Prata ut om övergrepp.
Det är nu 2 år sen jag skulle sova över hos mitt ragg, som utsatte mig för ett sexuellt övergrepp. Om man nu kan kalla det så. Vissa kallar det för våldtäkt. Själv tycker jag att det är mitt eget fel. För trots att jag hade sagt nej 3 gånger, så gick jag ändå med på det till slut. Och trots att jag skakade, gnydde och hade tårar i ögonen, så slutade han när jag väl vågade säga att jag inte längre ville. Sen försökte han få igång mig igen genom att smeka med sin hand innanför mina trosor. Jag låtsades att jag sov. Tillslut sa jag att jag hade ont i magen. Efter en halvtimme försökte han igen. Men ärligt talat är jag inte längre säker på vad som hände. Och det är något jag kämpar med. För jag vet inte om det är mitt eget fel eller inte. Jag blir arg när mina vänner kallar det en våldtäkt och säger att det inte är mitt fel. För dom var inte med när det hände. Jag blir äcklad av mig själv när jag eller nån annan kallar det för våldtäkt, för jag var ju med på det!
Efter det som hände har sex varit något smutsigt i mina ögon. Killar överhuvudtaget har varit äckliga, för alla är ute efter samma sak. Det är när man ser att dom blir kåta och håller på att förlora kontrollen och man ser på deras blick vad dom är ute efter, som jag bara vill springa därifrån. Som jag blir så fruktansvärt avtänd. Det är inte förrän nu, 2 år senare som jag träffat en kille som visat mig att sex inte är nåt äckligt. Att man kan njuta av sex. Och det är inte förrän nu, den senaste månaden, som det känns som jag kommit över det som hänt.
Men så går jag på lidl, och helt plötsligt går han förbi mig. Han kollar på mig men när jag inser att det faktiskt är han, så har han gått förbi mig. Helt plötsligt så är han borta.
För 2 år sen chattade jag mycket med honom om det som hänt. När jag frågade honom ''Vet du att det du gjorde räknas som våldtäkt?'' så skrev han ''Ja, naturligtvis.''. Men desto mer jag frågade ut honom, frågade varför och om det var mitt eget fel, så tyckte han mindre och mindre att han gjort nåt fel. Tillslut sa han att han inte längre visste vad som hade hänt. Kanske för att jag hotade med att anmäla honom.
Att inte veta om det var mitt eget fel, att knappt komma ihåg vad som exakt hände gör mig arg och frustrerad. Efter att jag såg honom för några dagar sen på lidl funderade jag på att skriva till honom på facebook. Så det gjorde jag. Jag frågade om han ville berätta vad som hänt i sina egna ord och om det var mitt fel. Jag bad om ärliga svar. Det enda han svarade var ''Nu när jag tänker tillbaka på det tycker jag att vi båda bär skulden.''
Plötsligt känns det som att jag vill prata med honom. Jag vill att han återberättar allt i sina egna ord. Jag vill höra hans version. Jag vill veta om det är mitt fel eller inte. Men han kommer aldrig berätta det själv. Kanske för att jag hotade med att anmäla honom. Jag vet inte vad jag ska göra. Nu under sommaren sommarjobbar han bara nån mil härifrån. Ska jag våga ta till mig mod och fråga om han vill träffas öga mot öga för att prata igenom det?
Det kan vara klokt att ni pratar om det - han verkar ju ändå vara en pratbar person. Men kom ihåg att det inte är ditt "fel". Även om det var en situation som var otäck och pressande, så gjorde du inget "fel" och du har ingen skuld. Ett sexuellt möte kan gå fel på många sätt och båda parter kan känna obehag och ånger efteråt. Men bara den som tvingat någon annan till något mot dess vilja har gjort fel och har gjort något att känna skuld för.
Varför var du rädd för att säga nje när han väl börjat och du grät? Jag menar inte att ifrågasätta det du upplevde, är mer nyfiken på om han uppträdde hotfullt, vad som gjorde dig rädd att säga ifrån. Iband kan man känna skam inför det- ingör alla "Borden". Men dina vänner har rätt, det är inte ditt fel. Men ja, om man faktiskt inte säger nej….eller är okontaktbar, så kan man inte tro att en man VET att man inte vill. Men du beskriver ju att du sa nej 3 gånger i början, men att han fortsatte. Det är att gå över linjen för mig, men jag vet inte vad lagen säger om det- efterosm du själv beskriver det som "tjatsex". Dvs han tjatade till sig se xoch till slut gick du med på det. Han slutade när du väl sa till igen. Men själv, jag, personligen, tycker att det du upplevt är ett trauma och ett övergrepp. Innan du pratar mer med honom tycker jag att du ska prata med en psykolog om detta, om du inte redan försökt reda ut det den vägen. Så du kanske mins och har en stadig platå att stå på när du ska konfrontera honom.
Detblir ett övergrepp för att du inte var med om det, men du verkar äcklas av tanken att ha blivit utsatt för ett övergrepp och har börjat förtränga det som har hänt dig. Många vill ogärna se sig själva som ett offer. Du måste inte vara ett offer, men du bör fortfarande bearbeta det som har hänt dig. Sex är inte smutsigt, du är inte heller smutsig.
Om du tror att det hjälper dig, möt honom, men gör det på en plats där du är trygg.
Jag tycker att du är modig som vill se honom öga mot öga. Du tvivlar på dina känslor och upplevelse. En liknande sak hände mig men jag sa nej och avvisade honom rent fysiskt. Jag var tvungen att kasta honom av mig. Vi började pussas, låg i en säng, men ajg hade inte tänkt ha sex med honom, jag var absolut jättetäntd på honom men jag hade mens och det låg en kompis i rummet invid vårt. De kände sinte lägligt. Men killen blev mer och mer intensiv och plötsligt försöker han få av mig trosorna trots att jag sagt att jag ville ta det lugnt. När jag spjärnade emot trycte han ner mina händer och pressade lixom ner min kropp emd sin och tvingade sig in mellan mina ben men jag var, som tur var, mycket starkare än gonom så jag kastade av honom och sparkade bort honom. Vad hände sen?Jo HHAn blev sur på mig och tyckte att jag var pryd, Satte sig i sitt kök och tjurade, sen pratade vi typ aldrig mer. såhär i efterhand så skulle jag fan ha ….lästlusen av honom. Men just då tyckte jag mest att det hela var pinsamt och jag var väldigt shockad av händelsen, och visste inte vad jag skulle göra med det jag upplevt. Om jag varit svagare, lite nättare, då hade jag varit ett våldtäktsoffer. Det är så lätt att hamna där, även med någon man VILL ha sex med. Men det kan finnas massor av orsaker till varför man inte VILL ha sex där just då. Så du ska inte känna att det är ditt fel- när du sagt ifrån, och visat, att du inte vill ha sex.
I en relation där två människor sover i samma rum, är det fortfarande våldtäkt och sexuellt övergrepp om den ena tvingar sig på den andre- så varför skulle det vara någon skillnad på den situation som utspelade sig mellan er två? Jag vet inte om det håller för en fällande dom i dag, 2 år senare, ord mot ord- men det är nog kanske skönt för dig att få göra klart för honom, så han förstår..hur du upplevde det. Det du upplevde förändras inte av att han har en annan berättelse. Men det kankse lindrar för dig om du tror att han fortsatte för att han inte förstod att dina tårar, dina nej…betydde just nej? Hur skulle det någonsin kunna vara ett gott försvar, undrar jag.
Självklart slårhan bort att han förgripit sig. Det gör 99% av alla våldtäktsmän och människor som gör övergrepp. Pedofiler skyller ofta på att BARNEt ville ha sex med dem. Så…
Egentligen vill jag råda dig att först redaut vad du vill och kände, sen kan du träffa honom och ….skälla ut honom :P
Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com
förlåt för världens längsta inlägg…hade mycket på hjärtat.

#2 "Egentligen vill jag råda dig att först reda ut vad du vill och kände, sen kan du träffa honom och ….skälla ut honom :P"
Haha yes!
Snälla, ta inte åt dig och tro att det som hände var ditt fel! Jag kan inte direkt hjälpa dig, men blev så ledsen av att läsa det! Allt jag kan ge är en virtuell kram!
Medarbetare på Skor iFokus
Ibland, i olika situationer med andra människor, när någon sorts konflikt varit, så tror jag det är mycket vanligt att man efteråt kommer på vad man skulle ha sagt eller gjort anorlunda och går o ältar vad som hände och vad som sas. Killen här har "kört över dig" betedd sig som en självisk och okänslig skitstövel. Vad vill du få ut ur att prata ned honom nu så länge efter? Vill du han ska "erkänna sin skuld" så du kan slippa känna skuld? Kommer han göra det? Kanske kommer han istället säga att du skickade motsägelsefulla signaler? Om han inte kommer ta på sig skulden är det gå värt att möta honom? Om du mår bra nu med din nuvarande relation är det då värt att rota i gammalt?

Jag tyckar att om du känner att du måste prata med honom så sluta fråga om det var ditt fel. Det du känner är riktigt för dig. Bättre att bara berätta klart och tydligt hur du kände/känner och säga att du hoppas han har mognat såpass så han aldrig kommer att utsätta nån annan för samma helvete.
Precis #7. TS; du behöver inte hans verifiering, du får lita till dina känslor. Sen att du börjat glömma saker är ju för att du förmodligen blev chockad av händelsen och delvis försöker förtränga bort det medvetet eller omedvetet.