Relationer iFokus

Relationer

Etikettförhållande
Läst 723 ggr
[melowi]
0

Gjorde slut men älskar honom

Idag tog det slut mellan mig och min fästman av olika anledningar och jag kom till ett stopp där jag inte orkade kämpa mer. Framförallt jag behöver få upp min självkänsla och börja må bättre och endast fokusera på mig. Men jag trodde verkligen inte att det skulle vara så här jobbigt.. Vi har bestämt att fortfarande vara vänner men kommer inte höras nu så mycket då det skulle kännas jobbigt för oss båda. Han är en så otroligt fin och godhjärtad människa så det finns inte, jag önskar honom verkligen all lycka i livet och endast det bästa som han är värd. Jag har inte behandlat honom så bra som man egentligen ska göra i ett förhållande, men mår man som jag väldigt dåligt och inte ens älskar sig själv är det även svårt att älska någon annan och även att vara glad och sprida positiv energi runt om sig. Men fy vad jobbigt det är, jag har en klump i halsen hela tiden som känns är fylld med gråt. Jag älskar honom men det blir bäst så här.. Vad ska jag göra nu, hur kommer det vara framöver, kommer jag tappa alla mina känslor för honom eller kommer dom alltid finnas där!? Hur kan jag tappa känslorna fortare, går det ens? Är så otroligt jobbigt nu så det finns inte.. Är det någon här som gjort slut på ett förhållande trots att ni älskat personen men visste att det blev bäst av att inte vara tillsammans? Jag vet hur knasigt det kanske låter men jag vill gärna inte skriva ut anledningarna till detta.. Inga negativa eller fula kommentarer nu tack :(

IceTee
1

det är omöjligt att säga vad som kommer hända med dina känslor, men glöm inte att det är okej att känna såhär och det är okej att behöva fokusera på sig själv! Unna dig själv något gott nu och träffa dina bästa vänner och tillåt dig själv att gråta lite så kommer det bli mycket bättre, men tyvärr kan bara tiden läka alla sår… 

Hade ni varit tillsammans länge? (om man får fråga)

Medarbetare på Skor iFokus

[melowi]
0

IceTee: Tack så mycket

[melowi]
0

.

[melowi]
0

Men vad konstigt, allt jag skrev kommer inte upp! :S försöker sen idag :/

Gur4m1
2

Ja, att sörja är något man ska tillåta sig att göra. Fundera (vilket du redan verkar ha gjort) på varför det tog slut, osv. Bra för framtiden om ni försöker igen eller när du träffar någon ny.

Känslorna försvinner ja. Men kanske inte de varma känslorna, för han låter som en snäll och bra kille- kanske en bra vän i framtiden. Så självklart kommer vissa känslor att förbli, men det blir ju vänskap.

Jag är i en relation och kan bland sörja det jag förlorade med mitt ex- jag och mitt ex är nära vänner- det betyder inte att jag vill ha tillbaka mitt ex eller ångrar att vi gjorde slut, för det gör jag verkligen inte. Men jag kan fortfarande känna sorg över det vi hade och att det tog slut, för det tog slut på ett så dåligt sätt.

När det tar slut på ett moget och bra sätt är det nog skönt på vissa sätt, men själv har delen av att man får vara lite arg på den andra också varit ett sätt att gå vidare. Ni gör rätt som tar paus från varandra nu under uppbrottet innan ni fortsätter som vänner. För att vara vänner måste man vänja sig vid tanken att han kanske kommer att hitta en ny flickvän, om en månad, imorgon, om ett år, som du måste kunna hantera. Det är oftast lätt om man själv gått vidare, men om man inte har det kan det bli ganska jobbiga känslor som gör vänskapen invecklad.

Jag önskar dig lycka till :)

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

[melowi]
0

.

[Eleya]
0

Önskar dig all styrka för din läkning!
Tillåt dig att både sörja och läka i din takt. All personlig utveckling och den inre resan tar olika lång tid för alla. Sen är det ofta inte ett problem man ska jobba sig genom, bearbeta och läka utan mååånga små i ett enda stort nystan av problem och känslor.

Du ska börja med att fokusera på att skaffa dig en ny trygg tillvaro, boende, jobb, inkomst och kanske intressen/hobby. När du gjort det börjar du bebysteg för babysteg lösa och läka det du vill bli av med för att nå sinnesfrid och lycka.

De problemen som kanske sårar dig djupast och för dig stressad och olycklig kan ta upp till ett år att förstå och lösa. Allt handlar om att förstå grunden till sitt mående och tänkande. När du förstått och fått dina ahaa-moments så kan du arkivera det problemet och hoppa över på nästa.

Jag har 2 killar jag verkligen älskade innan jag träffade min man och jag älskar dem än på ett vis och är tacksam för livserfarenheten de bidrog med..men jag älskar dem inte lika hett eller passionerat längre..utan mer ömt och vänskapligt. De är härliga killar båda 2 med gods hjärtan och så, men inte vad jag ville leva med i resten av mina dagar.
Så känslorna svalnar ja, men mer behöver man inte för att komma över någon.