Hur kan jag komma över henne?
Hej jag är ny här på forumet och känner att jag måste skriva av mig lite. Jag är bisexuell och tillsammans med en kille i nuläget. Vi har varit ett par i fyra år och förhållandet har varit väldigt ostadigt. Jag har en bästa vän som jag jämt pratar med, vi har stått varandra supernära i över sju år. Vi pratar varje dag och är nog väldigt kärleksfulla i vår relation. Säger ofta att vi älskar varandra, kramas och såna saker. För typ ett år sedan eller något upptäckte jag att jag ville ha henne mer än som vän, det började bli jobbigt att vara runt henne och känslorna blev bara starkare och starkare. Jag och min kille är väldigt öppna med varandra så jag berättade det här för honom, att jag fallit för henne. Han sa att han hade misstänkt det och verkade förstå. Vi bestämde att ta en paus i förhållandet så jag kunde få en chans att berätta hur jag kände för henne. Så idag stod jag inte ut längre utan berättade för min kompis hur jag kände. Känslorna höll på att äta upp mig. Hon är homosexuell så jag vet att hon är lagd "åt det hållet". Så det var inga problem med den biten i alla fall. Men hon friendzonade mig. Jag hade inte förväntat mig egentligen att hon skulle känna samma sak, men blev ändå väldigt ledsen. Så nu är hon ledsen för att hon inte känner samma sak för mig och jag är ledsen för det också samt för att jag inte är kär i min kille. Min kille är ledsen för att jag inte är kär i honom, utan i min kompis. Ja jag vet att detta är väldigt komplicerat. Och jag behöver verkligen råd om hur jag ska kunna komma över henne. Har inte kunnat äta eller fungera idag och mår väldigt dåligt. Det känns som jag satt mig ordentligt i skiten och förstört för alla jag älskar. :( Borde inte sagt något… tar tacksamt emot alla råd jag kan få! med vänliga hälsningar PS. jag ber om ursäkt för att det är rörigt skrivet! DS
Man kan ju inte rå för sina känslor tyvärr. Så det är ju inte mycket du kan göra åt att din kompis inte vill mer än att vara kompis. Men om du inte är kär i din kille så ska du nog inte gå tillbaka till honom. Var själv ett tag kanske.
Du säger att du inte är kär i din kille. Är det i den bemärkelsen att lågan helt har slocknat och du inte känner ett dugg eller har känslan gått från kär till älska? Om det är förstnämnda, är du kvar med honom? I så fall varför?
Svaret på din fråga är tid. Kärlek kanske du alltid kommer känna, men med tiden kommer det kännas lättare att hantera.
Vad skönt att ni varit så ärliga mot varandra dock. Kram på dig! <3
Ta det lugnt, säger jag. du har gått och dragit runt på desskänslor för henne i ett år, och fick nu chansen att berätta för henne- trodde du och din kille att det *poff* skulle försvinna direkt du berättade eller? Ge det tid. Låt dig sörja att du itne fick henne osv. Klart din pojkvän är ledsen men ni måste nog göra så att försöka hitta tillbala tillvarandra än att försöka med att bara "fortsätta därifrån vi slutade"- eftersom känlsor styr man inte över, men känslor kan även försvinna av en anledning.Bekvämlghet, att spänningen försvinner osv.
Så bli inte ihop direkt. Börja dejta igen eller något. Men ge dig tid att faktiskt läka och komma över din crush på din bästa vän.
Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com
Tack för era svar. Jag har mått så otroligt dåligt sedan jag erkände för henne att jag tycker om henne mer än som vän. Som tur är bor vi inte i samma stad, så jag behöver inte vara orolig att råka springa på henne. Jag tror inte jag klarar av att träffa henne just nu. Det känns som att det skulle röra upp för mycket känslor för mig. Jag menar, under den tiden jag inte sa någonting till henne så kändes det jobbigt. Nu känns det ännu värre.
Det som känns jobbigast är att hon inte har något att säga till mig. Jag sa att jag var ledsen och hon säger att hon varken vet ut eller in. Vilket jag kan förstå, men ja. Det känns som vår relation har spårat ut totalt och dött. Jag känner mig otroligt dum som faktiskt erkände för henne, jag borde inte ha gjort det för då hade hon fortfarande pratat med mig. Jag känner mig så otroligt dum och önskar verkligen jag kunde ta tillbaka det och säga att allt var på skämt, men det är det ju inte…
Jag älskar min kille, det gör jag. Jag önskar verkligen att jag kände allt det här för honom istället, precis som jag gjorde i början av vårt förhållande. Men just nu känner jag att jag inte kan vara tillsammans med honom heller eftersom jag måste komma över det här med kompisen. Det här håller på att äta upp mig. :(
#5 Det kommer kännas lättare med tiden. Om det kommer bli som det varit med din kompis igen vet jag inte, men i många fall blir det något man kan skratta åt tillsammans efter några år.
Många tror att kärleken har falnat fast det bara är det romantiska pirret som försvunnit. Kan det vara så att du utvecklade romantiska känslor för din kompis för att det saknas något i din relation med din kille?
Jag tycker verkligen du ska kämpa för att hålla er kompis-relation vid liv. Om det är jobbigt för dig att hon tror att du är kär i henne så kan du ju alltid säga att du inte känner det så längre (om det får gå en tid). Möjligtvis jobbigt för dig, men det kanske är värt det om du vill bevara henne som vän utan att det ska bli jobbigt för er båda :/

Det är svårt att vara vänner om man har känslor. Det är nog för det bästa att ni har en liten paus från varandra.
Hej. Tänkte berätta lite hur det har gått.
Jag och min kille har gjort slut. Det var inte bara det här med att jag blev kär i min kompis som gjorde att vi tog det beslutet, utan vi hade mycket andra problem och ville olika saker i livet. Bara det att det här med kompisen blev liksom toppen av allting. Det har bara gått några dagar, men det känns inte så hemskt som jag trodde det skulle kännas. Det kanske kommer senare. Min kompis märker jag undviker mig lite, men jag hoppas att hon kommer vilja prata med mig snart. Jag har fortfarande känslor för henne, det kan jag inte förneka men jag hoppas att det kommer kännas lättare att hantera med tiden. Just nu ska jag fokusera på mig själv, vara singel och försöka njuta av mitt liv utan att blanda in någon mer. Jag har aldrig bott ensam förut så det ska bli spännande.
Tack verkligen för era svar :)