Jag har gjort något fel...
Jag och min pojkvän har varit tillsammans i 10 månader. Har känt varann i över ett år. Vi bodde grannar, blev tillsammans, han flyttade upp till mig och nu har vi flyttat ihop på riktigt, tillsammans… För någon vecka sen kom en kille hem till mig och skulle köpa nå saker.. Tyckte han var så snygg, så fick kontakt med han och vi började skriva lite, träffades nån gång, men dom två senaste gångerna har vi inte bara varit på "vänskapsnivå". Förrförra gången så låg vi i sängen, han tog på mig osv, men gjorde som inget mot honom.. Men han tog där nere om ni förstår, och jag blev väldigt våt av det.
Träffade han igen och vi var nära på att ha sex, vi var nakna, jag ville ha sex med han, men jag kunde inte, för jag kommer ångra mig… Känner mig taskig mot min pojkvän nu, men ändå inte. Och det är det värsta, varför känner jag mig inte alldeles hemsk?! Jag tror att jag inte riktigt har samma känslor för han längre, om jag ens någonsin haft det. Han blev kär i mig först, och jag vet inte riktigt om jag valde det, eller om det bara blev så att vi blev tillsammans.
Jag och min pojkvän har riktigt bra relation, förutom att jag ibland känner att han känns som en bror för mig typ. Jag älskar honom av hela mitt hjärta och han är världens finaste kille, men jag vet inte om jag är kär i han. Vet inte vad jag ska göra.. Ska jag berätta för han? Ska jag ens vara tillsammans med han eller vad? Han älskar mig så mycket, jag märker det, men ibland tycker jag bara att det är jobbigt när han pussar på mig och så…
Jag tror knappast att du "älskar honom av hela ditt hjärta" som du säger, då hade du inte gjort så där mot honom. Det är klart att du ska berätta. Han har ju rätt att få veta vad det är du håller på med.
Var ärlig mot din kille och sluta att gå bakom ryggen på honom.
/Maria
nu skall jag vara ärlig i det jag skriver, och jag ber dig inte ta illa vid att jag är det.
Mentalt verkar du inte känna dig bunden till din kille. Du söker spänning och uppmerksamhet andra ställen och håller på gå på tok för långt. Även att ta på varandra med kläder på är i mina ögon en form av otrohet, och det du gör mot din kille nu är ett svek. Helt enkelt, så är det faktisk. Du vet ju detta redan själv, och jag tänker inte peka fördömmande pekfinger och ge dig några moraliska utskällningar. Det är inte min plats att göra det ändå.
Men du kan inte fortsätta såhär. Helt klart kommer du gå långt över strecket om du inte gör slut med killen nu, du har ju redan klampat bra över, något du är medveten om. Lösningen är enkel; Du borde göra slut med han du är med innan du gör skadan värre med att faktisk ha sex.
Du är uppenbart inte känslomässigt sugen på att vara honom trogen just nu, och då ser jag inte någon anledning att vara bunden till honom vidare framåt. Om detta är en förbipasserande fling eller inte kan jag inte säga något om, men fakta kvarstår att du nu går bak hans rygg, och skäms inte för det. Du vet det är fel, och du är lädsen över det du har gjort, men du skäms inte för det.
Du berättar även att du älskar honom av hela ditt hjärta, och jag betvivlar inte att du älskar din kille, men jag säger som #1 att det knappast är av hela ditt hjärta, då skulle du inte varit intresserat att lägga dig naken i en annan manns säng. Jag säger inte man inte kan attraheras av någon annan när man är i ett förhållande och älskar någon, det kan man absolut, men du verkar inte ha samma kännslomässiga spärr mot att göra mer än bara känna attraktionen. Du säger du tycker det är jobbigt när han visar sin kärlek till dig med innimellan. Så som jag ser det är nog förhållandet rätt dött från din sida, mer som bror/kompis som du själv är inne på.
Du måste göra det som är rätt för er alla nu, du borde bryta med din kille om du tänker fortsätta träffa denna andra, för du kommer ha sex med denna andra typ när som helst. Stoppa det nu innan du förvärrar skadan av vad du redan gjort. Om du berättar för din kille vad du gjort nu kommer du krossa hans hjärta, och i ärlighetens namn är det berätta du borde göra dessutom. Han förtjänar få veta vad du gjort bak hans rygg och varför du gör slut.
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.
Du har varit otrogen och bör berätta det och göra slut. Uppenbarligen älskar du honom inte på rätt sätt.
Tack för svar.. Vet vad som måste göras.
Jag ser det som otrohet, även om ni inte har haft sex. Att ligga naken brevid någon annan naken är för mig lika illa som att vara otrogen.
Jag och min sambo har den här tumregeln om otrohet: Om jag inte skulle kunna göra den här handlingen när min pojkvän/flickvän tittar på så är det över gränsen. Och det gäller även meddelanden och dyl.
Ja du har ju gått bakom ryggen på honom. Träffat honom ett par gånger och medvetet gjort ett val att klä av dig med honom och låta honom ta på dig, även på ditt kön. Jag tycker inte du ska vara tillsammans med din pojkvän eftersom du är kapabel att göra såhär mot någon som älskar dig.
Sång & growl i Unvoid samt skapare och ensam musiker i Skogsraah - Feministisk black metal. | Bloggar om sund kroppsbild, psykisk ohälsa och feminism på skogsraah.se
Ja, nu gjorde du något fel. Dumt var det också. Bara att ta konsekvensen av det, helt enkelt.
Utan at tmoralisera över din otrohet och handling, så måste jag påpeka att ditt val att umgås med den här vännen och göra dessa saker med honom, förmodligen tyder på att något saknas i den relation du redan har. Du kan även ha känslor för fler än en, men du har inte varit öppen om det för din partner? Att det blivit såhär struligt kan bero på att din partner ger dig trygghet och en viss bekräftelse, men du behöver även den här vännens bekräftelse och lockas av spänningen.
Du bör vara ärlig mot din partner, speciellt när ni verkar bygga ett liv ihop. Han kanske lämnar dig, förmodligen komemr han inte alls att acceptera ditt beteende om du inte kan motivera det och återfå hans förtroende. Du har gjort fel mot relationen för att du gör något du vet är fel. Precis som du är ärlig mot oss här i tråden, bör du vara mot honom och var inte rädd för att bli singel. Hellre det än att vara i en relation med problem? För det här är ett problem.
Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com
Behöver inte vara något som saknas det finns många som är beroende av förälskelsefasen och när den går över tolkar de det som att det inte finns nån kärlek utan de söker då efter nästa förälskelse för de vill ha det där pirret i magen igen. TS skriver att de flyttat ihop och då blir ju livet annorlunda och man delar mera en vardag det är inte samma som när man bara ses ibland. Tror inte det är nån som går med pirr i magen hela tiden ifall man är i ett längre förhållande och när man bor ihop utan det brukar gå över efter ett tag till något finare tycker jag dvs äkta kärlek. Oavsett så är det fel att börja strula med nån annan när man lever ihop med nån som tror man älskar , då är det nog bättre göra slut.