Är orolig för min pojkvän!!!
Heej alla experter!!😉
Jag har ett annat problem nu. Jag glömde berätta att jag har en kille som heter Sebbe. Jag älskar honom jätte mycket men han röker och dricker sig full ibland. Jag älskar honom och vill inte att han ska förstöra sitt liv på det viset❤️. Vad ska jag göra,om han inte fattar det själv att han ska sluta med det…….😕
För det första är vi inga experter som sitter här, utan helt vanliga människor med för mycket fritid ;)
Men det du ska göra är att prata med honom! Prata, prata, prata! Vill du vara tillsammans med en rökare? Tala om för honom vad du själv tycker om att han gör så, vad du tycker om människor som gör så.
/Christine
Det finns nog tyvärr inte så mycket du kan göra. Du kan prata med honom, förklara hur du känner och be honom låta bli för din skull, men resten är upp till honom.
Är han över 18? Super han sig redlös och medvetslös och röker han som en skorsten?
Är han över 18 och svaret på andra frågan är nej så får du helt enkelt acceptera att han är vuxen och du inte är hans morsa och han får göra som han vill. Kan du inte det är det bäst att ni går skilda vägar. Jag tycker det är helt okej att man själv väljer att inte röka/dricka och att man kanske inte vill vara i ett förhållande med någon som gör det, däremot att du ska kunna få honom att sluta bara för att du vill det tycker jag inte är logiskt. Var och en får göra som de själva vill.
"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"
Röker? Tobak, cannabis?
Vi här kan nog inte göra mycket åt det mer än att stötta.
Du får prata med honom och rannsaka dig själv om det är värt att stanna kvar när du inte tycker de grejerna är ok.
Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund
Prata om tala om precis vad du känner 🙂
Det beror på hur gammal han är, det kan mycket väl bara vara en fas. Men det kan också vara något allvarligare. Men som ovanstående talare skriver, PRATA. Det är jätteviktigt att ni pratar med varandra.
Han är 13 år! ?……

Så tycker jag att du ska skippa honom och vänta några år och hitta nån bättre.
Om han är 13 år och har sådana problem så ska hans föräldrar ta tag i det, inte du.
Jag LOVAR, du hittar en ny. Många gånger….
Hatar cancer och älskar vårlökar.
Bara gå därifrån när han dricker och röker. Fattar han inte så får han hitta en ny att irritera och förgifta med rök.
Jessica Jones (2015-)
- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -
Va fin du är som oroar dig för din pojkvän!
Såvida han inte är den personligheten som är ödmjuk och lyssnar på vad du har att säga om hans beteende finns det inte mycket du kan göra förrän han själv tar beslutet att ändra sitt liv, mogna och förändras.
Det är fel att tjata och såra hans stolthet, det får ofta folk att stöta bort en ännu längre oavsett hur kärleksfull och förstående man är. En mans stolthet är lika sårbar som en kvinnas tillit.
Hans beteende grundar sig nog mycket i grupptryck, så kanske alla hans nuvarande polare beter sig på samma sätt.
Men om han är en person du kan nå fram till och kan resonera med så berätta om din oro för honom. Säg att du älskar alla andra sidor av honom, men att drickandet och rökandet skrämmer dig, skadar honom, hans omgivning, att det verkligen inte är coolt och att du inte vill ha det i ditt liv.
Att be någon förändras är jättekänsligt och det kan bara hända i hans egen takt och bli inte jätteorolig om han får några bakslag, såvida inte beteendet återkommer helt, då får man börja från noll igen.
I ett äkta förhållande stöttar man varandra i allt, kommunicerar och kompromissar. Men kärlek räcker inte alltid när beteendet börjar bli skadligt för er båda, den allra viktigaste personen i ditt liv är ändå du! Så tänk ändå alltid på dig själv i första hand, för om han fortsätter med sitt beteende så har du svaret på vem han mest lyssnar på, sig själv.