Relationer iFokus

Relationer

Etikettkänslor
Läst 1207 ggr
rosvia
2

Nästintill kär och orolig

Hur som helst har jag träffat någon som jag egentligen aldrig trodde att jag skulle få känslor för mer än som en vän, men nu har jag gått och kärat ner mig i honom. Vi sov med varandra första gången nu i helgen, kysstes och så, men dagen efter skulle han åka på grund av jobbet igen. Men det som oroar mig är mig själv, att jag kanske är för på. Jag är själv sjukskriven av olika skäl och anledningar så jag gör inte så värst mycket på dagarna. Jag saknar honom mest hela tiden så att det blir jobbigt, vi ses med 2 veckors mellanrum eller längre så nu kommer jag inte få träffa honom på ett bra tag, igen. Men till saken, vi skrev lite vid middagstid runt 12, sedan blev det tyst och jag ringde men han tryckte upptaget och skrev i ett sms att han skulle ringa upp senare. Men dum som jag är så agerar jag först och tänker sen. Så det blev att jag tillslut skrev ett kort sms som han svarade på med ett ''<3''. Sedan skickar jag ännu ett sms och frågar om han har lessnat på mig, men då svarar han inte. Så nu sitter jag här och bara väntar på att han ska svara eller höra av sig. Tänk om han pratar med en annan tjej och faktiskt har lessnat på mig redan? Är så otroligt orolig nu så det finns inte.. Känner mig skitfjantig då jag i vanliga fall inte brukar vara så här. Försöker verkligen hålla mina ''sms-fingrar'' i styr och även att inte ringa. Men nu har det gått flera, flera timmar!
Behövde mest skriva av mig, är bara väldigt orolig :(

rosvia
3

NU RINGDE HAN! :D

Maria
3

Han skulle ju jobba skrev du. Det är väl inte alltid man kan komma i från på sekunden beroende på vad för jobb man har bara för att skicka ett SMS.

/Maria

rosvia
0

#2 Han berättade vad det var som hade tagit sån tid och det var inte endast jobbet :)

Karmatarerskanise
7

Nu gick det antagligen bra. Men sådant beteende kan avskräcka ganska fort. 

Du måste sluta vara så snabb med misstanke. Om någon säger att den är upptagen måste man acceptera det.

rosvia
0

#4 Jo absolut vet jag det, men som jag skrev så kan jag agera innan jag använder hjärnan. Jag har själv blivit avskräckt på så sätt, dock frågade jag honom inte "pratade du med en annan tjej" osv eller drog en massa misstankar. Hur som helst gick det bra och det verkar kunna bli ännu bättre. Har lite problem med impulsiviteten så mycket ligger nog där. Visst accepterar jag att han är upptagen men det är väl svårare att just specifikt hantera att han faktiskt är det och inte göra något impulsivt som även jag själv kan tycka är jobbigt.. Han var iallafall väldigt glad när han ringde och inte less haha :)

[Forest]
0

Vad roligt att du fallit för en som du inte trodde du skulle falla för :) jag hoppas att du mognar o tänker mer före innan du agerar för som 4 nämner kan det avskräcka folk mycket. 

Jag hoppas att du kanske kan hitta någon hobby och få din tid till rinna iväg på annat som du gillar. Det kan underlätta när man väntar ut tiden 😉

rosvia
1

#6 Jo så nu kan jag väl känna att jag varit lite blind förut 🤪 Jag försöker så gott det går, har alltid varit så där lite impulsiv av mig i vissa sammanhang men igår lyckades jag hålla mig helt och tillslut på kvällen så ringde han också, haha! 
Tack så mycket! 👍