra!

Sjöstjärna
11

Nej, det är inte okej att bjuda med en person till utan att prata igenom det med dig. Å andra sidan är det inte okej av dig heller att inte säga något och verkligen tala om hur du känner innan biljetterna är bokade och det är för sent. I mina ögon verkar alltihopa ganska omoget, så du kan nog ställa in dig på att det blir grabbarna grus show på semstern och att du får roa dig själv.

/Sjöis

"Sat Chit Ananda - Varande Medvetande Salighet ❤️"

VästkustFia
4

#2 Vi vet ju faktiskt inte om pojkvännen skötte bokningen och beställde biljetter för tre personer istället för två utan att säga något i förväg till TS.

Gur4m1
4

Jag skulle tycka det var kul att ha med brodern. 2-3 veckor enbart på tu man hand. Finns det vekrligen inte plats för brorsan? :D 

Efteroms DU är så mogen och tydligne är dne som tänkt igneom detta mest, som en gneomgående "romantisk resa och firande a vår förloning " (din fästman verkar ha en annan syn på saken) kanske du får vara dne mogna och säga rakt ut till din bror att "hörredu, jag tycker det är skitskoj att du ska med, ska vara kul att lära känna dig lite mer och bla bla bla (menar…han är en tredje person, det kan bli kul med rätt inställning!). Så tänkte jag att samtidigt  vill jag och lillebror fira vår förlovning lite så kan du planera in något?" Typ som att han åker till en ö och utforskar en vecka själv eller bara att han ska se till att planera saker på egen hand några dagar, så ni får åka själva och rida kameler och dyka i reven eller vad man nu gör i Grekland.

Jag tycker det blivit fel, att de blev såhär trots att du uppenbart hade en annan syn på hur det skulle vara. Men det verkar som att du får acceptera det och kanske mötas halvvägs?

Jag försöker sätta mig in i din pojkväns situation och känner mig superkvävd av alla dina "jag tänkte romantik i 2-3 veckor".  Finns det vekrligne ingne plats för brodern?

Ska ni bo i samma rum också? För där skulle nog jag satt en gräns. Men ni _måste_inte umgås hela dagarna. Om du utgår från att bli utestängd så kommer du att bli et. Acceptera det inte. Gå inte in i "offerrollen" och tjura om de stänger ute dig. TA plats. Säg "DET här duger inte" om de  drar iväg på stripklubb eller åker iväg utan dig på något, eller vad du nu är rädd att två vuxna människor, därav den ena är du förlovad med, ska göra för att stänga dig ute.

försök se den positiva sidan: Nu vet du vad du ska uttala tydligt för din partner till nästa resa: BARA vi TVÅ. ;) + en chans att skapa häftiga minnen med hans bror. Det hade jag älskat. Min pojkväns bror PRATAR knappt med mig. Som syster med en 4 år yngre lillsyrra så hade jag absolut hängt med henne och hennes familj utomlands. absolut!

Måste inte vara romantik24/7. Säg bara att "okej ikväll går du och jag ut baby….utan storebror". Storebror kna säkert hitta en nattklubb, ett gäng svenskar och klara sig själv. Men att ha "romantik" som argument för att åka ensamma i 2-3 veckor…när brodern redan är involverad såhär…duger inte. Tycker jag alltså. Ni komemr säkert att få jättekul och våga va lite "barnslig" du med! ;)

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Maria
4

Jag tycker ni ska träffas alla tre och planera resan och vara öppna med om vad ni vill och inte vill och vad ni förväntar er av varandra och vad ni har för eventuella krav.

Delar ni rum eller lägenhet så kan det vara bra att prata igenom sovtider, ensamtider för dig och din lille och annat praktiskt.

En välplanerad resa brukar bli bra om man pratat igenom saker innan man åker.

Jag tror att det kan bli riktigt kul.🙂

/Maria

[Udoon]
1

skulle nog bli ganska sur om min snubbe bjöd med nån annan utan att fråga mig, bara sådär, om det har varit bestämnt sen innan att det ska vara en romantisk semester för bara oss två.

[Ellenme]
5

Well… gjort är gjort, biljetterna och allt är bokade. Vill du sitta och sura eller ska du ändra inställning och få VÄRLDENS ROLIGASTE veckor? 😎 Ditt val! Påpeka att du hade uppskattat att NI hade pratat om ER semester innan nån annan hoppade på. Så du har sagt hur du känner.. sedan ser du till att få världens roligaste semester någonsin! Du kan ha mysigt med din pojkvän likaväl som du kan ha riktigt jädra roligt. Gjort är gjort, inget du kan göra nåt åt så nu blir det vad du gör den till.

VästkustFia
1

Ja, mycket beror på vad man kommit överens om tidigare och vilka förväntningar man har. Sen skadar det ju aldrig heller om man kan diskutera.

En gång hade jag och en vän bestämt en resa och strax innan undrade hen plötsligt om det var okej att en tredje person hakade på. Jag hade knappt ens träffat den här personen förut och var så sliten just då att jag bara ville koppla av och hade inte ork att behöva umgås så pass intensivt med någon 'okänd' (hade jag varit piggare hade jag nog bara tyckt det var kul). Därför förklarade jag - vänligt - att jag helst ville vi skulle åka själva. Så blev det också, och no hard feelings från något håll.

heathers
3

Jag tycker inte att det är okej överhuvudtaget, speciellt inte när man skulle fira en förlovning. Vad jag tycker att du ska göra för att få ut så mycket som helst av resan är att avnjuta sol och värme så gott det går, bjud dig själv på goda middagar och unna dig mycket shopping! Om det inte är försent, kan inte du bjuda med en kompis som kan boka en sen biljett? Det är ju självklart roligare att ha någon med sig om killen ifråga kommer umgås med sin bror..

Jag skänker en tanke till dig!

Hallu86
1

Kan säga att jag fick inte veta att han skulle med och jag och min pojkvän har visst pratat om resan som förlovnings firande och romantisk bara han och jag.

Men då han är så nära vän med sin bror och hans bror är inte så social blir de lätt att han vill inte stötta ut sin bror … Så jag surar int eså mycket på det men jag är bara förvirrad och jag känner mig lite lurad.

Jag vet de kan ju bli skit bra.. men blir de inte de så har jag lagt ut väldigt mycket pengar på något som jag inte kommer kunna förändra.

Och någon stor ekonomi har jag inte så de är väl de som gör att jag vet att jag inte kommer kunna göar om det..

Men vi får se… tack till alla som ger stöttning iaf :) skönt att höra att jag inte behöver känna mig som väldens sämsta flickvän för att jag kände att jag blev upprörd över detta.

[Ellenme]
2

#10 Hade också blivit upprörd som fan 😛 Men gjort är liksom gjort… tro det eller ej så vill inte jag att din semester ska gå åt pipskogen. Gör det bästa av situationen nu! Ta flertals mysiga romantiska middagar utan brodern, ha massvis med härligt sex och om ni delar rum med brodern så skicka ut han. Man får göra det bästa av situationen!

Jag skulle flytta till ett annat land med mitt ex… han nämnde INGET om att hans bästa vän skulle med 😎 Såg det som en romantisk grej.. han och jag skulle starta om, börja om på nytt. Sen kom smällen, hans bästa vän skulle med också. Jag vart väldigt besviken men jag orkade inte vara besviken utan försökte se hur roligt det faktiskt kunde bli. Nu gick inte planerna som planerat och glad är jag för det..