Relationer iFokus

Relationer

Etikettleva-tillsammans
Läst 525 ggr
sara10
0

Någon som är vid datorn nu!

Snälla ge mig tips hur man skall tänka när svartsjukan faller på..skall på fest om en timme och mår så dåligt av svartsjukan.. Min sambo blir så trött på mig då och hans känlor försvinner just då!! Han tycker att det är väldigt oatraktiv och jag förstår honom!!! Hur skall jag tänka snälla hjälp!!!!!

Smeagol
0

Ja du, det är inte lätt med svartsjuka, tro mig jag vet!! Men det är bara att jobba med sig själv, tyvär så är det inget som löser sig på en timme. Men det du kan göra är att försöka tänka väldigt mycket på hur mycket din kille älskar dig, och se inte andra tjejer som tänkbara hit utan som nya vänner. Grunden till svartsjuka ligger oftast i en osäkerhet i sig själv. Tänk att du är snygg, fin, snäll och bra och därför älskar han dig och skulle aldrig tänka på en annan tjej ens!

Karmatarerskanise
0

Håll det för sig själv till att börja med. Eftersom det har en sådan negativ inverkan på förhållandet. Sen handlar det om träning, träning på att lita på andra människor.

Jag är inte över min svartsjuka, inte ens efter snart 3 år tillsammans. Men jag försöker och har blivigt mycket bättre.
Hur vet jag inte riktigt, men jag har övat på att inte st'ändigt tänka på vad som KAN hända osv.

Karmatarerskanise
0

Och om du ser andra tjejer titta på honom, får du vända på det till att du är lycklig som har honom, en sån kille som andra vill ha ;) Hmm förstår man det jag precis skrev? ;)

Martin
0

Kanske kan du få lite hjälp av din kille också? Jag är singel nu men i mitt förra förhållande så var min tjej ganska svartsjuk, hon var också ganska mycket yngre än mig och var rädd att jag en dag skulle lämna henne för en äldre tjej.

Hennes svartsjuka minskade lite när jag öppet (t.ex. på en fest) visade min kärlek till henne. Inget offentligt hångel, för det tycker jag bara blir löjligt men en kram, en kyss, en dans (som då inte är en dans så som man dansar med alla andra). Att jag visade att jag verkligen älskade henne, var stolt över henne.

Som Hera sade så ligger svartsjukan oftast (i de fall jag mött den i alla fall) i svag självkänsla hos den som är svartsjuk, men sätts man lite på pidestal så växer också självkänslan. Sen är det givetvis så att det måste vara äkta, som partner kan man inte göra detta "för att hon inte skall vara svartsjuk".

mvh Martin