Relationer iFokus

Relationer

Etikettotrohet
Läst 3127 ggr
luwhen
0

Kan han ändra på sig?

Jag har varit tillsammans med en kille i snart ett år. Vi är jätte kära och tar hand om varandra och visar vår kärlek. Vi har bra och mycket sex och kramas och kysser varandra ofta.

Problemet är att jag har tappat tilliten för honom då han tittar på andra tjejer besvärligt mycket, indirekt flirtar på nätet, och har "skämtat" allt för många gånger om att vi ska ha trekant med en hora, att kolla vad snygg hon är eller frågat om mina kompisar har snygga bröst och sådant som jag anser att en singelkille normalt pratar om med sina kompisar. Detta har stört mig länge och tanken att lämna honom har funnits mer eller mindre under flera månader pga. att jag inte tror att han kan hålla sig till en tjej.

För några dagar sedan märkte jag att ibörjan av vårt förhållande hade han sexchattat med en random tjej i en annan stad, sagt att han ska hämta henne och göra dittan och dattan med henne och bett och extremt snuskiga bilder. Detta gjorde mig så förkrossad att få veta att jag har bestämt mig för att lämna honom på grund av detta.  Han säger till sitt försvar att han var dum och det var länge sedan, men ändå när vi sitter och tillsammans går igenom dessa gamla meddelandena, så stannar han upp när han scrollar och kollar in en bild på tjejens rumpa i flera sekunder, då jag sitter brevid honom och gråter och gråter och är helt förkrossad.

Detta för mig bevisar att hans kuk väger mer än hans hjärta, och jag tror att vid rätt plats och rätt tilfälle att han skulle kunna vara otrogen mot mig. (även om han är störtkär)

Min fråga är, för det första varför gör han såhär? är det ett rop på uppmärksamhet eller är han bara ett as? har han fått för lite bekräftelse eller kärlek eller sex i tidigare förhållanden ?

Viktigaste frågan är: Kan han ändra på sig? Och vad kan jag göra för att hjälpa honom?

Jag vill inte att han ska börja tänka på allt han gör och istället börjar smyga med sin fixering utav andra tjejer, utan jag vill att han ska sluta vara så fixerad. Att han t.ex ifall en snygg tjej skulle skriva på Facebook att han med naturlig reflex inte svarar eftersom *han har ju redan allt han behöver* så han är inte intresserad,  inte att han svarar och sedan raderar det ifall jag skulle se. (dåligt exempel?) 

Tack Du som läst och jag blir jätte glad för ett svar.

Med vänlig hälsning, osäker men bestämd tjej :)

molam
0

BEvisa för han att du finns där när han behöver nån, Bevisa att du aldrig kommer svika och bevisa att du älskar han och bara han, sen vore ju en idé att sitta ner och prata med han om hur du känner dig, lite känslor och tankar flöda och bara prata ut om hans lilla problem

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

fuzzie
10

Jag skulle ha gjort slut med honom. Han visar ju väldigt tydlig att han är ett as med tanke på att han ändå måste kolla in bilden en stund trots att du sitter bredvid och gråter. En "normal" människa som verkligen älskar sin partner skulle inte göra så…

Mvh Anna 
fuzzieshamsteruppfödning
Föder upp vintervita dvärgar ^^

Rorvers
5

Jag tycker inte du ska göra det till att det är synd om honom, att han inte får uppmärksamhet osv. Älskar han dig så ska det duga att bara ha dig nära honom, sexet ska inte vara centrum.

Är man i en relation så vet man vad det betyder, om inget annat har bestämts. Man får tycka att andra killar och tjejer är snygga och man får prata om det, men kommer det till att han börjar skicka bilder och texter till tjejer så är det otrohet för mig. 

Har han sagt förlåt? Har han verkligen menat det? För jag får intrycket att han inte gör det på din text, då han visade det han skrivit till tjejen. 

Min kompis var med om samma sak som du. Killen berättade det själv och hon gjorde slut med honom. Han började skicka blommor och brev och hon mådde otroligt dåligt utan honom, så hon valde att ta tillbaka honom. Men det var inte lätt att bygga upp tilliten igen, men deras förhållande är bra nu förutom att hon ibland drömmer att han är otrogen på henne osv. Det är även ett konstant oroande för henne då han är på fester osv.

Och skulle det hända igen tror jag att man skulle känna sig otroligt lurad och förkrossad. Följ ditt hjärta och gör det som är bäst för dig, be strong ❤️

Åsa S
4

Dumpa honom, en bra man visar respekt mot sin partner och flirtar inte med andra. Tror tyvärr faktiskt det bara kan bli värre har stött på såna män och de brukar bara bli värre då de tror de har nån fast, när de blir säkra på att deras partner inte ska lämna dem i första taget så brukar de testa att ta ut svängarna i flörtande ännu mer.

[Devya]
4

Grejen är att det blir troligtvis inte bättre. Han kommer att fortsätta att titta på andra tjejer och du kommer inte att må bättre.

Mitt ex tittade på en massa andra tjejer och det gjorde så ont varje gång. Även fast vi var på restaurang så skulle han glo på andra tjejer. Jag mådde så bra av att göra slut med honom för det betydde också att jag inte skulle behöva må så där dåligt mera. Han försökte ju bättre på sig men inte fungerade det.

Rorvers
3

Och du ska inte inte känna att du kan eller ska ändra på han, ångrar han sig så ska han ta tag i det själv

Gurky
4

Han verkar vara antingen väldigt omogen, har en skruv lös eller så är han helt enkelt ett as vilket jag skulle gissa att han är. Hur som helst är det uppenbart att han inte älskar dig, för så beter man sig inte mot någon som man bryr sig om. På det du skriver låter det inte som om han är bra på att visa att han älskar dig, snarare tvärtom.

obstitant
13

Så typiskt, och så sorgligt, att din första reaktion är att försöka förstå honom och fundera på hur du kan hjälpa honom att sluta såra dig. Så typiskt för hur Kvinnor skolas in i att ta ansvar för alla andras känslor och välmående.

På din beskrivning låter din kille rätt omogen, och hans beteende gör dig ledsen. Sluta ägna dig åt att förstå hans känslor och lyssna in dina egna istället. Var går din gräns? Vad kan du acceptera och inte acceptera i en relation? Om han lyckas förändra sitt beteende lite grann, hur stor förändring är tillräcklig för att du ska känna dig trygg i relationen?

Visst kan du ge honom en chans. Förklara vad hans beteende gör med dig, och vad som måste förändras för att den här relationen ska vara ett ok ställe för dig att vara på. Kom inte med tomma hot, tala om vad du behöver från honom och se sen om han klarar av att leva upp till det eller inte.

Om han inte klarar av att leva upp till sina löften och hålla sin libido i schack, och om du inte känner dig ok med att han beter sig som han gör, då är han inte rätt kille för dig. I det läget är det egentligen helt irrelevant VARFÖR han inte kan ålägga sig själv lite rimlig impulskontroll, faktum är att han inte klarar att vara en kille du mår bra av att vara med. Om det sen är så att han är "skadad" eller har någon typ av svårigheter med relationer, så är det upp till honom att ta ansvar för sina känslor och sina svårigheter. Vill han vara förmögen att ha bra relationer och lider av att schabbla bort dem får han själv ta tag i det och söka hjälp om det behövs. 

Du behöver inte förstå honom eller ta hand om honom. Du behöver däremot ta hand om dig själv.

Rorvers
2

#8 👍

Tjeja
2

Hur bra och fin du än är med honom kommer du aldrig räcka till! För han har uppenbarligen behov av mer upplevelser med fler tjejer än bara en! oavsett hur kär han är i dig så är hans behov större!

Största anledningen till äventyrliga otroheter när man har en bra relation i grunden beror på att det är så jäkla tabu att vara polyamorös och polysexuell!

Något som egentligen är helt normalt och egentligen väldigt vanligt. Har man sådant intresse och sådan läggning att man  har behov av mer sex än bara med bara en person oavsett hur mycket man älskar den enda personen.

Vill du inte uppleva fler Kvinnor i er relation så lämna honom! Han kommer inte att ändra sig! Det är en del av hans läggning och natur! 

Möjligen kan han hålla sig ifrån det ett tag i ren desperation att han vill behålla dig… också.. men i slutänden kommer hans undertryckta behov att visa sig igen i alla fall.

Acceptera eller lämna! Hårt men ärligt om du vill komma vidare i livet helast möjligt!

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

[Yllhilda]
2

Kan han ändra på sig? Jovisst, men han måste själv vilja det. Om han trivs med att kunna göra det ena och andra utan att behöva stå för konsekvenserna kommer det troligen fortsätta. 

Vad kan du göra för att hjälpa honom? Hjälp dig själv. Respektera dig själv. Sätt ner foten och säg att det inte är okej. När den man du ägnar all din uppmärksamhet och kärlek inte vill göra samma för dig är det inte konstigt att du blir ledsen. Oavsett vad han har levt för liv tidigare ger det inte honom rätt att göra saker som sårar.

JodineFritzl
3

Mitt ex var likadan, och trots att jag kom på honom flera gånger och krävde att han slutade så fortsatte han under annat namn på andra sidor.  Detta var en stor anledning att vi gjorde slut tillsist. Så jag säger nej, han kan inte ändra på sig.