Hur ta bort bilder från annans fb?
En person har lagt ut 2 bilder av mig på sin fb-sida som jag INTE är bekväm med. Personen vill inte ta bort bilderna för personen tycker de är "fina"
Kan jag ta bort dem på något sätt?
Under bilden finns det ett alternativ "anmäl foto" Vad händer om jag klickar där? Vem anmäls det till då?
Det anmäls till fb då.
Det är det enda du kan göra och motivera dit varför eftersom inte den som tagit bilderna vill ta bort
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Usch på folk som inte kan respektera andra!!
Anmäl bilden och välj alternativet att bilden är på dig och att du inte vill ha den där (det ska finnas något liknande)
Förhoppningsvis är facebook hjälpsamma!
med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning
Det anmäls inte så fort man klickar på anmäl. Nästan överallt måste man klicka fler gånger innan något blir anmält.
Så klucka på anmäl och välj dig fram till valet att det föreställer dig och att du inte vill att ddt finns på facebook.
Det är ganska svårt att få bilder borttagna från Facebook om de inte är stötande på något vis.
/Maria
Om personen har taggat dig kan du själv avtagga dig, då är det ju ändå ingen som vet vem det är på bilden. Annars helt enkelt be personen i fråga att faktiskt ta bort bilden för du vill inte vara med där.
/Christine