Jag måste göra slut nu..
Jag har till sist, efter lång tid, kunnat erkänna för mig själv att det inte funkar längre 😕
* Han älskar mig inte. Han tycker om mig mycket och trivs med mig, och vill vara med mig, men han säger att han inte älskar mig. Att han kanske aldrig kommer kunna göra det, eftersom han blivit sviken i tidigare förhållanden.
* Han litar inte på mig, för att jag nästan var otrogen i ett tidigare förhållande, för 6 år sen. Att det fanns svåra omständigheter spelar ingen roll (och nej, det betyder inte att det jag gjorde och kände då går att försvara, men däremot att det ska extremt mycket till för att det ska upprepas i ett nytt förhållande).
* När vi grälar kallar han mig väldigt fula saker, bland annat har jag vid flera tillfällen fått höra "jävla slampa". För jag ÄR ju en slampa för att jag under en period i livet (för 5 år sen) hade många engångsligg.
* Jag fick veta för 2 månader sen att han hade läst mina gamla dagböcker, samt min mail, mina facebook-konversationer och mina sms. För att han inte litar på mig och var nyfiken.
* Han skyller väldigt mycket på mig. Att han läste mina dagböcker var mitt fel, för jag hade ju faktiskt lovat att göra mig av med dem. Hade jag gjort det tidigare hade han ju inte kunnat läsa dem.
* Han är inte mycket för att ge kramar och närhet spontant. Om inte jag är den som tar initiativ blir det sällan någon närhet, något som är väldigt viktigt för att jag ska må bra.
Jag känner att jag inte orkar mer nu, men det gör så satans ont 😕Säg att det är rätt beslut att ta, så jag inte drar mig ur. Igen..
Du har gjort ett bra beslut.
Lämna denne omogne självupptagne kille.
/Maria
Det låter rätt! Det gör dig inte gott att vara med honom. Man lever bara en gång och behöver ibland göra saker som gör ont för att få det bättre!
Mår du inte bra av förhållandet så ska du inte vara kvar.
Du har tagit rätt beslut och i efterhand kommer du också inse det.
Eftersom han inte älskar dig så är det rätt beslut! Du kommer hitta någon som älskar dig :)
Du fattar helt rätt beslut. Det verkar inte vara någon sund relation och det låter som att han har mycket jobb framför sig innan han kan bli så hel att han klarar av ett förhållande.
Medarbetare på Häxor.
En neuroatypisk blogg
Bra beslut. JAg vill även säga att det är hans eget fel att han lästdina dagböcker. VEM tusan ställer sådana krav? Att man ska radera hela sitt förlfutna för att den nya inte ska gå oh ROTA i det? Och DESSUTOManvänder ens förflutna som slagträ när man bråkar? JAg vill bara säga att du kan ha legat med tusen män, eller jobbat som prostituerad en period det gör inte att någon har rätt att kalla dig för slampa- en personman lever med, som ska tyka om en åtminstonde, ska inte kalla en för slampa.
Det är inte han som ska döma dig. Vad du gjort för 5-6 år sedan, har inte med honom att göra. Men han verkar uppenbart ha fastnat i det förflutna eftersom han inte heller kan älska pga det förflutna. Så du gör helt rätt att lämna den här pojken.
Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com
Tack för stöttning! Det är ett jättesvårt beslut för mig trots allt, för att vi båda har barn sen tidigare förhållanden (han är 40, tro det eller ej…). Våra barn har hunnit lära känna varandra och oss. Vi har gjort saker som en familj tillsammans. Vi har planerat en semester i sommar.
Jag har haft två långa förhållanden före honom, och det känns som ett stort nederlag att misslyckas igen. Jag skäms inför familj och vänner.
8 Du ska inte skämmas! Ibland går livet inte den väg man vill.
#8 Skäms inte. Var istället stolt över att du vågar ta dig fri! Det är sååå många som går runt i förhållanden där de vantrivs bara för att de inte vågar avsluta, och de människorna är inte lyckliga. Dina barn hade tackat dig om de visste att du redan nu tar dig ur ett destruktivt förhållande, som kunde förvandlat dig till en bitter och olycklig mamma, och istället väljer din egen väg.
Heja dig! :)
Medarbetare på Häxor.
En neuroatypisk blogg
#8 förstår hur du menar, men det är ditt liv och det ÄR ingenting att skämmas för. De kommer säkert även att märka hur gladare och bättre du mår + att nu har du chansen att hitta en man som behandlar dig bättre, för något annat ska du inte nöja dig med! :) Att en man på 40 år (oh med barn!!) kan bete sig sådär….jag tänkte att det var en oerfaren 19åring som inte visste bättre. Usch.
#11 Trodde också att det gällde en väldigt ung kille. Obehagligt med en fullvuxen man som beter sig på det viset.
Medarbetare på Häxor.
En neuroatypisk blogg
Stanna inte hos den mannen! Det finns så många så mycket bättre män för dig.
Och du är/var absolut ingen slampa för att du haft engångsligg.
/Christina
bra beslut du tagit . det han gjort är ej ok .hade jag fåt veta att min kille hade läst min mail eller dagböcker om jag skrivit några då hade jag kastat ut han direkt för en sån kille kan man inte lita
ha en bra dag alla pysslare .
kika gärna in på min hemsida www.nogg.se/spiiidis1
Jag struntar helt i om någon läser min dagbok för saker jag skrev som tonåring eller för 10 år sedan, det är ganska oaktuellt för stunden, men den här snubben verkade dessutom ta illa upp över saker i dem och döma TS utifrån vad hon skrivit (berättat). Riktigt sjukt beteende om man frågar mig.
8. Du inser själv att detta är inte mannen i ditt liv han behandlar inte dig rättvist och jag anser inte man snokar utan tillåtelse som han gjorde. Han ville hitta något för att han vill trycka ner dig låter det som.
Som barn tror jag man vill se sin mamma lycklig o glad även om det tar ett tag att komma över detta så tror jag att du kommer må så mycket bättre sen och bli en starkare person.
den där karln låter som ett redigt bottennapp tycker jag, spola honom som den skitstövel han är!
Jag tycker också att du bör gå vidare och möta någon som ger dig det du längtar efter. Men jag skulle vilja säga att killen du har nu verkar rädd, osäker och skyddar sig själv mot svek och kärlek. Han kanske inte är en skitstövel utan skyddar sig själv i rädsla för något som han upplevt tidigare. Ibland gör man det på ett omoget sätt för man vet inte bättre. Men du (TS) förtjänar självklart det du behöver- kärlek och respekt. Hoppas det blir bra.

Tycker inte det är något att fundera på! Varför stanna hos någon som inte älskar en och som beter sig som en riktig idiot?
Du ska tänka på dig själv i detta läget. Ska någon skämmas är det han för att han betett sig så jäkla illa! Du ska aldrig skämmas för att du gjort ett val med ditt hjärta!
I ett sånt förhållande slutar man i rent fördärv. Jag känner igen det du beskriver. Man går stadigt neråt.
Lämna honom och rå om dig själv istället!
Jisses.. Ja, du gör verkligen rätt som dumpar denne omogna och osäkra karl. Skulle min pojkvän kräva att jag gjorde mig av med gamla dagböcker skulle jag bli skogstokig! Det är mitt förflutna, och när jag blir gammal vill jag kunna läsa och förfasas över hur jag var/tyckte/tänkte när jag var yngre.
Min pojkvän har lite svårt för att jag har varit med ganska många killar före honom, mest eftersom han själv inte har varit det. Men han vet ändå att vi båda har ett förflutet och att det inte betyder något nu. Han får helt enkelt acceptera att det jag gjort tidigare har format mig till den jag är idag, och det kan ingenting ändra på. Älskar han mig nu får han leva med de saker som gjort mig till den han älskar. Det är INTE okej att dra upp saker som inte ens rör honom när ni bråkar.
Det låter inte som ett bra förhållande, och du förtjänar bättre!
Fy lågt av honom. Jag skulle aldrig acceptera det idag. Däremot har jag haft destruktiva förhållanden tidigare i mitt liv. Du förtjänar en man som behandlar dig med kärlek och respekt.
Det är helt rätt beslut av dig! Ens partner skall vara den biten i ditt liv som fattas, han skall vara din pusselbit och komplettera dina brister..så är ni starkast tillsammans.
Heja dig!!
Nu har jag gått emot alla rekommendationer och bestämt mig för att ändå göra ett försök tillsammans med killen ☺️ Men enbart för att han verkligen har tagit till sig vad jag har sagt.
Vi pratade t.ex. häromdagen om en situation som han upplevde som jobbig p.g.a. hans svartsjuka. Återigen kom samtalsämnet in på hur mitt liv sett ut tidigare, innan jag träffade honom, saker som stör honom enormt mycket.
Men vi kunde ändå ha en väldigt lugn och respektfull diskussion, och istället för att vara anklagande och säga fula saker sa han lite ledsamt "jag önskar jag kunde lita på dig och inte vara så svartsjuk" och kramade om mig. Så jag hoppas att vi kan få rätsida på det här, även om jag vet att det tar tid att bygga upp förtroende och tillit.
23 Men han älskar ju inte dig? Vad är det att lägga ned tid på?
Han sa också att han inser nu hur djupa känslor han faktiskt har för mig (vilket han inte trodde innan). Han har inte SAGT att han älskar mig, jag tror inte han vågar det än på ett tag. Men jag tror definitivt att han känner mer nu än tidigare. Eller kanske bara att han insett det nu.
Men tilläggas ska väl att jag inte tänker tillåta mig att behandlas så i framtiden. Så visst, inget är helt säkert än och vi behöver nog jobba mer aktivt på att bygga upp förhållandet igen. Men jag tror inte det är omöjligt i alla fall.
Jösses…mannen är inte frisk. Han behöver växa och bli trygg i dig själv och du behöver skaffa dig stake och självrespekt så att INGEN NÅGONSIN får lov att prata till dig på det viset eller behandla dig som han gör. Du är en vuxen kvinna och fattar egna beslut, dessvärre tror jag inte att detta blir till din fördel.
Vi gör alla så gott vi kan utifrån våran kunskap och erfarenheter
Vi får se. Jag tänker som sagt inte låta detta mönster återupprepas i vårt förhållande, och han vet ju nu att jag är beredd att lämna om så blir fallet.
Han blev ärligt talat chockad över att jag hade kommit så långt i mina känslor, och förstod inte riktigt att han faktiskt hade sårat mig så djupt. För honom var det bara saker han sa när han var arg, saker som han egentligen inte menade, medan det för mig sätter sig djupt.
Ytterligare en sak är att han inte minns. Han kommer knappt ihåg våra gräl, när vi grälade senast, vad det handlade om, hur det urartade, hur vi skrek på varandra och så vidare. Det förklarar en del (för mig).
Jag tror vi förstår varandra bättre nu.
Lycka till. Jag hoppas att han verkligen klarar av att bättra sig, för bådas skull.
Bara det faktum att han inte minns får mina varnibgsklockor att ringa. Isåfall kan han lika gärna slå dig i sin blackout och sedan trösta dig med att han inte minns. Dålig ursäkt
Vi gör alla så gott vi kan utifrån våran kunskap och erfarenheter
Hoppas det går fint. Bra att ni pratar.

håller med inlägg 30… jag skulle aldrig stannat kvar .även fast man har pratat om hur den andra känner å mår .
ha en bra dag alla pysslare .
kika gärna in på min hemsida www.nogg.se/spiiidis1
#28 oj vad det påminner om min fd pojkvän!
Han glömde också alla hårda ord och om han kom ihåg, så skyllde han på mig. Vi gjorde slut många många gånger, för att han "ångrade" sig, bad om förlåtelse och lovade att ändra på sig. Det höll max två veckor varje gång och sen var han tillbaka på ruta ett.
Sen gjorde jag slut för gott.
#28 Jag hoppas verkligen för din skull att du inte behöver ångra dig. Och att du inser att om EN enda grej till händer så har han inte längre någon ursäkt, eftersom han nu säger att han förstår.
Jag hoppas även att du fortsätter skriva dagbok och hålla på din rätt till ett privatliv och ett förflutet. Det är inte ditt fel att han har problem med tillit.
Lycka till!
Problemet med hans svartsjuka ligger hos honom, det har inget med dej och ditt liv innan ni träffades att göra. Ditt liv innan ni blev tillsammans är historia nu, och har ingenting med er relation här och nu att göra. 👻 Släppa det gamla och gå vidare och leva här och nu är det som gäller.🎈
Det ser ut som att han projicerar över sina egna inre konflikter på dej? letar fel hos dej och försöker hitta förklaringen till sin egen inre osäkerhet hos dej? (troligtvis omedvetet)
Istället för att jobba med sej själv och lösa sina inre känslomässiga konflikter inom sej själv, söker han orsakerna till sin osäkerhet och svartsjuka hos dej , lyfter fram saker du har gjort i ditt liv och lägger över över sina problem på dej. 🤔
Att snoka i dina gamla dagböcker och hålla på och fokusera på saker har gjort och gör eventuellt kanske kommer göra i ditt liv löser absolut ingenting. 🐖
Du ska inte ta på dej ansvaret för hans svartsjuka, det är hans ansvar. Det spelar ingen roll vad du gör eller har gjort i ditt liv, eller vem partnern råkar vara,det är bara hos honom själv det går att lösa. 💣
Om du ska bryta upp ?eller vill ge det en chans till? kan bara du själv avgöra. Om ni båda verkligen tycker att relationen är viktig att kämpa för, och båda är beredda att ta tag i problemen så kanske det kan finnas en chans? 🤔
Men om du märker att allt bara fortsätter samma gamla spår, om viljan att jobba aktivt för att förändra och vilja skapa en fungerande relation inte finns hos båda parter,så är det bara slöseri med tid?😓
Hoppas det löser sej oavsett hur🌺.
~ mayolica ~
Påminner mycket om mig själv, eller hur jag var iaf, Jag har fortfarande inte blivit hundra men kommit en bit på vägen… Några saker som jag har lärt mig som din kille också borde ta till sig är Man ska inte snoka! Även fast man vill så gör man inte det. Jag kan idag se min tjejs mobil ligga framme och jag får fortfarande ibland lust att lite snabbt gå igenom hennes sms och dylikt men jag gör det inte! Varför? För att jag vill inte vara en kontrollerande svartsjuk och AVTÄNDANDE person! Jag vill bryta mina gamla vanor! Alla säger att nyckeln till ett framgångsrikt förhållande är tillit, jag skulle vilja säga tillit och respekt. Och det är fan inte respektfullt att kalla varandra saker dumma saker, trycka ner varandra, snoka igenom saker osv… Jag som extremt svartsjuk ( kanske ex- svartsjuk:)) snokade och fick reda på saker och ansikten som blev jävligt jobbigt för mig, har fått kämpa som fan för att få grepp om läget och få bort bilder från skallen osv, som sagt inte helt klar än. Min poäng är att din kille får skylla sig själv om han hittar saker som stör honom , tål han inte svaret så sök inte.
Fint av dig Mr tony att du berättade om dig själv och om svartsjuka. Jag vet också vad det innebär att vara svartsjuk. Det är så jobbigt att vara det. Men det är som det är……man får träna och träna på att bli en mer avslappnad person i det.

Något säger mig att din kille är precis som mig vad som kallas för retroaktivt ( sexuellt ) svartsjuk. Och i bott och grund så handlar det om osäkerhet. Om man säger så här i Vanlig svartsjuka är man rädd för att partnern ska hitta någon annan IDAG, retroaktiv svartsjuka är man rädd för att personen ska ha haft det bättre med någon från FÖRR… Väldigt lätt att man förlorar sig själv HÅRT i denna karusell och kan tycka att det är FEL och " slampigt " att ha sex med någon man inte är tillsammans med ( dejt, kk, ons) medans det är " rätt " att ha sex med någon så länge dem har/ hade ett seriöst förhållande… Men egentligen så är det ju ingen skillnad , en kuk är ju alltid en kuk och den åker in och ut på samma sätt:) men man kan få för sig dem mest konstiga sakerna som sagt.
Nu kanske jag gick in på helt fel saker men jag vara tog upp det eftersom han också gnällde över dina sexerfarenheter…