Relationer iFokus

Relationer

Etikett: förhållande
Läst 1873 ggr
Bejbymoose
1

när vet man att man är tillsammans?

Hejhej! Jag har börjat träffa en kille. Vi träffades på krogen, jag drog med honom hem och vi låg. Efter det så träffades vi flera ggr, men det blev mer och mer mys, och inte bara sex. Och nu har vi börjat tycka om varandra mer och mer. Allt detta har skett under en månads period, vilket är väldigt fort! Han har sovit hos mig 2-4ggr/veckan osv. Vi har pratat lite om vad vi är, och är väl båda ganska underfund med att vi inte riktigt vet ännu, men samtidigt kan han slänga ur sig kommentarer som "om jag flyttar in så…." Så när fasen vet man när man är tillsammans!? Och hur ska man fråga utan att låta som, jag vet inte vad :p

Jetaime
0

Upp till var och en tycker jag, fråga honom så kommer nog säkert fram till vad ni är :)

Jag och min pojkvän sa aldrig något direkt, vi bara visste :) Men att få det bekräftat var såklart skönt liksom!

Karmatarerskanise
3

Vi pratade om det. Att vi inte träffade andra och så.

Det är inget konstigt att fråga om man är tillsammans eller inte.

fruktgumman
0

Efter första dejten så visste vi att vi var ett par. Om ni sovit hos varann 2-4 ggr i veckan i en månads tid så tycker jag inte det gått ovanligt snabbt. Om ni känner att ni vill vara ett par så är ni ju det. Men ta det i er takt.

Bejbymoose
0

Jo men det är just det, Vi har pratat om att vi inte ska vara med andra. Jag reser till Budapest med ett par tjejkompisar om en månad och då sa han "jag litar på dig, att inget händer". Men ändå så när jag frågade lite, vad han sa att jag var (när han pratade om mig med sin farmor) så sa han att han inte nämnde något specifikt. Så det är svårt, jag får så blandade "signaler" lixom ;)

Gur4m1
0

Du säger att ni pratar om det men samtidigt vill du att han ska definiera vad ni är. Först ska du fråga dig själv: Vad tycker du? När du själv är redo med ett svar kan du fråga honom, för han vill nog veta vad du tycker om du ska fråga honom. Du kan faktiskt rent av börja med att säga vad du tycker.

En kille så sa jag att; Är det bara vi? Och ja, det tyckte han var självklart. Att vi inte skulle ligga med andra osv Att vi var pojkvän och flickvän. Man kan fråga lite mer försiktigt och skämtsamt  "hur ska jag presentera dig för min mamma?";)

Men det viktigasteär att du vet vad du tycker att ni är, och vad du vill att ni ska vara. Sen håller han med, eller inte. Han låter ju absolut som att han vill att ni inte ska vara med andra.Så red ut det här innan ni åker till budapest. Men i mina ögon låter det som att ni faktiskt är tillsammans eller dejtar väldigt seriöst.

Bäst är, tycker jag, att du bara tar tag i honom; Jag ill  böra kalla dig för min pojkvän, är det okej? Är vi där? eller något liknande. Lixm visa tydligt vad du vill (om det är vad du vill) och ge honom en chans att säga vad han tycker om det. Säger han "Mjaa….kan vi ta det lite lugnare" så är ju det okej du ahr bara sagt vad du vill och det kan faktiskt vara väligt skönt för honom att iaf veta var du står.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Sarah
4

jag skrev en liten lapp till min kille. Vi hade då dejtat i flera månader. Skrev "får jag chans på dig" och gjorde rutor med ja, nej och kanske för hon om att kryssa i :)

OlgaMaria
1

Fråga helt enkelt om ni är tillsammans nu, om du är hans flickvän. Det är absolut inget konstigt att fråga. Att du inte frågar trots att du undrar är konstigare. :)

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus