Relationer iFokus

Relationer

Etikettsvartsjuka
Läst 1398 ggr
UtanAlias
0

Flyttat till en ny stad!

Hej!
Flyttade för en månad sedan till en ny stad tillsammans med min man. Vi arbetar båda två. Min man arbetar 100%, dagtid vardagar och jag arbetar inom vården vilket medför lite skruvade arbetstider och jag är ledig mitt i veckan ibland.
Jag arbetar inom vården och är yngre än de som arbetar där. Jag är 24 medan de som arbetar där har barn i min ålder.

Jag och min man hittar alltid på saker tillsammans men jag hade velat hitta (minst) en tjej i min egen ålder att umgås med. Svårt i den här åldern eftersom hälften har barn och hälften inte gör annat än dricker alkohol så fort de har lite tid över.

Jag har själv haft häst & hund i 15 års tid men har inga djur för tillfället och det blir väldigt ensamt. När jag hade häst & hund hade jag inte samma behov av väninnor, men nu har jag fått upp ögonen för det. "Hoppsan, det ensamt det blev nu.. ojdå.."

Jag har planer på att gå med i ridklubben här, men det finns inte utrymme för ridlektioner med tanke på mina arbetstider. Jag har funderat på en medryttarhäst eller bli dagmatte men det är inte djuren jag saknar egentligen. Jag behöver någon vän som sagt.

Hur ska jag gör för att binda långvariga kontakter i en ny stad när jag inte känner någon? Min man känner folk här, men det är hans egna killkompisar som allihopa är singlar, så det finns ingen flickvän om jag skulle kunna lära känna för tillfället.
Tips? =)

Gur4m1
1

Tycker din idé om att engagera dig i ridklubben låter jättebra, medryttare osv. Även om jag kan tycka att ridklubbar är en plats där tjejer är ganska..tävlingsinriktade och konkurrerande upp till en viss ålder, ja rent av riktigt otrevliga och bitchiga.  Var iallafall så på min ridklubb, tyvärr.

Förstår att en hundklubbb och äga hund vore väldigt svårt också med dina arbetstider.

Det finns inga andra intessen som skulle sammanföra dig med andra, tjejer osv? Bokklubb, politiskt engagemang, föreningsliv osv? Sådant som man kan göra "när som helst när man har tid" och inte kräver samma planering som t.ex djur oftast innebär.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com