Relationer iFokus

Relationer

Etikettkänslor
Läst 7566 ggr
youandyou
0

handla med en annan tjej.

Hej. Tänkte bara höra med er om ni tycker de är okej. Jag oh min kille är förlovade. Och jag har en killkompis (som en bror) vi har känt varann i 6 år. Min kille är kompis med en tjej han känt i 1 år. Och dom har även varit "på g". Igår så fråga haan mig om han fick åka med henne och köpa skor. Jag sa ja. För jag skulle dit med min familj en stund senare. Jag ringee honom när jag e där. De kommer fram att han åkte till hennes jobb oh mötte henne där. (Dom skulle mötas i stan sa han) Han fråga henne; e de okej om vi gårner till min tjej? Jag tycker de är ganska självklart är de är okej och man inte behöver fråga så vidare man inte står i kassan. Hon står oh snear oss och säger inte hej när dom kommer och jag säger jag vill snacka med mig kille själv utan henne där. Men hon bara kom närmre. Sen stack dom och gick oh kolla kläder.. vilket jag inte tycker är ok. Vilket jag sedan sa och hon får frispel på mig. Och han med. Jag har sagt att han får lov att träff henne, men att jag gärn vill vara med. Då jag sett att hon raggar på honom. Hon är singel nu och söker killar övarallt. När hon var tillsammans med sitt ex satt hon och skrev till min kille att ho inte fick träffa honom av sin kille. Och att hon satt i bilen när han var uppe hos sitt ex. Hon vill bara träffa honom om han inte är med mig etc etc. Hae ni tyckt detta var ok om er partner gjort så? Hon tycker även de är ok att gå och kolla skor, kläder, smink, gå på bio tillsammans och fika ute på stan och filmkväll med killen som har tjej och är dessutom förlovad.. Blev ett ganska långt inlägg. Tacksam för svar utan påhopp.

Sarah
5

Ja jag tycker att det är ok att han gör så. Han är inte intresserad av henne och vad hon gör tycker jag att du ska ignorera. Det är hans beteende du ska bry dig om. Förstår inte alls varför du ska gnälla över att han går och handlar kläder med henne. Min kille umgås mycket med sitt ex exempelvis, de går it och dricker öl, shoppar, cyklar osv. Why not? Ser inte problemet i det.

Sarah
2

Visst att det är lite märkligt om hon inte vill träffa dig alls, jag träffar killens ex en hel del, men han har en del tjejkompisar som jag gärna slipper träffa och de mig, för att vi helt enkelt inte tycker om varandra. Men, så länge du litar på din kille så…

Vyer
5

Jag tycker att det är okej att umgås med vänner och att shoppa/gå på bio/ha filmkväll/fika osv. 

Det känns lite underligt från hennes sida att hon inte ens vill försöka vara trevlig/vänskaplig mot dig när ni ses, men ser det inte som direkt konstigt att hon inte vill umgås med dig -  jag har i alla fall vänner jag vill umgås med utan att min partner är med och min partner har vänner som jag inte gillar/inte vill umgås med. Det går inte att gilla/vilja umgås med alla människor (men en kan ju anstränga sig lite och vara trevlig/artig när en "råkar" träffas).

Nicollan
10

Är han förlovad med dig så vill han ju förhoppningsvis vara med dig!

Jag kan förstå att du reagerar som du gör, men man måste försöka släppa på kontrollen och ändå lita på sin partner.. du skulle märka om det var något mer i mellan dom.
Sen låter inte hon som världens trevligaste direkt, hon verkar ha en väldigt otrevlig attityd mot dig och det kanske är det som är själva grejen?
För om min fästman ville vara med ett gammalt ragg/ex som var otrevlig och respektlös mot mig då skulle jag säga ifrån.
Och då förstår jag dig att du inte tycker det är ok.

_"Innan du dömer mig, ta på dig mina skor. Snubbla på alla stenar som jag snubblat på. Res dig alltid upp igen och gå precis samma väg som jag gjorde."
_
🌺

youandyou
5

Tycker inte att man går på bio med någon själva om den andra har en partner.

Karmatarerskanise
26

Min sambo hade inte umgåtts med någon som ogillade mig. Definitivt inte tagit dennes parti.

youandyou
0

#4 givetvis ska man vara trevlig osv.

youandyou
0

Jag mena #3

youandyou
0

De e inte de att jag inte litar på honom. De är henne jag inte litar på.. har hört av mina tjejkompisar

[Devya]
1

#9 Men jag förstår inte det här. Du litar på honom, men inte på henne? Vad betyder det egentligen?

Det viktiga är väl att du litar på honom - att han inte kommer att falla för henne om hon försöker något, eller?

youandyou
0

Tjejen äf väldigt manipulativ och tror att allt och alla kan hon göra som hon vill med. Min tjejkompis kille hade umgåtts med henne. Försökt/lyckats kyssa honom plus ljuga om hans tjej. Sen gått till tjejen oh sagt att han kysste henne. Plus sagt massa grejer till tjejen osv.

[Becka889]
1

Så länge du litar på honom tror jag du gör bäst i att inte "lägga dig i" så mycket i vad de gör när de umgås, det kan sluta med att du gör dig själv en otjänst om hon försöker vända honom mot dig (vilket det verkar lite som när du skriver att hon fick ett "frispel" på dig efter att de kollat kläder och att han hakade på…) det skulle iaf inte förvåna mig om hon säger till honom när de är själva att hon tycker du verkar svartsjuk/kontrollerande osv, i det läget tjänar du på att försöka visa att det inte är så och var ärlig mot din pojkvän i hur du känner. Det ska han kunna förstå.

Blanksteg
1

Om du litar på din kille så tycker jag du ska lämna det åt honom att hantera situationen om tjejen försöker ragga upp honom.

youandyou
0

Hon har ju redan snackay om de med honom. Hon ringde honom 10 ggr på 20 min igår.

youandyou
0

Hon har ju redan snackay om de med honom. Hon ringde honom 10 ggr på 20 min igår.

youandyou
0

pyromanen
7

Förstår inte det du skrev att han känt henne 1 år och de har varit " på g" men ni har varit ihop i 6 år. Var de " på g" för mer än 6 år sedan ? Jag skulle nog sagt ifrån till honom typ: ehh jag tycker det verkar som att x raggar på dig och vill nåt annat än vara kompis med dig. Jag tycker det är en självklarhet att man kan ha kompisar av alla kön och göra alla sorters kompisgrejer ihop även utan partnern är med, det som inte låter så bra i detta fall är att det verkar som att det inte är " bara" kompis hon vill vara.

youandyou
0

Jag har en killkompis som jag känt i 6 år skrev jag. Läs om. Läs rätt.

pyromanen
6

Ok, nu har jag läst rätt. Killkompisen verkar inte ha nåt med saken att göra. … Om ni varit ihop 1 år bara och de varit på g med varandra så nyligen tycker jag det låter ännu sämre. Då skulle jag nog ställa ultimatum: vill du fortsätta vara ihop med mig då får du låta bli umgås med dendär tjejen som raggar på dig!

youandyou
0

Jag oh min kille hae varit tillsammans 6 månader. Oh mi kille oh hon lärde könna vara förra sommaren. Oh var på g där. Sen blev dom ovänner. Oh hon tog kontakt med honom strax innan han oh jag blev tillsammans. *

[Rödluvan]1
11

Jag är ledsen, men det förhållandet kommer inte hålla.

youandyou
0

#21. Varför säger du så ?

[Tilde]
8

Öhm ja alltså… För det första förstår jag inte varför en kille vill med en tjej och shoppa skor åt henne om han inte gillar henne. Det är ju ett helvete för killar när tjejer "går amok" i affärer.😂 Nej men helt ärligt så är det såklart ok att umgås med kompisar av motsatta kön, men i min värld så VILL man inte det när man är i en seriös relation - inte ensam på en shoppingtur i alla fall. Och man vill definitivt inte ta kompisens sida framför sin pojkväns/flickväns.

Gur4m1
2

Antar att du tar upp din killkompis för att din pojkvän använderhonom som "om du har en killkompis så ska jag få ha min tjejkompis" men han måste väl förstå skillnaden mellan att du har en killkompis- och han har en tjej som vill mer än bara vara vän med honom?

Sen ska även du försöka vara mindre hotfull kanske?

Jag som har en killkompis- hade inte tyckt det kändes ok att du bara "dra asså jag vill snacka med min pojkvän ifred ba" ;)

När du SAGT att det var okej. Han frågade dig om att det var okej. Fråga är om tjejen är blyg och osäker i ditt sällskap eller om hon inte _vill_ umgås med dig. JAg är alltid öppen för att ta med mina killkompisars tjejer om de vill med, men ja…det blir inte samma sak. Jag umgås helst på tu man hand, killkompis eller tjejkompis.

Det bästa är nog att inte bli så deffensi och agressiv och istället berätta hur du känner- inte som att du har rätt och minsan kan ställa krav, utan berätta vad det är som gör att du känner dig ignorerad, sårad och stött. 

Det finns inga rätt, däremot bör ju en kille som du är förlovad med, vilja veta och försöka lösa om du känner dig osäker och utesluten.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Mona22
4

Tror du får känna efter själv hur du vill ha det. Jag och min man har varit tillsammans i 11 år och litar 100% på varandra. Jag är väldigt intresserad av reptiler och kryp och det är inte min man. Jag brukar därför åka med en gemensam killkompis på dessa mässor men vi är bara vänner . Jag hade aldrig åkt iväg med honom om han stötte på mig och din kille borde nästan tänka likadant. Håller med ovanstående att en kille inte åker och shoppar med en tjej om det inte är något speciell för så skoj brukat det inte vara för dem =P Gå på bio med en annan kille hade jag aldrig gjort, inte ensam iallafall. Kanske bäst att du pratar med honom?

youandyou
4

När jag berättat att hon ragga på honom så tänkte han efter och förstod va jag mena. Han sa hejdå till henne sen för att hon sa massa dumma grejer om mig osv. & hon sa bara att han va dum i huvudet för hur kunde han välja mej före än henne ? ;)

VästkustFia
1

… och där fick du det slutliga beviset på att hon ville vara mer än bara vän med honom.

youandyou
0

#24 jag mena intw att hon skulle dra. Men inte gå min killr i röven :)

Gur4m1
1

#28 bra att ni ser på saken på samma sätt, att hennes intentioner blev tydliga, även för honom. :)

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com