Relationer iFokus

Relationer

Etikettdejting
Läst 1436 ggr
LinaLj
3

Komplimanger som inte är uppriktiga

Igår var jag på dejt med en kille jag träffat via HP. Stort steg för mig då jag har en belägenhet att sabotera för mig själv på grund av egna rädslor. Men i alla fall så träffades vi igår. 

Det gick riktigt bra, han var trevlig och lätt att prata med. Inte för att det slog gnistor men jag kan nog tänka mig att träffas igen.

Men, något som irriterade mig till vansinne var att han redan efter fem minuter började ge mig komplimanger som jag upplevde som inte helt uppriktiga. Till exempel att han aldrig träffat någon som han passade så bra ihop med, att jag var den gulligaste tjejen han visste osv. Det känns so matt det är ganska svårt att veta efter 10 mail och att ha träffats i 5 min. Visst är det trevligt med komplimanger men jag vill ju hemskt gärna att de bygger på sanning. Det känns så falskt och inställsamt. Hur ska jag veta när han verkligen menar en komplimang om han ger mig komplimanger för allt och inget?

Men sedan vet jag ju inte om det kanske är jag som överdriver problemet. Jag har ju svårt för förändring och det gör att jag kan ta ett litet fel och göra det stort… Så borde jag lite på känslan att det var för "mycket" eller ska jag lägga den åt sidan?

Kristall
4

I mina öron låter det som att han gillar dig och förmodligen var ganska nervös, bara. Om du gillar honom i övrigt skulle jag råda dig inte att hänga upp dig på en sådan sak. :)

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)

ChristineL
1

Njae, jag håller nog med dig om att det låter lite falskt. Var han närgången på något sett sedan? Tänkte om han sa så bara för att få dig i säng.

Men vem vet, han kanske verkligen föll pladask :)

mayolica
1

Det är svårt att ha någon uppfattning om saken för utomstående som inte var med och upplevde situationen på plats? Det kan ju vara så att han var nervös och osäker på vad han skulle säga? Det tar tid att lära känna någon på riktigt.

~ mayolica ~

[Forest]
0

Tycker du ska träffa han igen för att se om det kan bli en tredje date. Jag tror säkert att han kan vart lite spänd men visst kan man efter 10 mejl få ett intresse av en person som man dessutom träffar o ser oj h*n var fin dessutom. Ge han en chans till och låt även hjärtat få prata med dig :) Lycka till

[Rhodugune]
0

Det kan var så att han tror att det är det du vill höra och/elleratt han inte vet hur han annars ska utrycka att han tycker om dig, det faller inte sig naturligt för alla det här med komplimanger.
Kanske du kan ta upp det?
Hur du ser på det, att de finaste komplimangerna är de som är personliga som det ligger tanke bakom, som visar att man ser och uppskattar varandra för de man är.