Frågor om familjehem
Vet inte riktigt var jag ska vända mig angånde en sån här fråga så jag skriver här. Ändra kategorin om det blev fel. Brukar man vara nedstämd och depping när man flyttar till familjehem? Jag har flyttat runt lite men då har jag varit såpass liten att jag inte riktigt förstått vad som hänt. Jag är gick till en lärare igår och berättade situationen hemma. Hon var jätteförstånde och sa att det här skulle kunna hjälpa så att jag och min mamma får en bättre relation till varanda. Tror ni min mamma kommer förstå att jag inte klarar av och bo hos henne och att jag ändå vill träffa henne? Tror ni hon älskar mig fortfarande?
aaaaaaaaaaaangelina
Det är klart du blir deppig av att flytta till familjehem även om resultatet bör bli positivt, det är bara att hoppas familje situationen förbättras i framtiden.
#2 Ja, jag hoppas ju såklart på det bästa.
aaaaaaaaaaaangelina
Hon kommer fortfarande älska dig. Jag var påväg in i familjehem flertal gånger under min uppväxt men det stoppades alltid i sista sekund och mina föräldrar hämtade hem mig igen. Idag vet jag att det hade varit en mycket bättre lösning, och önskar så att jag hade struntat i att mina föräldrar ångrade sig och gjort det ändå för min egen skull. Det hade besparat mig, och faktiskt även mina föräldrar och verkligen mina syskon, så mycket lidande. Idag har vi en bra relation, men uppväxten var mardrömslik.
Jag vet inte hur du har det hemma, men som någon som varit i liknande situation… Prova. Ta hand om dig. Försök prioritera att du ska ha en stabil vardag i ett stabilt hem.