Misstänker otrohet, han vägrar prata.
Så.. Jag och min kille har varit tsm 2 år. Vårt förhållande går som vanligt upp och ner, men på senaste en brant nerförsbacke.. För att ta det snabbt från början: Mitt ex var otrogen ett ex antal gånger = har från förr svårt att lita på mänskor. Min nuvarande var "psykiskt otrogen" med hans ex förra vintern (hon bor låångtlångt borta, så nåt fysiskt var det inte). Han har också haft svåra förhållanden sen tidigare = han har sjukt svårt att prata om nåt känsligt. Min farmor dog just, så kan hända att jag bara överreagerar på allt i sorgen. Ialla fall, så när min pojkvän dricker alkohol, så dricker han alltid en aningen för mycket. Han har varje gång minnesluckor. Men var på stugan med några vänner i helgen, men drog sedan in till stan för att festa.. Hade tidigare på dagen frågat pojken vad han skulle göra men han viste inte, frågade sedan 1 h innan vi drog till baren (halv 12, på meddelande) och då var han bara hemma. Men när jag ringde kl. 12 igen för att fråga om han kan komma efter mig på natten, så var han plötsligt stupfull och på baren.. Jag har bett honom förut att säga om han drar ut, inte för att han inte får, utan för att jag helt enkelt bara vill veta. När vi sedan kom till baren så stötte jag på hans vänner, och de sa att han dragit hem och sova för han var så full. Så jag fortsatte festa resten av natten tills jag drog hem till mig.. Nästa dag drog jag till honom, och fick veta att han tappat telefonen.. När han sedan försökte komma på vart han tappat den, så kom det fram att han nog dragit från baren där 1-2 tiden, men hemma vart han först kl. 5 på morgonen.. (är absolut inte första gången han drar från baren kl. 12 och är ute för sig själv tills han kmr hem 5 på morgonen. Har hänt även om det varit svinkalt!) När jag sen frågade vad han gjort ute ensam i flera timmar, så minns han ju såklart inte säger han. Han säger att han absolut inte vet nåt av vad han har gjort eller var han har varit de sista 3 timmarna. (Jag har själv aldrig haft minnesluckor, så för mig hörs detta lite konstigt, men kanske det är möjligt?) Började då visa tydligare att jag misstänker honom för otrohet och försökte lugnt fråga honom om detta.. Men då blev han kall, sur och kort av sig. Visst har han svårt att prata, men om tjejen är orolig över otrohet blir man väl inte så där kall direkt och gör det ännu mer misstänksamt? Eller överdriver jag faktist så mkt? Hade ingen annan tyckt det är konstigt att han varje gång han är ute utan mig, är ute och yrar för sig själv i flera timmar och inte minns ett dugg? Jag vet inte vad jag skall göra. Jag vill lita på honom, men då behöver jag ett säkert svar och att få prata med honom om det, inte en kall blick och tysta ord. Kan tillägga att han somsagt gjort detta flera gånger, varit ute och yrat altså. Förra vintern kom han hem utan rock och hemnycklar för han hade dragit ut utan (i -15 grader) och när han skulle efter rocken så var baren redan stängd.
Minnesluckor får man ibland. (Jag alltid) Men man brukar minnas efter ett tag, jag minns oftast om jag verkligen tänker efter och pusslar ihop.
Att han yrat ut i natten och varit borta och gått ifrån sina vänner… där hade jag också reagerat - han kan ha gjort precis vad som helst.
Och att han blir sådär kall - det kan tyda på att han döljer något, det har man varit med om förr.
Det låter som att han har problemer. Alltså att upprepade gångar bli så full att man inte minns och inte egentligen är kapabel att ta hand om sig…. då kan ju varken du eller han själv lita på honom! om han varit otrogen, begått brott, sovit på en bänk i -20 grader .. Går ju inte art veta, men att han dricker på ett ohälsosamt sätt är helt klart! Jag skulle inte kynna vara ihop med någon med det beteendet utan kräva att han tar tag i sitt problem.
visst kan man få minnesluckor om man dricker på tok för mycket. Vi reagerar alla olika på alkohol, jag har själv aldrig fått minnesluckor vid att dricka alkohol, men jag vet folk i mitt umgänge som får det av att dricka ohälsosamt mycket, att man helt enkelt är dödrucken i principen.. men jag har även polare som reagerar på 7-8 öl med minnesluckor även om de inte alls är döddrucken på något vis.
Så ja, det kan absolut hända, men jag håller med i att det lyder som han har ett inte hälsosamt sätt att dricka på. Jag kan inte se något i din text som får mig att sätta finger på "ja han var otrogen", han behöver inte alls ha varit det och bara blir förbannat av att "anklagas" för det även om du endast ställer en fråga. Omöjligt för mig att veta. Det vill jag inte spekulera i, men jag förstår du blir fundersam när han reagerar så på en fråga. Det säger jag inte något på alls.
Men om jag var i din situation skulle jag faktisk vara mer brydd över hans vis att dricka på. Det värkar ju som han dricker sig från allt vett när han dricker, att han inte riktig vet när man skall avsluta intaket av alkohol för att ha en viss förmåga att bedöma bra eller inte bra handlingar, och det skulle faktisk oroa mig nästan mer än undran om han kanske kan ha varit otrogen just denna gång av "drickande och yrande".
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.
Jag tycker att det låter som att han är totalt okapabel till att kontrollera sitt eget drickande. Vilket betyder att han antingen borde mogna i sitt drickande eller sluta dricka.
Det är inte alls säkert att han har varit otrogen och heller inte säkert att han inte var hemma förän fem. Han kan ha varit hemma långt innan det, om han nu har en minneslucka och inte minns något alls från den senare tiden på kvällen, vad är då oddsen att han minns exakt vad klockan är när han kommer hem?
Nja, det behöver inte vara något lurt alls, mer än att han inte kan hantera alkohol.

Om han har svårt att prata så är det förståeligt att han reagerar på en anklagelse genom att bli tyst. Istället för att anklaga honom för otrohet, kanske du borde ha sagt att du är orolig för hans skull pga hans drickande. Jag hade absolut inte dragit parallellen att han är otrogen. Men jag hade varit väldigt orolig och förbannad över supandet.