Nyinflyttad och nysingel!!
Hej alla på relationer iFokus!
Har precis flyttat till Stockholm från Småland och brytit upp från ett 5 år långt förhållande. Tungt beslut.
Ska vända detta till något positivt. Så nu ska jag "bara" skaffa jobb, bostad, hundvakt (och längre fram en dejt!)
Någon som varit i samma/liknande situation? Hur gör man för att hitta nya vänner osv.. Löser sig säkert när man får jobb, men såå tråkigt att bara vara hemma och inte göra någonting.. Bra iaf att jag har min lilla hund, då kommer man ju ut lite iaf!
Tips, råd mottages tacksamt! (även jobb, bostad, hundvakt mottages tacksamt *he he*) Tack Linda, du är så snäll!
Att träffa vänner när man är ute med hunden kan ju vara ett bra tips. Leta upp en hundinhägnad där man kan släppa hunden lös, där kanske du kan hitta nån.
var i småland har du landat ?
#2 Från Småland, till Stockholm verkar flytten ha gått :o)
#0 Någon hundklubb, eller annan klubb/förening som du har gemensamt intresse med kanske kan vara något?
Om du tränar, kanske det stället kan vara något?
Jag bor i Malmö, så kan tyvärr inte hjälpa dig med något - mer än ovanstående råd. Hojtar till om jag kommer på fler.
mvh Martin
åååh. så dumt jag läser ;) läste ju helt omvänt. haha

Önsketänkande va, bubbel? ;)
#0 Du har ju verkligen valt rätt stad för att träffa folk. I Stockholm finns det ju massor med saker att göra för att träffa folk. Hörde på radion häromdagen om en massa ABF-kurser som startar i höst. Kanske kan hitta nån som intresserar dig?
Håller med #1 - hunden ger ju stora möjligheter till att träffa folk. På hundkurser är det ju inte så många som är med i och inte så många som går dit som kompisar (=lätt att känna sig utanför). Utan alla är där med och för sina hundar och pratar gärna med nya människor som delar deras intresse =)
Sen gäller det nog att man vågar vara lite på och fråga om man inte kan gå en sväng tillsammans med hundarna nån dag och be om telefonnummer.
Lycka till! Och skriv gärna om hur det går för dig i den "stora" staden =)

Vet inte vart i stockholm du flyttat till nu då, men va lite inne på det som Hera sa om inhägnad mark för hundar.. vet att det finns ett sånt i Märsta. Men det kanske är långt ifrån dig?
Det finns ganska många hunddagis i stockholm vad jag fått höra. Men de kan va ganska dyra. Prova att annonsera i lokaltidningen, för såna dräller det ju av överallt vetja. Det finns säkert nån som vill ta hand om din hund om dagarna =)
Och vad gäller jobb… har du kollat Stockholm City o Metro? Vad är det du vill jobba inom för områden och så? Letar själv jobb… så jag vet hur du känner i den frågan =)