Är det fel att dejta?
Min partner gjorde slut med mig för ca 2 månader sedan. Det var inget som diskuterades mellan oss utan det var beslut från dennes sida enbart. Well, tiden gick och jag började dejta helt sonika efter en månad. För det kändes rätt för mig, men min hjärna säger samtidigt att detta är fy skäms på mig. Varför? Jo, för att jag kan tycka att det är kanske smått för tidigt. Men samtidigt kan jag inte känna att jag kan hänga upp mitt liv på någon jag vet inte vill ha mig. Så vad tycker ni? Har jag gjort "fel" som går vidare?
Den enda som kan ändra dig är du.
Alla är redo när de är redo, oavsett om det gått en vecka eller ett år. Hade det varit du som gjorde slut så skulle man ju kunna tänka sig att du kunde vara lite diskret angående det för att inte råka slänga det i exets ansikte. Men eftersom hen gjorde slut tycker jag absolut inte det finns något fel i det.
"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"
Det är fel om du inte är över din partner ännu tycker jag. Och det har jag svårt att tro att du är efter 2 månader.
Fast dejtar du bara för att ha kul och dom du dejtar vet att du inte är ute efter något seriöst är det ju ok.
Kör på!
#2 fast jag dejtar bara en just nu. Denne vet vad som skett. Och är ok med att det är som det är. Kan tillägga att jag dejtar alltid bara en person i taget. Tycker att det är mer värdigt så för alla parter. #1 #3 tack för svar.
#4 Menade inte att du dejtar flera samtidigr.
#5 du skrev dom så ville bara förtydliga. :)
Beror väl på hur långt förhållande man hade innan som tog slut. Eller för mig gör det det. Jag skulle nog inte kunna dejta nån ny efter ett par månader om jag hade ett flera år långt förhållande innan som tog slut. Det skulle ta längre tid för mig att komma över.
Inga problem att du dejtar nån. det var din partner som gjorde slut med dej och h#n har inte ett dyft med att göra vad du gör.
Finns ingen anledning för dej att visa någon slags hänsyn, det var inte du som gjorde slut.
Lycka till!