Är han verkligen seriös? Behöver hjälp hörni!
Jag har börjat på gymnasiet nu, första ring, och min plan har sedan dag ett varit att bara skaffa ny kompisar, sköta mig i skolan och helt enkelt hålla mig undan från kärleken. Kärleksfronten är jag känsligast med för att i somras fick jag mitt hjärta krossat och efter det har jag verkligen försökt att tänka bort allt med kärleken. Mitt problem nu är att det finns en kille i min klass som stöter på mig. Han ser bra ut, rätt så snygg och jag gillar honom. Han är väldigt rolig, omtyckt och charmig. Det finns bara en nackdel, han är en bad boy och jag är en good girl. Fast jag dras till honom som tusan. Vi har mycket gemensamt vilket gör oss till bra vänner också. Han har sms:at mig under hela helgen och ställt lite frågor som bland annat om jag har en pojkvän, att han tycker om mig, att allt med mig är perfekt och hur glad han är att han träffade mig. Men det han alltid lyckas få in i konversationer är hur vacker jag är och han älskar mina ögon. Det kommer stunder då han bara kollar på mig och jag frågar honom varför, och så svarar han "jag kollar bara på dina ögon". Han brukar kolla på mig väldigt mycket. Han brukar ta mig i håret, hålla om mig och säga såna underbara saker. Igår så satt vi i skolan och pluggade, då tog han min penna och ville skriva något på mitt ben, då frågade jag honom vad han ville skriva, och då sa han tyst för sig själv "jag älskar dig". Han tog min mobil igår och skrev i smyg på mina anteckningar att jag är vacker. Häromdan bet jag mig själv på läppen (vana) lite sådär flörtigt, o då säger han till mig att jag borde sluta och jag frågade honom varför, då svarade han mig "För att vi killar har en svag punkt för vissa saker också"…. Det som är jobbigt är att han röker, dricker då och då, vilket jag är emot. Fast varje gång jag är med honom vill jag typ röka. Jag har gjort det föut, men känner inte för att börja liksom, men känner mig så speciell när jag är med honom. Men han vet att jag är good girl men har ändå sagt till mig att jag kan komma till en fest någon gång om jag vill… Jag känner mig fri när jag är med honom. Ibland när hans tjejkompisar och killkompisar kommer brukar han sluta hålla om mig, och typ märker att jag undrar varför han släpper mig, han brukar liksom se ledsamt på mig och det känns lite som att det är grupptryck… Han har bett mig att vara med honom och sitt "gäng" men jag gillar dem inte så mycket så jag har bara sagt "nej tack". Han har även velat fika med mig, det har han sms:at om men inte frågat face mot face. Jag har varit väldigt ärlig mot honom och sagt att jag känner killar som honom, lite luriga och charmiga, och inte förstår varför han vill säga såna saker till mig och då svarar han att han bara är ärlig. Han är så manlig, han luktar så fruktansvärt gott och jag har aldrig känt såhär tidigare, kan han vara som min Chuck Bass, romantisk och kanske gillar mig, eller är han en player?
Jag tycker du ska prata med honom och säga att om han inte menar allvar med sina ord borde han sluta.
Och du ska INTE börja röka bara för att han gör det. Har han sagt varför han släpper dig när hans kompisar kommer?
Menar han allvar med sina känslor så borde han inte släppa dej bara för att hans kompisar kommer och gör er sällskap.
Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke
Jag förstår att du dras till honom och han kan ju uppenbarligen alla "grabbknep". Det som är viktigt är att du står upp för vem du är, då risken är stor att du dras in i hans värld och blir något av en trofé. Fråga om han menar allvar, men var tydlig med att du inte vill festa och röka. Ni kan ju göra annat istället:)
Du ska verkligen inte börja med att röka för hans skull, det är bara urdumt och inte ett enda dugg coolt.
Hans känslor däremot till dig kanske du ska ta med lite lätthet tycker jag. I alla fall tills du känner honom bättre och vet hur han är och på så sätt veta att han menar allvar. Ni har just börjat skolan igen och om han redan nu ska såra dig kan ställa till det för dig om det blir jobbigt att gå i samma klass osv. Så ta det lugnt och börja för guds skull inte att röka.
Den som är den coola är den som klarar av att stå emot att aldrig börja röka. 🙂
Tack för era svar, det hjälpte lite faktiskt!! :) @SimsBrooke Nej han har inte sagt varförnhan släpper mig, men aka fråga honom varför och lyssna på vad han svarar på det
#4 Det tycker jag du ska göra. Känns konstigt att han inte vågar visa känslorna som han har för dig om det nu är så att han har känslor. Men han kanske är en tuffing i sin vänskapskrets och vill kanske inte verka som den mjuka killen som han kanske är.
Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke
Han är en hormonstin tonnårsgrabb med humlor i byxorna! Han gillar dig säkert på riktigt men det går snart över! När hans nyfikenhet på dig går över kommer hans känslor lägga sig för dig. Sedan när nästa söta tjej går förbi kommer de blossa upp igen för henne istället.
Medarbetare på Fågelmatning, Djurparker, Vilda djur och Politik i fokus.
#6 det var en fruktansvärt onödig kommentar, det är lååångt ifrån alla killar som är så. Hans känslor kan visst vara äkta bara att han inte riktigt vet hur han ska göra i vissa situationer, tex när hans gäng är i närheten. Jag säger som dom andra TS, prata med honom och stå upp för den du är :)
#6 Wow. Snacka om fördom.
#7 Tack, han har dock börjat bli lite bekväm med mig runt hans vänner, men fortfarande inte så som jag vill… Jag ska prata med honom men ska jag liksom säga "Varför beter du dig lite annorlunda när dina vänner kommer?" Tänk om det är grupptryck o det bara blir jobbigt för honom?
Tja #7 och #8 om jag har fel lär det visa sig och TS behöver inte bli besviken. Men min och många andras erfarenhet säger mig att till 95% stämmer det jag säger. Och har TS inställningen att det är så slipper hon bli sårad.
Och observera noggrant Evelina vad jag faktiskt sade! vilket inte alls var att påstå att dem inte skulle vara äkta utan precis tvärt om!!!
MEN oavsett hur äkta hans känslor är just nu, kommer de med stor sannolikhet gå över ganska snart! En liten del tonårsgrabbar blir äkta "valpsjukt" kära, emedan de allra flesta tappar intresset inom ett halvår! För övrigt gäller det samma ganska mycket tjejer också, det är ingen större skillnad där egentligen, det handlar om hormoner och kroppens fysiska och fysiologiska utveckling som påverkar långt mer än man inser själv i tonåren!
För tänk efter lite själv… hur ofta ser du eller hör du talas om folk som träffats i tonåren och verkligen håller ihop i några år?… alla känner någon eller några.. men det är låååååångt ifrån majoriteten som själva upplever det.
Faktum är, hormonerna spökar, man blir jättekär, och tro det eller ej.. men det går över! Endel av livet innebär att man blir kär och får sitt hjärta krossat. Det tillhör liksom ungdomslivet!
Men för den sakens skull tänker jag inte vara oärlig och peppa någon med falska förhoppningar, utan vara ärlig enkel och rak! Så här ser livet ut!
Kasta dig in i det! Men var medveten om vad du gör så kanske du undviker lite av fällorna i alla fall!
Medarbetare på Fågelmatning, Djurparker, Vilda djur och Politik i fokus.
#10 Det må vara så att du har rätt, så är det i flesta fallen att man inte är tillsammans så länge när man är ung men varför ska man gå runt med den inställningen för? Det är väl värt att testa och även ifall det nu inte skulle fungera av olika anledningar så har man iallafall varit lycklig så länge det varade. Man bör inte gå runt och vara rädd för att få känslor för någon när man är ung tycker jag. Man bör inte heller vara rädd för att ge sig in i något ifall känslorna skulle vara besvarade. Fungerar det inte så är man en erfarenhet rikare och ett steg närmare att veta vad det är man söker hos en partner! :)
Vad innebär " seriös"? Och hur " seriöst" ska det vara för att du ska vara intresserad? En del av det du skriver om hur han agerar låter lite som "proffsraggare", menar det med att bekräfta, säga dina ögon är vackra o sånt. Om du gillar honom så försök lära känna honom lite mer och försök inte falla pladask för såntdär som är väldigt lätt för honom att säga.