Gjorde jag fel?
Hej Idag kom killen hem med en liter whiskey och bad att vi skulle dricka. Eftersom jag mått väldigt hela dagen sa jag nej men gick till slut med på några glas. Han hade fått i sig runt 10 glas och var full och klagade. Jag har mycket alkolism i min närhet och hatar när människor blir såpass fulla så jag tog helt enkelt flaskan och hällde ut den. Hällde ut den då han sa att han älskar alkohol och bryr sig inte om han dör.. Han är nu jätte sur och vägrar prata med mig. Gjorde jag fel?
Missa inte Månadens dvärgkanin - Sajtvärdinna på dvärgkaniner
Bunnysta@instagram
Som jag är van så dricker man inte whiskey i såna mängder. Vill man ta sig en whiskey kanske man tar sig en 4cl eller 6 cl sen är det bra. Man dricker det för att det är gott och inte för att bli full på det.
Tycker inte att du gjort något fel, det låter mer som att han behöver se över sitt intag av alkohol.
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.
Det låter som om han har problem som är mycket allvarligare än lite bortspolad whiskey. Brukar han vara deprimerad?
Jessica Jones (2015-)
- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -
Ja han är väldigt deprimerad. Han är asylsökande som fått avslag och ska tvingas att åka till sitt hemland där han lär dö. Dom kan inte skicka honom så han lever ett liv där han inte gör någonting Så jo han har problem.. Jag tog bara två glas själv för jag tycker inte man ska dricka så mycket som han gör. Ser ingen anledning att vara full.
Missa inte Månadens dvärgkanin - Sajtvärdinna på dvärgkaniner
Bunnysta@instagram
#3 du har väldigt mycket problem i ditt förhållande har jag märkt. Eller det du anser är problem. Jag skulle nog istället föreslå att ni separerar ett tag. Så ni båda får hum om hur ni vill ha det. Menar han går och är sur och elak emot dig. Och du typ försörjer han. Ne, få ett slut på detta eländet säger jag.

Memento mori

Medarbetare för Julen
Jag tycker att du gjorde rätt, men du skulle stått på dig och inte druckit alls, som för att stampa ner foten att beteendet inte är okej.
/Christine
Jag kan tycka helt att det beror på vems whiskyn var, var det hans så är det upp till honom hur mycket han vill dricka. Men om det däremot var din så var det ditt beslut! =)