Relationer iFokus

Relationer

Etikett: sex
Läst 4727 ggr
lisarich
0

Penetrerande sex ger mig inget

Jag undrar om jag kan skriva här och fråga en sak angående sex. Jag har inte nån jag kan prata med om det då jag inte riktigt har den relationen med vänner osv. Sen känns det lite pinsamt att ta upp

Iallafall så njuter jag aldrig av penetrerande sex och jag undrar om det är normalt? Det ger mig liksom inget att hålla på och köra in och ut med penis i slidan.

Jag är inte asexuell för jag blir kåt och så. Men det där med samlag är inte skönt. Jag gillar däremot att bli slickad och/eller smekt på klitoris. Då har jag lätt att få orgasm.

Visserligen har jag också fått orgasm vid samlag om jag eller killen samtidigt stimulerar klitoris MEN det är inte skönare än om vi skippat att stoppa in och bara hade smekt utanpå. Själva samlaget gör jag enbart för killens skull. Många killar nöjer sig ju inte med att bara bli avsugna och smekta jämt. De vill även ha samlag ibland.

Likadant är det när jag onanerar själv. Jag får jättelätt orgasm när jag smeker klitoris. Men att stoppa in fingrar/dildo eller annat i slidan det ger mig inget extra. Jag kan få orgasm om jag samtidigt smeker klitoris som jag använder tex en dildo men det blir inte skönare om jag stoppar in något i slidan samtidigt som jag smeker utanpå.

Är det fler än jag som känner att penetrerande sex inte ger något? Att det bara är för killens skull som det görs. 

Är det något fel på mig som inte tycker det är skönt att ha något i slidan och kan man göra något åt det?

Jag är 27 år och har haft fyra pojkvänner alltsedan jag var 16 år

_Fisken
0

En del Kvinnor måste ha extra stimulans på klitoris under akten. Det är så olika. Så jag anser du är normal. Du måste bara hitta din väg framåt så du också tycker det blir bra.

KimE
0

Det kanske funkar om han stimulerar klitoris med penisroten och bäckenet, en del av klitoris sitter på insidan med. Hjärnan är det största sexuella organet den behöver ställas in på en annan typ av stimuli med.

Gur4m1
4

Har många väninnor som har löst det som så att killen vet om detta och de ger varandra vad de vill ha. t.ex om killen ska få "köra in och ut2 i henne- vilket inte get henne så stor njutning att hon får orgasm (kan ju fortfarande vara en gemensam upplevelse osv- man ska inte behandlas som en docka/madrass!) och han innan det ska slicka och stimulera henne till orgasm. Precis som jag har mött män som föredrar oralsex framför vanligt samlag och då får man mötas halva vägen.

Du är inte konstig som inte upplever att enbart penetrerande sex är speciellt givande eller skönt. Men gör det ont, är det obehagligt tycker du?

Du borde absolut våga ta upp detta om du har en pojkvän så han  kan få en chans att ge dig det du vill ha. Han lär ju om inte annat märka att det inte "ger dig något" när han är inne i dig. Viktigt dock att man förklarar att det är så du är byggd, det är inte honom det är fel på (det är ju inte fel på någon av er, man fungerar bara olika).

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

lisarich
0

#3 Nej jag menade inte att det gör ont att penetrera bara att det inte gör det skönare jämfört med att bara smeka utanpå, så därför kan det lika gärna kvitta för mig om det inte vore för att killen vill det. Ja jag har pojkvän nu. Och han vet ju hur jag känner och han tycker det är konstigt. Även om han också gillar oralt, smekningar osv så tycker han att själva penetrationen är det viktigaste med själva sexakten, medan jag känner att den biten kan jag lika gärna skippa för den ökar inte min njutning.

nettan.e69
3

Du är fullständigt normal. Det är inte alla som får orgasm av samlag. Det är i själva verket ovanligt att få orgasm utan stimulering av klitoris. Men jag hoppas att du kan njuta ändå, medveten om att din pojkvän njuter! Det handlar ju om att kommunicera, även i sängen;) Tala om för varandra vad ni tycker om, och försök att uppfylla varandras önskemål så kommer ni långt! Lycka till!

KimE
0

Känner du inget om du rider och kan stimulera områdena mest mest känsel?

Underbarn
1

För mig är det tvärtom. Ett plus i kanten om man tar på klitoris samtidigt som vi har penetrerande samlag. Att bli slickad ger mig inget.

Toxics
0

Usch vad jobbigt de där låter, jag kan inte föreställa mig hur det skulle vara att inte känna någon lags skönkänsla alls. 

MEN, det är normalt. Det är inget konstigt i det. Det finna faktiskt massor av sätt du kan prova för att öka stimulationen just inuti så att det känns bra. Men det är en lång väg dit och du måste prova dig fram.

~They say that "what does not kill you makes you stronger". i belive that if something is trying to kill you, it makes you angry.~

Gur4m1
2

#4 Men du hr ändå penetrerande sex med din pojkvän eller önskar du slippa det? För det känns som att det inte heller är rätt sätt att gå " det kvittar för mig" - till honom, om han gillar just den biten. Helt ok att man inte kan komma med enbart penetrerande sex, det är jättevanligt faktiskt.

Jag älskade inte att ge oralsex i början, nu är det bland det hetaste jag vet för jag vet att han uppskattar det så mycket. Så själva vetskapen om hur han älskar det, gör mig upphetsad. Så det är kanske så du får gå tillväga med den penetrerande biten, fokusera på honom mer då, att HAn tillfredställs och blir så upphetsad och njuter av att vara inne i just dig.

Precis som han säkerligen älskar att tillfredställa dig, på andra sätt. Själv hatar jag att bli slickad, det ger mig absolut ingenting och jag känner mig oftast bara pressad av killar att jag ska reagera på ett speciellt sätt, men jag känner mig ganska ensam om det- då de flesta av mina väninnor verkar upppleva sexakten mer som du gör. Att just den penetrerande biten gör varken eller- MEN det är inte en så upphetsande tanke för partnern skulle jag tro. "okej här ligge rjag uppe på henne …jag gillart men…hon bryr sig inte…jag kunde lika gärna pilla emd kuken i hennes navel….vad vet jag, det kanske hon skulle tycka om mer"- haha.

Hoppas ni hittar ett sätt att mötas tillsammans, känn dig inte märklig bara för att han känner så- men efteroms han upplever det annorlunda så är det kanske svårt för honom att förstå. I porren framhävs kvinnorna oftast som mest förtjusta i just penetreringen (ju större ju bättre och i ju fler hål likaså), men vekrligheten ser ut så att jäkligt många kan inte få orgasm om de inte får de yttre delarna stimulerade.

Rida är ju ett sätt att stimulera klitoris och samtidigt ha penetrerande sex, eller att göra det bakifrån och han eller dd själv kna smeka dig där nere. Sen brukar även känslan öka om han ser till att ge dig en nära/orgasm eller två först med oralsex. :)

fulifuli
1

#0 Jag är inne på samma spår, smekningar är mycket mycket skönare för mig än vad penterering är vilket jag har pratat med min pojkvän om. Klart sexställningen spelar stor roll här dock men jag har också uppfattningen av att min pojkvän upplever mer njutning av penetreringssex än vad jag gör så jag tycker du verkar ha en helt normal syn på saken.

Däremot har jag aldrig lyckats få orgasm, varken av onani eller samlag så jag kanske har nåt sexuellt problem där, vad vet jag, men jag tycker om sex ändå och bryr mig inte så mycket om det.

Sk007
0

Har du testat analsex?

lisarich
1

#11.  Nej verkligen inte! Hurså??

Gur4m1
2

#12 för att en del tror att Kvinnor MÅSTE få NÅGOT hål penetrerat i en sexuell akt. ;)

Jag vet tjejer som får orgasmer genom analsex, men om du inte känt för att utforska det området så förstår jag det med, för själv avskyr jag analsex. Men som sagt, en del får ut mer/likvädigt av analsex som vaginal sex.

Lakeside
0

Du är inte ensam.

Jag hade ett förhållande på 4 år (under gymnasiet + 1 år till) och det tog mig över 2 år innan jag började uppskatta sex pga. liknande problem som du. Stimulera klitoris samtidigt under sex kan man göra på många sätt t.ex. penisring med vibrator, han smeker dig samtidigt, du smeker dig samtidigt. Vibrator brukar jag dock vara försiktig med för jag tycker det har en avtrubbande effekt på min känsel efter ett tag med regelbundet användande men det är säkert olika. 

Jag trodde precis som du att det var ngt fel på mig som hade så svårt att få orgasm av enbart penetrering. För mig kan det fungera om jag kör missionären med bra förspel eftersom det också berör klitoris mycket om man gör rätt men jag har aldrig lyckats i någon annan ställning. Efter ett tag så tappade jag tålamodet att försöka och idag har jag alltid sex där klitoris stimuleras samtidigt, tycker helt enkelt inte att det finns någon vits att göra annorlunda eftersom jag tycker det är mycket skönare. Sex är ju inget som bör vara prestationsfyllt utan man gör det som passar båda. I början tyckte jag det var konstigt att hjälpa till själv men jag tror det är för att onani fortfarande är tabu belagt och något man skäms lite för, speciellt att göra det inför/med någon annan. Idag tycker jag väldigt mycket om sex och det är ju så det ska vara. 

Mitt råd är att testa er fram och stimulera klitoris samtidigt. Ju skönare du tycker att det är, desto mer kommer han också gilla det. Lycka till!