Vill hitta någon
Vill verkligen hitta någon!
Det säger egentligen allt, försökt med allt och lite till. Börjar verkligen ge upp hoppet, om att det finns någon för mig. Kom inte och säg att jo det finns någon osv osv osv". Det kanske det gör, okej? Men jag vill inte att folk säger det, för man mår sämre av det när det aldrig ger resultat hur mycket man än vill, försöker eller inte försöker. What to do? :(
Sajtvärd för Sport iFokus & Datorspel iFokus & Inget iFokus.
SM-Guld: 1965, 2003, 2005, 2016 & 2019 CHL: 2016, 2017, 2019 & 2020
Med vänlig hälsning Brian
En nyfiken fråga, vad har du gjort för att hitta "någon".
Det finns inte en för alla, det finns många för många. Det är inte som att söka en exclusiv, unik nål i en höstack och om någon annan hinner före så är det kört.
Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com
Ju mer man letar ju mindre finner man.
Gissar att det handlar om att bli tillsammans med någon genom att läsa andras kommentarer.
Jag tror att jag håller med lite av varje ovanstående inlägg. Dels håller jag med första inlägget om att du ska leva ditt liv för att du förtjänar att må bra även om du är själv. Jag säger inte att du ska strunta i att "hitta" någon utan att en relation ska göra dig gladare. Att basera sin lycka enbart på att bli tillsammans med någon kan vara väldigt skadligt i längden för alla inblandade parter och du kommer dessutom uppleva mer separationsångest vid olika tillfällen.
Sedan håller jag med inlägg nr 2 om att det inte enbart finns en för alla. Jag tror att många snöar in sig för mycket på den så kallade Hollywoodromansen och ser kärlek från ett perspektiv. Precis som det står i inlägg 2 så finns det flera människor som kan passa bra ihop med många. Jag tror inte riktigt på det där med "den rätta" för många människor kan vara bra.
Leta inte. Lev! Gör saker du tycker är kul! Hitta en ny hobby! :)
Måste hon bo i Sverige? Om du kan bra engelska så finns det ju många datingsidor från andra länder med jättesöta och snälla tjejer. Se bara till att inte bli lurad för det finns en hel del lurifaxar också.
..efte ren månad med chattande (knapphändigt, för människan kan knappt engelska) så försvinner hon, och du bir förtvivlad, och blir så glad när hon återkommer en vecka senare- frågar vad som hänt. "my brother is on the hospital…very sick…..he will die if no medicine, very expensive" och du vill såklart vara henens hjälte så du hjälper henne och skickar 10k. Sen hör d aldrig av henne igen ;)
Elelr favoriten…" I can come to sweden? But no money" "du skickar, kåt och förälskad som en älgtjur i brunst, 7k ör flygbiljett. Menar, ni har ju chattat flera månader och hon har ju visat sig i både cam och ni har pratat över telefon. Ni är redo att träffas nu. Du skickar över pengarna, du gör aldrig mer av henne ;)
Så akta dig lite för att bli rejält blåst av "datingsidor utomlands".
Ska ni träffas, åk dit. Börjar det tjatas om pengar för sjuka anhöriga, säg nej.
Jag letade som en tok. Sökte och sökte. Dejtade runt. Var ledsen och uppgiven för att jag aldrig hittade rätt.
Sedan släppte jag tanken på att hitta den rätta, och vad insåg jag då? Jo, att jag redan hade hittat den rätta och haft honom i mitt liv i ett halvår, jag var bara för fixerad vid bilden av vad kärlek skulle vara att jag missade den… Såg inte skogen för alla träden.
Tror det är lätt att bli uppslukad av stressen att "hitta någon" att man glömmer bort att stanna upp och känna efter. Man skapar något slags bild i huvudet av hur det ska vara att hitta någon och sätter upp stora murar i processen.
Medarbetare på Häxor.
En neuroatypisk blogg
Du har redan fått otroligt många bra kommentarer från ovanstående inlägg. Kan säga att jag egentligen inte brydde mig om en relation så mycket, trivdes rätt bra i min ensamhet och tillsammans med kompisar. Förra nyåret dock så lyckades en kompis övertala mig att gå med en svensk dajtingssida så jag gjorde det lite på skoj (döm mig inte) men till min förvåning så hittade jag en helt underbar kille där. Så jag håller med de andra, försök inte bli att för uppslukad av tanken att du är ensam utan låt livet ha sin gång. Lycka till :D
#9 Jag förstår inte varför det ska vara tabu att gå med i en dejtingsida. Det är ju trots allt 2014. Personligen tycker jag det är ett ypperligt hjälpmedel att träffa likasinnade eftersom jag är väldigt kräsen(då inte främst med utseendet utan med det intellektuella samspelet) och sitter hellre och pratar än går ut och dansar och dricker.
Har man då en profil på en dejtingsida så kan man ju istället prata med dom man tycker verkar intressanta och kan välja bort dom som man inte har något gemensamt med.
Tjejen jag dejtar just nu är från Filippinerna (jag har både träffat henne och hennes familj irl så ingen lurifax) och vi träffades via en dejtingsida. :)
Bra på engelska? förlåt,men min egen erfarenhet är att män som träffar utländska tjejer är inte direkt att de klaffar "intellektuellt" då de knappt förstår varandra språkmässigt. Men det är ett lika bra sätt som något, att träffa Kvinnor över världen. Lurad kan man bli överallt.
#10 Jag menade inte att det var tabu, förlåt mig om det missuppfattades. Jag tycker dejtingssidor är ypperligt bra och ser på dem som dagens teknikkomplement till att istället lägga ut annonser i tidningarna. Så ingen tabu alls, så jag träffade min underbara kille, utan det var mer att folk reagerat på att jag gick med på skoj och var inte så seriös över att hitta någon fast jag fyllde i min profil seriöst ska jag tillägga. Förlåt igen om jag skrev på det dumt sätt så att det missuppfattas. 😇
Jag har testat en del dejtingsidor men är ju ytterst sällan man ens får något svar tillbaka. Känns som om tjejerna är extremt kräsna i sina val av killar att gå på dejt med.
Så hur ska vi killar som inte spelar i högsta divisionen fånga en tjejs intresse?
#13 handlar inte om att de är "för kräsna", kan lika gärna handla om dessa orsaker:
1. kontot du skrev till är inte längre aktivt.
2. Kontot är fejk.
3. Din ansökan om intresse drunknar helt nekelt bland alla andra. Lite som "hur ska jag sticka ut?" när mna är en av 600 sökande till ett populärt jobb.
4. Om du själv inte räknar dig till högsta divisionen kanske du ska sluta jaga efter tjejer i högsta divisionen- även om jag inte alls anser att man ska gå efter utseende osv. Men det är säkert problemet ibland. Har man inget självförtroende så lär man knappast attrahera en person som har det.
5. Se över vad du agnar med. Precis som när man söker ett jobb- har du läst presentationerna, har du verkligen "connectat" till ett genuint intresse eller skickar du ut till alla? Skrev du för långt, för kort, kanske inte så spännande om hon inte delar ditt intresse för daggmaskar? sånt. :D
6. Du var inte attraktiv nog för henne. Det är inte att vara kräsen, det är att vara sann mot sig själv och en del behöver känna en fysisk attraktion. Jag själv har varit med blonda män men handen på hjärtat så skulle jag nog gallra bort alla blonda män om jag ser foton på dem vid nätdejting. Och alla med jättemörk hud eller med stora näsor. Precis som att vissa skulle gallra bort dig för att du är kristdemokrat, folkpartist eller älskar katter. Man hittar olika strategier för att gallra utifrån punkt 3 som jag nämnt tidigare. Man har inte tid eller lust att svara till 30 mail i veckan (från 30 olika personer).
7. Hon upplevde inte att ni delar intressen/gav inget som gjorde att hon kände att hon ville/kunde svara på mailet.
Jag nätdejtade ett tag och som kvinna fick jag mång "ansökningar" men just därför försökte jag svara på alla som verkade seriösa nog att de faktiskt orkat läsa min presentation. Men där blev det fortf snabba bullar- Alla verkade trevliga och intressanta men jag rensade även rätt fort bort "överflödet" och höll mig till 2-3 st som jag blev mer intensiv i kontakten under några veckor. Jag skulle inte klara av att bli mer intim och lära känna någon under en period- med 10+ olika personer så man väljer ju bort folk- som fortfarande kunde ha varit intressanta, som man kanske skulle gått tillbaka till om de man valt ut gick åt skogen.
Det som fungerat bäst tycker jag är när man spontant lär känna någon- t.ex här på forumet eller på en chat. Där man blir genuint intresserade av varandra som personer och vill föra över "relationen" till IRL och se vad som händer. Snackar inte om sexchat eller så. Jag har mött många vänner, älskare och partners just på det viset och tycker att det överglänser nätdejtandet som är mer medvetet, målsökande och ibland även kna slå lite hårt mot egot ;( Efterosm man känner sig ratad.
I en chat klickar man ganska direkt eller inte alls- och det blir väldigt naturligt och man behöver sällan "kämpa" om uppmärksamheten för ingen är där just för att dejta.
Men ja, att nätdejta gör nog både män och Kvinnor mer "kräsna" i sitt sätt att välja bort folk. Man blir både modigare i vad man jagar/söker och har lättare att "kasta i sopan" innan man faktiskt träffats. Men detta gäller både män och Kvinnor tror jag.
#11 Jag vet inte vilken sida det är du har varit inne på men i Filippinerna har dom flesta människorna lärt sig prata engelska sen andra världskriget då dom frigjordes från Japan av U.S.A.
Tjejen jag dejtar studerar till sjuksköterska och är djup och full av intressanta och unika insikter och observationer på en nivå som jag inte har upplevt med någon hittills under mina 28 år i Sverige.
Så det är enligt min erfarenhet fullt möjligt att hitta en snäll, intelligent och vacker tjej som man kan ha djupa konversationer med på en utländsk dejtingsida.
Kärleken kommer när man inte är med på de :) Jag var själv i en djungel med killar o träffade fel hela tiden till slut gav jag upp o skev bara allmänna frågor till killar ena svarade på den frågan det blev min gubbe som jag är tsm med o förlovad med :)
#15 Nej tänker att många män i Sverige söker sig till Thailändska Kvinnor, de kan sällan speciellt bra engelska. Men det blir många par där med. Bra att du funnit någon speciell :)