svårt med spontansex
Det blir så svårt med spontansex med min tjej och det tycker jag är trist. Jag har pratat med henne om det men det går inte att göra något åt eftersom hon måste duscha PRECIS innan sex. Inte 2 timmar innan utan precis innan.
Hon duschar varje morgon och då gäller det att passa på i samband med det, vilket vi ofta också gör. Men det blir ju inte spontant då.
Skulle det passa senare under dagen/eftermiddagen/kvällen så spelar det ingen roll ifall hon duschade samma morgon och inte gjort något speciellt som gjort henne svettig eller ofräsch på något sätt. Hon bara måste duscha igen och jag får vänta på det.
Naturligtvis ska man sköta hygienen men jag tycker det är överkurs att MÅSTA duscha precis innan sex varje gång oavsett om det är smällkalla vintern och hon bara slappat på dagen. Det blir aldrig spontant när hon alltid måste springa iväg och duscha.
Skulle det gå att fråga henne?
Om du får reda på varför hon måste duscha innan ni har sex så kanske ni kan komma fram till nåt som i bästa fall leder till att hon inte måste det.
Jag känner ju varken dig eller din tjej så det kanske inte alls blir bra, det vet du bäst, men det är min tanke om det.
ja vi har ju pratat mycket om det, klart jag frågat. Hon vill vara fräsch och ren innan jag får röra henne säger hon. Och hon känner sig inte ren om det gått en timme efter att hon duschat. Bara precis efter att hon duschat är hon riktigt ren säger hon.
Kan ni inte ha sex i duschen?
jo i duschen har vi sex,
men bara just det där att man aldrig kan t.ex när man lägger sig på kvällen, får då måste hon upp i duschen först, om det inte är nåt vi bestämt innan att vi ska ha sex när vi lägger oss då tar hon en dusch innan. Men man kanske inte kan bestämma sånt innan. Det bara blir ju när man lagt sig.
Eller att bara kunna passa på efter en myskväll i soffan med film. Nej för då måste hon iväg först.
Men ja sex i duschen funkar absolut så det här är väl ett lyxproblem.
Jag skulle inte kalla det ett lyxproblem. Ta dina känslor och hennes känslor på allvar.
Det där med att hon bara känner sig fräsch en kort stund efter att hon duschat är ju problemet. Om ni kan resonera er fram till varför hon känner så kanske ni kan komma vidare till att hon kan känna sig åtminstone tillräckligt fräsch senare under dan.
5
Jag är själv liknande. Jag känner som jag gör eftersom jag är besatt av renhet. Kvittar om jag pratar om det, känner mig inte renare för det.
Dock är jag inte så extrem så att jag inte kan ha sex en timme efter dusch. Men några timmar så.
Det är ju jätteintressant.
Du och TS flickvän är kanske lite lika och ganska olika mig.
Kan du inte berätta mer för nån som mig som inte alls förstår det men som vill förstå…?
Tycker inte det är fel. Är bara främmande för det eftersom jag inte är sån.
7 Vet inte hur jag ska berätta. Alla vet väl hur det känns att känna sig ofräch. Vissa fortare än andra :)
Är också besatt av att lägenheten ska dofta gott. Har doftsprayer och doft i väggutaget.
"Alla vet väl hur det känns att känna sig ofräsch. Vissa fortare än andra"
Egentligen ganska bra förklarat. :) Tack.
Tycker fortfarande de är intressant och hoppades på att få nåt svar på varför en del får känslan efter bara några timmar, men då kanske de inte går.
Jaja, bara för en liten vetgirig att gilla läget…
Håller på att hamna OffT märker jag. Förlåt.
Ska inte kapa TS tråd, utan hoppas vi kan hitta tillbaka där vi var från början.
9 Tyvärr vet jag inte vad som får en att bli som ts eller mig, eller dig. Är antagligen händelser i livet som formar en. Händelser man inte tänker på eller kopplar till ett visst beteende.
Sedan verkar hon bara se problemet hos sig själv. Alltså jag menar att om hon duschade för 2 timmar sen så måste hon absolut duscha igen innan vi har sex, men om jag duschade för 2 timmar sen så tycker hon inte att jag är ofräsch av nån anledning.
11 Så är det för mig med. Jag måste känna MIG fräsch för att kunna bli kåt och ha sex.
Jag är besatt av renhet. Började med ätstörningar och att jag hatar min kropp. I perioder känner jag mig så äcklig att jag drar mig undan en kram från all beröring & kroppskontakt, undviker speglar och blundar när jag byter om, duschar med släckt lyse och andra liknande grejer.
I de perioderna vill inte jag heller ha sex utan att vara hyfsat nyduschad, och så duschar jag på en gång efteråt. Inget att rekommendera då man blir väldigt torr, men det "botar" mina äckelkänslor för tillfället iaf.
Bara en liten kommentar om vad som kan vara orsaken till besatthet av att vara ren. Behöver ju inte alls vara så i TS tjejs läge :)
#8 doftspray och doft i vägguttaget.. Jag skulle inte kunna andas hos dig :-) är doftöverkänslig och får problem att andas av en del syntetiska dofter. Doftgranar, doftöjus, såna dör som vissa sätteri toaletten mm. Flr mig är såna olika diftprodukter äckliga. Om det luktar illa dår får man väl göra något för att ta bort eller minska dåliga lukten o inte försöka överrösta den. Tycker inte om att ha sex om inte jag känner mig fräsch, men klarar bra mycket mer än en timme i alla fall.
14 Jag använder inte doftprodukter för att dölja lukt ;) Hade det luktat hemma hos oss hade jag ju självklart eliminerat orsaken.
Jag bara älskar sådana dofter :) Är underbart att öppna dörren när man kommer hem och det doftar tropiska frukter.
Jag gillar inte heller att vara ofräsch innan sex, men så extrem är jag inte! Anledningen för mig är att jag vill vara nyrakad - annars är det "NO ENTRY" där nere ;)
/ Medarbetare på Hermelinkanin iFokus och Lejonkaniner iFokus.
Klart man vill vara fräsch innan man har sex, jag hade det problemet i början av vårat förhållande att jag ville vara relativt nyduschad osv, men vi båda älskar morgonsex, så vi har lärt oss leva med att man luktar aprunk ur käften och inte luktar tvål på kroppen, vi älskar med varandra ändå vi :)
Jag känner också att jag behöver vara nyduschad innan sex och har även jag svårt för spontansex pga av det. I mitt fall tror jag det handlar om att jag för några år sen först hade problem med p- staven och pga det hade mens/blodblandade flytningar unden flera månaders tid, och senare hade återkommande obalans i underlivet som orsakade dålig lukt. Detta höll på i många månader och pga det kände jag mig ofräsch och ville inte ha sex om jag inte var säker på att jag var ren och lukfri. Oroar mig fortfarande för att lukta illa. Hon kanske har liknande problem.
"På natten är alla katter svarta"
Skulle hon känna sig oren om du till exempel gjorde det lite sexigt genom att tvätta hennes underliv och sen gick ner på henne?
Jag tror nog att ni ska jobba på hennes självförtroende så att hon kan klara sig utan den där duschen! Även om hon i allmänhet skulle ha ett bra självförtroende kanske detta är någonting helt annat. Du är ju ändå den hon älskar högst och den hon vill göra nöjd på alla sätt och vis, men här tar det stopp!
Berätta hur fin hon är, hur gott hon luktar, hur snyggt hår hon har, hur fint hon ler, hur mycket du älskar henne, hur bra hon är, att hon är snäll.. lite spontant! Om du redan gör detta - fortsätt ett snäpp mer! Och mena det verkligen! Ge henne starkare stöd utan duschen och uppmuntra innan hon går dit! 👍
..som en början! 🙂
Håller med #20 och de andra som skrivit liknande :)
Jag känner att jag inte är alls som ni ovanstående xD behöver inte vara nyduschad innan sex, även om jag känner att jag vill vara nyrakad - men bara för att det är skönare.
Vi har spontansex i princip jämt, haha
Hoppas det löser sig TS!
I mina öron låter det lite som ett tvångsbeteende… Eller är det bara jag som tycker så?
Hon kanske varit med om något förut som gör att hon känner sig osäker och obekväm om hon inte duschat innan.
Då min kille går ner på mig vill jag oftast vara ren och duschad, men han säger att han tycker om min naturliga doft.
Försök prata med henne om det och ge henne komplimanger om att hon luktar gott även om hon inte duschat precis före. Säg att du vill känna henne och inte tvållukt tex.