Relationer iFokus

Relationer

Etikettallmänt
Läst 1613 ggr
liindisen
1

ej byxmyndig hur funkar de?

Jag är ej byxmyndig jag är 14 år. Jag har pojkvän som är 16 år gammal. Han och jag har varit tillsammans i 7 månader. Vi har haft sex i flera månader. Inte första månaden men efter vi hade varit tillsammans i en månad började vi ha sex. Han sa att vi kunde vänta tills jag fyller 15 men jag ville inte vänta så vi har haft sex i 6 månader nu några gånger i veckan. Jag fyller 15 år först i december.

En kompis sa för ett tag sen, du vet att din kille kan åka dit för våldtäkt och få fängelse va"

Jag undrar om det stämmer? Han tvingar mig självklart ALDRIG till sex, han är mycket omtänksam och snäll och rädd om mig. Vi har använt kondom hela tiden och inte haft sex i fyllan.

Han är ofta hemma hos mig och sover över ofta. Mina föräldrar tycker jättebra om honom och dom har aldrig sagt något. I och för sig så har dom aldrig pratat sex alls med mig vilket jag tycker är bra. Det skulle bara kännas pinsamt och dumt att prata sex med dom. Vi har inte direkt den relationen. Som om jag inte skulle veta hur sex funkar eller veta att det är viktigt med skydd mot sjukdomar och graviditet. Dom borde ju fatta att vi haft sex när han sover över nästn varje vecka o vi vart ihop 7 månader. Jag har också sovit över hos honom och jag gillar hans föräldrar.

Men kan han åka dit fast alla runtomkring oss vet att vi är ett par och ingen har brytt sig, bara tyckt att  det är kul att vi gillar varann.

Saffran0Spice
8

Han kan inte åka in för våldtäkt om ni har frivilligt sex, däremot gör han sig skyldig till sexuellt utnyttjande av minderårig vilket kan ge dryga böter och i många fall samhällstjänst eller fängelse - om det skulle komma upp i domstol.

OlgaMaria
2

Här kan du läsa mer om det

http://www.umo.se/sex/aldersgrans-for-sex/

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

liindisen
0

okej då vet jag men jag tror ingen skulle anmäla oss. Jag tror inte föräldrarna skulle göra det då borde de sagt till oss först. Om nån skulle anmäla så är det nån från skolan som vill jävlas.

taggigarosen
0

Jag tror inte det händer så mycket eftersom ni är ihop. Även om du inte är byxmyndig än så skiljer det inte mycket på era åldrar.  Jag var 14 och min kille 19 när vi  började ha sex. 5 års åldersskillnad är rätt mycket i den åldern och det hade nog varit värre för honom ifall nån anmält. Men vi är fortfarande ihop idag när jag är 17 och han 22.🙂