Hur skulle ni reagerat?
För en vecka sedan var jag och min pojkvän på bio, egentligen hade jag velat sova över hos honom den natten men bestämde att jag skulle åka hem då jag skulle få mens inom några dagar och man vet inte riktigt när den kommer så ville inte få det hos honom.
Dagen efter blir jag sänliggandes med feber, värk och halsont. Då skriver min pojkvän på kik (vi har mycket kontakt via kik när vi inte ses, skriver om allt mellan himmel och jord och håller varandra uppdaterade liksom) att han måste typ "erkänna" (inte riktigt med de orden, men ja) att han hade en polare som sov i hans säng den kvällen/natten efter bion.
Jag frågade om de hade legat med varandra och han svarade i stil med "nej, vi kramades inte ens, jag sov i soffan". Han blev rädd att jag var sur över det men jag svarade glatt att jag har ingen anledning att vara sur.
Fyra dagar senare ses vi igen, vilket är det längsta "uppehåll" vi har haft sen vi blev tillsammans. Efter ett tag när jag varit hos honom drar han upp detta igen och typ ber om ursäkt att han inte sa det direkt och sådär. Det var alltså en tjej-kompis, som han egentligen inte hade någon direkt kontakt med. De hade knappt pratat då hon var där och hon hade bara sökt en tillfällig plats att sova på. Jag nästan skrattade och sa, ja, men det är liksom lugnt! Ni har ju inte gjort något så jag har inget att vara arg eller sur över. :)
Han hade även oroat sig att jag var "sjuk" som ursäkt till att jag inte ville träffas på grund av detta. Och jag frågade varför i hela friden jag skulle bli sur över det, då han svarade "Jamen ni tjejer/flickvänner är ju sånna, blir sura och avundsjuka så fort man pratar med någon annan!" (observera att han inte är helt seriös med detta och det är något vi brukar skoja om lite).
Hur skulle ni reagerat om eran pojk/flickvän hade lånat ut sin säng en natt till en bekant som behövde tak över huvudet?
//CaptainBunchie (fd. BlossaTossa) _
http://bunchiesphoto.weebly.com/
_
Sova i samma säng: big nono. Men på soffan eller liknande OK enligt mig om det är någon han känt ett bra tag. Men inte i samma säng eller helst inte i samma rum.
Nu går det dock inte pga olika anledningar men om man tänker det som om det hade kunnat ske.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Helt okej, men min kille får inte sova i samma säng som nån annan, förutom mej.
Föredrar dock om han skulle sagt till innan.
Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .
Jag säger lika som #1 och #2. Jag skulle inte vara helt bekväm med det men jag litar på min pojkvän och jag vet att han inte skulle göra något dumt :)
Jag tycker att det är lugnt, det finns ingenting att fundera på. Var glad över att din pojkvän är ärlig! ;)

inte brytt mig
Hade inte brytt mig ett dugg
Och då kommer jag som hade sagt NEJ NEJ!
Jag hade aldrig accepterat det. Men det beror antagligen på att vi inte gör sånt.
Hade inte rört mig i ryggen. Litar till 100% på min man.
Jag hade inte reagerat. Alltås så länge det är en vän och intentionerna är de rätta. Dvs han i soffna hon i sängen eller tvärt om. JAg har killkompisar som jag lånar/lånat ut soffan till, utan att ligga med dem :P Så jag hoppas hn klarar av att göra samma sak,eller mer…jag utgår från att han kan göra samma sak.
Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com
Självklart är det okey att ställa upp för en någon som behöver en plats att sova. Jag hade oroat mig mer om min partner känt att han inte kunde hjälpa sina vänner på grund av vad jag skulle tycka.
Jag litar fullt på min flickvän och har inget problem med det, båda eller en i säng kvittar, har inte en tanke på att de skulle göra något annat än att sova vilket som 🤪
Känner som #10 också.
/ Kigon, medarbetare på djurpyssel ifokus.
hade inte brytt mig :)
// Michis
Det hade jag nog sagt nej till. Kanske låter hemskt, men det har han aldrig gjort förut. Så om han skulle börja nu skulle jag bli misstänksam.
Men sen kanske det beror lite på vem det är. Är det någon han knappt inte käner skulle jag fundera ännu mer. Är det något ex eller någon gammal flirt hade jag också blivit galen. Och sen kan detta vara för att detta är VÅRAN lägenhet, inte bara hans. Så om det ska sova en främling här skulle jag nog inte godkänna det. :)
~They say that "what does not kill you makes you stronger". i belive that if something is trying to kill you, it makes you angry.~
Jag hade tyckt att det var okej så länge som det bara gällde sovplats liksom och att han var ärlig om det 🙂 för jag vill ju själv kunna ställa upp med sovplats till mina vänner om det skulle behövas utan att fundera på vad eventuell partner tycker.
Vet att min kille har väldigt många tjej kompisar och han är en av dem mest omtänksamma killar som finns. Så det är ganska ofta jag får sms där han sagt att han erbjudit sina vänner sovplatser och liknande. Men jag litar på honom, vet att han aldrig skulle göra något för att såra mig och skulle något hända är han så ärlig att han direkt skulle säga det.
Förra veckan blev hans kompis plötsligt dålig och han bodde väldigt nära och lär henne spendera natten där istället för att behöva tänka på bussar osv för att ta sig till sin egen lägenhet. Så han satt uppe hela natten med henne på toaletten. Och lät hennes sedan sova i hans säng.
Bättre karl kan man inte finna :)
Tror att har man en bra tillit till sin partner så är nog detta inget problem. Även om avundsjuka är ens värsta fiende.
Some days are just bad days, that's all. You have to experience sadness to know happiness, and I remind myself that not every day is going to be a good day, that's just the way it is!
#15 Jag har full tillit till min partner men jag anser att det är olämpligt, så ang tillit behöver inte ha med saken att göra, kan finns flera olika anledningar.
#16 hmm….kan tycka det är fel att påstå att tillit inte har med saken att göra också i så fall. Tillit har med allt att göra.
Kan väl hålla med att det kan kännas fel om man uppenbart delar samma säng. Men i denna fråga antar jag att det mer handlade om att öppna sin lägenhet/hus/villa/torp som en sovplats och då inte menat att just dela samma säng. Utan bo under samma "hustak".
Kan inte se detta som något olämpligt alls.
Some days are just bad days, that's all. You have to experience sadness to know happiness, and I remind myself that not every day is going to be a good day, that's just the way it is!
#17 Ja du får tycka vad du vill men jag anser inte att det är fel i alla fall.
Jag ser det olämpligt att sova i samma säng/rum och det har inte med tillit att göra för min del, jag litar på min sambo och han på mig. Anser itne att tillit och olämplighet är samma i alla fall.
#18 Kan inte säga att jag sagt att tillit och olämplighet är samma sak heller. :) dumt att lägga till ord jag aldrig egentligen yttrat. Kanske förklarade mig fel så det var så det uppfattades men inte alls vad jag menade.
Men pratar vi olämplighet har det inte alls med tillit att göra (vilket jag heller inte menade) utan det har med andra saker att göra exempelvis hur man själv ser på saker och ting, från erfarenheter och liknande saker. Man värderar då istället vad man själv finner opassande/olämpligt utefter saker som hörsägeln, erfarenheter osv. Men detta skiljer sig från person till person då alla människor varken tänker eller handlar lika vilket resulterar till att denna frågan egentligen blir svår att besvara. Dvs. hur man reagerar för människor varken tänker eller handlar lika. Kvinnofolket är inte en och samma tänkande mekanik utan vi har alla olika åsikter speciellt angående olämplighet och inte. Bara att se vart denna diskussionen tagit vägen, vi har olika åsikter.
#19 Jag har inte skrivit att du har yttrat det heller, så kom inte med påståenden som inte stämmer tack.
Ja jag har inte sagt motsatsen heller.
#20 Nja "Anser itne att tillit och olämplighet är samma i alla fall." skrev du vilket antyder att någon sagt något annat, vilket jag antar är jag då. Men jag kan ha fel.
Sedan sa jag inte att du sagt motsatsen heller, förklara bara vad jag tyckte om olämplighet då du verkar missförstått mig. Men då är det väl bra :) vi missförstod varandra. Släpp det ^^
#18: Varför är det olämpligt och Var går gränsen?? I samma rum, i ett annat? En kvinnlig vän, en manlig, släkt, familj?
#22 Var gränsen går är upp till var och en vad man själv anser. Ditt svar på vad jag tycker står i #1.
Nu syftar jag på av annat kön. En annan kille struntar jag i då han inte är bi. Familj är inte ens jämförbart i min mening. Släkt, (alltså utanför familjen) tycker inte jag det är lämpligt om det är av samma kön.
Och då handlar detta om i samma säng och ja samma rum med för min egna del.
Jag & min sambo delar samma uppfattning. Kan tillägga att vi litar på varandra fullt ut men delvis orelevant i detta tycker jag, då det handlar om mycket annat med.
Jag hade nog inte brytt mig heller oberoende på vem som sov över. Jag har så pass stor tilltro till min sambo och känns ju onödigt att bli sur över en god gärning om det endast handlar om att erbjuda en sovplats för någon som behövde det en natt eller två.
Plus att min sambo är så pass blyg att han hade nog låtit gästen antingen sovit i soffan, eller så hade han sovit i soffan och låtit gästen sovit i någon av våra (hans/min) sängar. 😴
#23: Det handlar i alla fall om att det finns en möjlighet till sex även om det inte handlar om tillit. Däri verkar ju det olämpliga ligga. Men jag var inte ute efter att förändra hur du ser på saken utan bara nyfiken, din åsikt är konservativ men inte ovanligt.
#25 Vi tänker olika helt enkelt, och svårt att förklara när vi tänker olika.
Skrivit i #23 varför jag tycker det med
Vad är det som ska förklaras?
Klart alla tycker olika men bara för det betyder det väl inte att det är svårt att förklara, tycker man det är olämpligt så tycker man det och tycker man det är ok så tycker man det helt enkelt. Bara för att man tycker olika behöver det inte betyda att det är svårt att förklara eller förstå… eller kanske bara jag som tycker det är okej att tycka olika utan att behöva förklara vidare 😉
Samtidigt funderar jag lite nu över detta med olämplighet och gay personer som nämndes innan i form av Bisexuella. Det betyder ju egentligen att man egentligen inte kan dela rum/säng eller något med någon längre då vem som helst kan vara bi, lesbisk eller vad som helst.
Man kan inte åka och campa eller något för jag menar, någon där kan ju vara lesbisk av ens vänner och det kan ju inte vara okej, eller? Och man kan inte låta sin sambo gå och duscha på ett offentligt badhus för någon kan vara homosexuell eller bisexuell där med, eller? Kan känna lite att dessa tankar känns fel. Alla människor tänder väl inte på alla och jag förstår fortfarande inte själva problemet, precis som fulifuli nämnde innan :/
Kanske bara jag
#28 Vilket syftar du nu på? Och hur kom du in på det?
du skrev innan "Nu syftar jag på av annat kön. En annan kille struntar jag i då han inte är bi." antar att det var så du menade. :)
#30 Aha. Nja det du skrev är inte relevant med det tycker jag. För det är min sambo jag syftade på, han är hetro. Vilken sexuell läggning andra har bryr ingen av oss om. Men det jag syftade på var att jag inte tycker det är lämpligt om en tjej skulle sova i samma rum/säng som honom även fast de bara är kompisar.
Duschar man i ett badhus är det ju tjejer för sig och killar för sig.
Så inte alls så som du drog upp som jag syftade på.
# 31 du nämnde ju ändå att du inte tycke att det var okej att en kille som var bi skulle dela samma säng/rum som din sambo. Eller har jag då missförstått dig igen? Jag menar du skrev ändå att du struntar i om det är en kille så länge han inte är bi…..antagligen var det relevant innan?
#32 Nej det skrev jag inte, läs om det igen, för så står det inte 😉
Jag skrev att min kille inte är bi, inget om någon annans sexuella läggning osv, inte skrivit att det inte är OK att en kille som är bi inte skulle få ligga bredvid min sambo heller.
ah ^^ förlåt
#34 🙂 inte lätt alltid via nätet 😉
tyckte det var lite väl hårt att ha en sådan åsikt xD
#36 Haha 🙂