Säga att man dejtar andra?
Hej, Har för 3 månader sedan tagit slut efter ett långt förhållande. Mitt ex har passat mina katter när jag behövt och varit iväg under några ggr sedan dess och han frågar ju slltid vart jag ska och vad jag ska göra osvvilket är helt naturligt. Nu behöver jag passning igen, jag har börjat dejta en kille som bor i en annan del i sverige och jag ska hälsa på honom. Mitt ex kommer självklart fråga vart jag ska osv även denna gång. Vad skulle ni sagt? Jag vill skälvklart vara ärlig då jag vill att vändkapen med mitt ex ska fortsätta men samtidigt känner jag att detta är ju baga någon jag dejtar och det är väldigt nytt och har hand ens med det att göra? Skulle ni sagt exakt vad ni skulle göra eller sagt att ni skulle träffa en kompis eller lilnande? Ban vet dock att jag inte känner någon där så tror han skulle bli mosstänksam.
Han har väl ingen anledning att vara misstänksam. Ni har ju gjort slut och då får du väl dejta vem du vill eller? Tror du han skulle ta illa upp?
Eftersom att vi var tillsammans väldigt många år och det endast gått 3 månader så skulle jag själv nog ändå tagit lite illa upp tror jag, det blir precis som att "kom hon över mig så lätt"
Jag skulle nog säga att jag skulle iväg och träffa en kompis. Det har ju ingenting med att du inte får dejta vem du vill att göra, det är bara ett sätt att undvika onödiga känslor hos både honom och dig. Blir det sedan att du träffar den där killen fler gånger så kan du ju vara ärlig då: "Ska tillbaka och träffa den där kompisen/killen, vi fattade tycke för varandra sist så vi dejtar/har blivit ihop/ ska ses så får se var det leder."
Medarbetare på Häxor.
En neuroatypisk blogg
Jag skulle fundera på att skaffa en ny kattvakt. Man kan säga att man ska träffa en kompis men jag anser inte man ska ljuga men en liten vit kan vara okej.
#4 Är det verkligen en lögn då? Är man inte kompisar innan man blir ihop? Så ser jag det i alla fall. För mig är "en dejt" (uttryck jag personligen aldrig använder) en kompis som man har lite extra intresse för men inte är ihop med ännu, helt enkelt. 🙂
Medarbetare på Häxor.
En neuroatypisk blogg
5. jag sa detta till ts inte till dig. Man kan säga att man ska träffa en kompis men frågar nu exet om man dejtar eller ska träffa en kille så anser jag att man ska säga hur läget är. Som du säger man dejtar inte kompisar man inte har lite mer intresse för ;)
#6 Ah, du menar så, nej, ljuga behöver man såklart inte göra. Frågar exet specifikt om det är en kille man ska träffa så har han ju frågat och då får han skylla sig själv som får ett ärligt svar.
Medarbetare på Häxor.
En neuroatypisk blogg