Hur ofta gå ut på krogen?
Att gå ut på krogen med sina vänner och vara ute hela natten till morgonkvisten, hur ofta anser ni det är "ok" eller "normalt" när man är i ett förhållande? Vet att det beror ju helt på men vad anser just DU?
Kanske inte varje helg, men någon gång ibland måste man ju få roa sig med vännerna också :-) Jag går väldigt sällan ut på krogen då alla mina vänner bor 4 mil bort och det går inte mycket nattbussar till mig.
Närhelst jag känner för det, men jag är gammal och grå (33) så det sker så sällan. Skall kanske tilläggas att min pojkvän aldrig går ut och jag alltid går ut med främst tjejkompisar- som i sin tur sällan själva är singlar. Men det dyker alltid upp killar, någons vän, ragg eller främlingar som vill bju.
Men varje helg skulle inte vara okej i mina ögon ens för en kompis. JAg skulle nog säga "hörrududu….är du medveten om att du varit ute varje helg de senast emånaderna?".
JAg, min systers bästa vän och min mor höll en liten intervention för min syrra när hon och hennes kille festade VARJE helg, hela helgerna. Det är inte okej, när det blir ycke alkohol i bilden.
Men är man tillsammans, visst… börjar ena helt pltösligt hellre hänga med sina polare varje helg och du vill ha myskväll ibland, kanske har en stressig jobbvecka/Studier och sen vill han bara ränna ute hela helge eller liga i sängne och äta "dagen efter-mat" så skulle jag nog surna till lite och förklara att det inte är helt okej.
Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com
Själv så har jag aldrig varit på krogen överhuvudtaget, men skulle inte ha några problem alls med den saken även om någon så ville gå dit med sina vänner varendaste kväll, annat än att jag skulle tycka personen var en aning tråkig som bara gjorde samma sak varje kväll.
Kanske en dag varannan helg kan väl jag känna är lagom, kanske en av helgdagarna varje vecka förutsatt att man spenderar den andra tillsammans. Men det beror ju på hur mycket man gör tillsammans i veckorna, om man bor tillsammans osv.
Vi hade perioder då vi partade mycket, men då tillsammans med våra gemensamma vänner. Kanske varje/varannan helg var vi ute, eller gick och tog en öl på krogen. Nu dricker vi otroligt sällan. Saker förändras när man får barn. Krogen, vad är det liksom? ;)
Sajtvärd på Iller.ifokus
Har lite svårt att föreställa mig situationen då jag är gift med en nykterist. men har ju haft pojkvänner innan som ibland festade med polarna… Jag gillar ju att vara ensam hemma, så just det om han skulle vara med polarna t. Ex en kväll varje vecka skulle nog bara vara skönt, men om han drack mycket skulle jag ogilla det av den anledning, det skulle kännas som att han var ohälsosam. En aspekt till skulle kunna vara ekonomin beroende på situationen. Att gå på krogen är inte helt billigt och om man har liten ekonomi och gemensam kanske det inte skulle kännas ok att lägga för mycket på hens krogbesök.
Har lite svårt att föreställa mig situationen då jag är gift med en nykterist. men har ju haft pojkvänner innan som ibland festade med polarna… Jag gillar ju att vara ensam hemma, så just det om han skulle vara med polarna t. Ex en kväll varje vecka skulle nog bara vara skönt, men om han drack mycket skulle jag ogilla det av den anledning, det skulle kännas som att han var ohälsosam. En aspekt till skulle kunna vara ekonomin beroende på situationen. Att gå på krogen är inte helt billigt och om man har liten ekonomi och gemensam kanske det inte skulle kännas ok att lägga för mycket på hens krogbesök.
Det beror ju mycket på vilken livsfas man är i eller hur man är som person. Själv är jag för gammal för sånt där och skulle se det som en oväntad bonus om jag orkade hålla på så där vid något tillfälle! Jag är ute efter midnatt några gånger per år! 😴Mannen likaså.
Jag tror det viktigaste är att man har ungefär samma inställning. När jag själv var yngre och gillade att gå ut flera kvällar i veckan hade det passat bra med någon som också gjorde det, nu skulle jag tycka det var jättetrist. Särskilt om det inkluderade mycket drickande. Måttligt kul att inte kunna göra nåt tillsammans på helgen för att partnern ligger däckad och tycker synd om sig själv!
Ingen av oss går på krogen typ, pojkvännen kan dricka några öl väldigt sällan medan jag är nykterist.
Så länge krogen inte tar över så är det väl chill, jag tycker dock inte om sånt då jag inte finner någon mening med att supa skallen av sig.
En partner ska få ha sina intressen, men man får inte glömma bort att väljer man att gå in i en kärleksrelation så måste man lägga om sina prioriteringar lite. Sånt ingår, att lära sig prioritera lite annorlunda. Lika väl om ens partner spelar 24/7 så funkar inte det i längden, likt att gå på krogen varje fredag + lördag inte funkar i längden riktigt (om inte båda delar det intresset).
JAg dricker inte (kanse en drink eller vin ibland, men går gärna på krogen för att umgås med vänner. Med krgen tänker jag dansställe, eller uteservering med öl, eller puben :D enast jag var ut så köpte jag ett stort glas Juice och lite stripps, hade det jättetrevligt! :)
Jag går aldrig på krogen. Men det gjorde jag inte heller som singel. Jag dricker inte alkohol. Visst kan man gå ut fast man inte dricker men jag trivs helt enkelt inte i den miljön.
Det är givetvis individuellt hur ofta man tycker är lagomt. Det behöver inte vara fel att gå ut en dag varje helg om man trivs att ha det så.
Oj, svårt att svara på. Själv är jag ju ensamstående till en 15 åring - sedan 15 år. Så jag har själv inte möjlighet att gå ut förens nu då han är så pass gammal att han kan vara hemma ensam. I snitt är jag ut var 3-4e år. På en live-spelning. Festival har jag barnet med mig på.
Och min karl är inte speciellt intresserad av krogen heller, om det inte är bra band. Eftersom att vi delar musik - och live-spelningar så vill vi nog gå tillsammans för det mesta.
AW skulle jag inte säga nej till. Frågan är nog motivet till varför man vill gå ut så ofta, och inte göra roliga saker med flickvän/fru och ev vänner regelbundet istället?
Har man barn, som jag och min pojkvän - så värderar man ju egentiden mer. Ligga i soffan och slöa - eller göra något.

Jag skiter i hur mycket han går ut. Vill han hänga med sina kompisar så är det så de gör det. De super inte skallen av sig och vi ses bara någon gång i veckan. Vad han gör med övrig tid bryr jag mig inte speciellt mycket om. Sen går vi gärna ut tillsammans bara vi eller tillsammans med vänner.
Ingen aning då vi båda hatar fester, alkohol och fulla personer.
Men skulle min sambo vilja testa så hade det varit okej ibland. Vi har inte direkt pengar till att festa ofta om vi ska kunna ha kläder på kroppen och hålla oss rena och mätta men när ekonomin tillåter.
May the Gerbils be with you :3
1: Beror på hur gammal du är.
2: Beror på om du går ensam eller med din partner.
3: Beror på om du går tillsammans med kompisar som endast är singlar eller i parförhållande.
4: Beror på vilen typ av ställe du går på.
5: Beror på vad du gör där.
#16 skriver du ut med små kryssrutor och lämnar över inför varje utekväll då eller hur gör du? 🤪😎

#16 jättekonstigt system… fattar inte logiken bakom det där alls.
Min enda lista att gå igenom är. Ha så kul!
Han är vuxen, han går med kompisar eller mig eller både och, oavsett kompisarnas civilstatus, jag skiter i vad för ställen, och vad han gör… tja jag litar på att han vill vara i vår relation så jag bekymrar mig inte över vad han gör.
Frågan var ju hur ofta det var ok.
Svaret är olika beroende på en massa annat. Går alltså inte att ge ett exakt svar.
Om man tex har ett kasst förhållande kanske man springer på krogen hela tiden och söker nåt annat..?

#19 ja och om man har ett kasst förhållande där den andre söker ngt annat, tror du man stoppar denne från det genom att säga att den inte får gå på krogen? Minskar man risken att den andra i den situationen beter sig illa genom att säga att en gång i månaden är ok, men inte två gånger i veckan? Nej, vill folk vara otrogna eller liknande så kommer de vara det oavsett hur mycket de går på krogen.
Problem kan däremot skapas då man lägger sig i hur den andra lever sitt liv. Uppenbarligen vill vissa inte umgås med sina partners jämt, utan de vill hellre hänga på krogen med kompisar. Om man inte tycker att det är ok så får man antingen hitta en partner som inte har det intresset och inställning till relationen, eller så får man gå till grunden med varför partnern inte vill umgås med en och se om det går att lösa. Hade jag känt mig bortprioriterad av en krog så hade jag förmodligen lämnat relationen.
#20 Ja, och då hamnar vi återigen i en väldig specifik situation. Eftersom frågan var öppet ställd, så hävdar jag fortfarande att det inte finns något exakt svar.

Tycker inte alls att det är specifikt. Det är extremt generellt. Om man känner sig bortprioriterad så har man problem. Oavsett antal gånger partnern går på krogen. Då kanske man ska hitta en partner som vill umgås med en istället.
"ja och om man har ett kasst förhållande där den andre söker ngt annat, tror du man stoppar denne från det genom att säga att den inte får gå på krogen? Minskar man risken att den andra i den situationen beter sig illa genom att säga att en gång i månaden är ok, men inte två gånger i veckan? Nej, vill folk vara otrogna eller liknande så kommer de vara det oavsett hur mycket de går på krogen. "
Det är en väldigt specifik situation.

Du sa, kasst förhållande där den andre söker ngt annat :) jag gav sedan ett svar på det och ett generellt.
Du skrev i #19: "Om man tex har ett kasst förhållande kanske man springer på krogen hela tiden och söker nåt annat..?"
För att sammanfatta, vill man hindra sin partner får man problem, känner man sig bortprioriterad har man problem. Vill man sätta en gräns för sin parter hur många gånger som är ok att gå på krogen ska man kanske fundera vad man håller på med. Är det ngt som alltid pågått och man är missnöjd över är man förmodligen i fel förhållande, är det ngt som börjat nyligen så har man förmodligen nya problem i relationen som partnern flyr från.
Där sätter jag punkt i diskussionen.
Ja, men det sa jag bara för att förtydliga eftersom så många sa sig inte begripa vad jag ursprungligen skrev.
Jag vidhåller att det inte finns ett exakt svar utan att det beror på.
Där sätter jag punkt i den diskussionen.. ;)