slutade höra av sig efter bildbyten
Ja jag nätdejtar ju fortfarande och det går väl inte så bra direkt. Jag trodde jag kanske hittat rätt igen då jag börjat smsa och ringa en kille och vi har (hade rättare sagt) mycket att prata om. Vi hade beskrivit våra utseenden för varann; hårfärg ögonfärg längd, kroppsbyggnad och lite så. Men nu för 2 veckor sen beslöt vi att skicka bilder till varann.
Efter det är det tyst som i graven
Innan ringde vi minst varannan dag och messade flera gånger/dag. Han svarar inte när jag messar och han svarar inte när jag ringer längre. För 3 dagar sen skickade jag sms "om du inte vill höras längre kan du väl skriva det så vet jag" Han har inte svarat på det heller.
Jag tycker inte jag ser förskräckligt ful ut men vanlig bara. Fast han kan ju tycka att jag är verkligt ful. Fast innan sa han att utseende inte spelar nån roll
Fast jag tycker det är dåligt att inte ens kunna skicka ett sms och säga att jag inte är hans typ eller något liknande.
Eller hur skulle ni tolkat det?
Jag hade tolkat det som att han inte mer är intresserad.
Hemskt dålig stil att inte meddela dig alls.
Jag skulle också tolka det som att han inte är intresserad längre. Fruktansvärt trist stil 😕
Medarbetare på Häxor.
En neuroatypisk blogg
Han sa ofta att han saknade mig, att han längtade tills den dagen vi kunde ses på riktigt (vi bor en bit ifrån varann)
Tyvärr är det så med nätet att man bygger en bild av personen man pratar med. Sedan kan man få en chock när verkligheten inte alls stämmer med bilden man självmålat upp.
du ska inte ta det personligt. Han är uppenbarligen feg.
Precis som andra har skrivit kan det vara tecken på ointresse. Håller också med om att det är dåligt att inte höra av sig och meddela det. Blir jobbigt när man går och väntar och kan inte planera sin vardag och fritid på samma sätt 😕Hur svårt kan det vara att skicka iväg ett sms och berätta väldigt kort?! Tar kanske 5 sekunder så vips 😕
När jag dejtade var jag noga sätta ut en realisisk bild har man ingen bild är det lätt nån målar upp en bild som inte stämmer när det gäller utseende men sedan kan det ju även vara så att det man målat upp angående persoligheten inte heller stämmer överrens då man möts IRL. Och typ nästan alla killar slutade höra av sig tvärt ifall man inte var som de målat upp det är inget onormalt utan skit i dem och gå vidare. Killar som spelar död tekniken är inget att ens lägga ner sina tankar på

Jag har varit med om precis samma sak när man höll på att chatta o smsa osv innan jag träffade min fru… när man inte hörde nåt mer från damen efter att man bytt bilder så var dom helt klart inte intresserade mer..man dög inte utseendemässigt helt enkelt..det blev heltyst o man hörde inte av dom nåt mera..så det är bara att gå vidare o försöka igen med någon annan..tyvärr
S
Om man är ute på nätet och chattar och bygger upp en relation, så hör det nog till spelets regler att detta "avhopp" sker när foton delas. Är jag fel ute?
Även om jag själv inte varit med om något liknande så tror jag att du har en poäng i det. Man bygger upp förväntningar och föreställer sig en massa saker precis som någon redan har skrivit. Lite sorgligt att det är så. Jag tror det gick ett tv-program förut där deltagarna dejtade varandra i total mörker. Sorgligt när personen är bra som människa och så är det "fel" utseende som avgör😕
Jag kan gå till mig själv. Jag tänder inte om inte jag tänder på hennes utseende. Så är jag bara. Det gör att jag missar mycket. Men TÄNDER man inte, då hjälps det inte.
Sen tkr jag man kan vara hövlig och snirkla sig ur den digitala "relationen" på ett snyggare sätt än att bara sluta kommunicera. Det är ofint.
Men jag hade inte överdrivit något när jag beskrev mitt utséende. Jag sa precis som det var, att jag bara är vanlig och alldaglig, jag sa min längd och vikt utan att dra bort några kilon osv. Så jag var helt ärlig.
Klart jag fattar att om han inte tänder på mig så kan vi inte fortsätta att dejta i syftet att bli ett par men ändå är jag ledsen. Han hörde av sig jämt först och sen inte alls. Det blev så tvärt tyst och utan förklaring.
Ja. Och det är taskigt tycker jag. Han valde den enkla utvägen. Men hur skulle han ha sagt till dig om han ville dra sig ur på ett bra sätt? Det vill jag gärna veta.
Utseendet har betydelse, trots att man vill tycka annorlunda. Han hade uppenbarligen skapat en bild av dig som sen inte matchade med vad han såg på bilderna helt enkelt. Jag har också kommunicerat mycket med tjejer jag inte sett på bild eller IRL och byggt upp en rosaskimrande bild av personen, och när man sen träffas och utseendet inte alls motsvarar bilden man skapat om personen tappar man intresset. Oftast har det varit ömsesidigt. Det har inte heller att göra med att man tyckt personen är ful eller så, utan bara att man inte personligen attraherats av utseendet. Andra gör det, som tur är. Vi tycker om och faller för olika typer av människor, och bra är väl det. 🙂
Håller dock med om att det är rätt fegt och ryggradslöst att bara sluta höra av sig så där kallt som han gjort.
Sedan vad gäller bilder, så är ju foto en av mina största hobbyn, och jag vet att ogenomtänkta kameravinklar och poseringar kan göra så gott som vem som helst oattraktiv till utseendet, speciellt i kombination med en usel kamera och taskigt ljus. Lite lönar det sig alltid att satsa på bilderna på en själv, men man behöver inte gå till en modellfotograf för det. Naturliga bilder av en själv som nån annan knäppt på lite avstånd, och på vilka man är avslappnad och glad funkar utmärkt. Vanliga selfien, där man bara sträckt ut armen med mobilen i handen och knäppt en bild med huvudet lite bakåtlutat och hakan indragen samtidigt och glömmer att le, är det nog bäst att undvika. Man ska inte underskatta "the power of a smile" på ett foto. 🙂
Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus
Han sa att utseendet inte spelade någon roll för att han tänkte att det är så man ska säga för att låta schysst. Sen visade det sig att det visst spelade roll. Trist.
#12. Han skulle ha sagt precis som det är men på ett bra sätt. Inte:
"Du är så jävla ful så dig vill jag aldrig prata mer med"
Men:
"Jag ljög förut när jag sa att utseende kvittar för mig. Det har ändå en viss betydelse och jag hade byggt upp en bild av hur du skulle se ut och det jag ser motsvarar inte mina förväntningar så vi kan nog inte fortsätta dejta tyvärr"
Så skulle han sagt. För mig sårar det mindre at höra sanningen än att inte höra något alls
Ja men så funkar det ju sällan. Folk tycker det är mindre elakt att inte höra av sig mer än att säga rakt ut att de inte är attraherade av den andre personen. Så är det ju, det är helt normalt. Släpp det nu.
Klart du är sårad. Men du vet ju varför han slutade höra av sig. Det suger och det gör ont, men så är det.
#16 Jo det funkar visst så. Nej ,man behöver inte säga att man inte är attraherad men man ska åtminstone vara så rak att man meddelar att man inte vill prata/träffas mer så att den andra inte går och tänker att det hänt nåt. Vill man inte säga anledning behöver man inte men man ska som sagt säga att man inte vill längre. För det var inte kul att ringa och messa och ringa och ringa och vara orolig att han råkat ut för nån olycka.
Och man kan skriva i ett sms "vill ej ses mer sorry" så jag VET om man tycker det är jobbigt att säga i luren
Och jag är inte så mycket sårad för att han inte vill ses mer. Men mycket mer sårad för att han inte avslutade på ett bra sätt utan bara drog.
Cinajo: Det var bra att veta hur det bör sägas. Det är rakt på sak utan krusiduller eller nåt elakt. Bara ett konstaterande.