Relationer iFokus

Relationer

Etikettallmänt
Läst 2707 ggr
[Mia-45]
0

Ringa även om man inte är hemma

Hej på er.

Vill bara fråga er en sak som jag funderar på.

Varför ringer en person på hemtele när denne vet att man är borta och på kalas hela kvällen?
Vad är liksom meningen med det?

Fridaaaa
1

Personen hade kanske glömt bort det?

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Mia-45]
0

Nej. Jag hade sms:at från där jag var…och han skickade ett sms senare och frågade vad jag gjorde…jag svarade att jag var på kalas än. Och han visste att jag skulle vara borta hela kvällen.

Fridaaaa
0

#2 Jo fast ibland kan man ju glömma. Hänt att jag sagt till sambon: Nu har jag föreläsning mellan den och den tiden, ändå kan han ringa då ;) Kan ha sagt det samma dag. Lätt hänt. Ibland går det i bara farten att man ringer

[Mia-45]
0

Jo men det är bara det att han hade ringt på hemtele nästan precis efter att jag hade sms:at honom om att jag fortfarande är på kalas….ser ju tiden på nummergivaren. Då har han vääääldigt dåligt minne i så fall…

Surpan
2

Håller med Frida - Det kan absolut hända att man glömmer bort saker på så kort tid, hjärnsläpp helt enkelt. En annan förklaring kan vara att hen hade både ditt mobilnummer och hemnummer sparat under samma kontakt, då är det lätt hänt att man slinter och ringer fel nummer, hänt mig ett par gånger.

/Surpan

fruktgumman
9

Fråga honom varför han gjorde så är ju enklast för att få veta.

[JeanetteK]
6

Eller också litar han inte på att du är borta och ringer för att kolla om du skulle svara hemma? Jag har haft en kompis som alltid dubbelkollade mig (vi är inte kompisar längre…).

Fridaaaa
2

#4 Han kom inte åt och råkade ringa upp bara?

[Mia-45]
1

Ja jag får nog ta och fråga honom…gjorde en annan tråd om hur vi träffades och om vad som hänt innan i detta. 
Han KAN råkat ringa av misstag….för som sagt så kan han inte glömt bort att jag var borta på den lilla stunden mellan mitt sms och hans ringande hem. 
Men samtidigt har jag en magkänsla av att han dubbelkollade mej…pga det han gjorde innan….läs min andra tråd. 
Känns lite som om han gärna kollar upp mej…..

[JeanetteK]
1

Jag läste just din andra tråd och jag tycker han verkar obehaglig. Jag tror tyvärr jag hade rätt i #7.

[Mia-45]
0

Jag skulle egentligen skrivit allt i samma tråd..för att ni skulle fått en sammanfattning av det hela. 
Ja JeanetteK. Om man lägger ihop två och två här så tror jag han är kontrollerande. Tyvärr. Han kom in här och smörade som faan i lördags…fick sin lilla träff ändå trots att jag sagt att vi inte skulle ses….

[Mia-45]
0

Jag har pratat med han nu och frågade han varför han ringde min hemtele när han visste att jag inte var hemma. Men det hade han inte gjort, sa han. Men det är ju lätt att säga. Jag sa att jag kan inte med sånt då jag känner att man kollar upp mej..men näää..han hade inte ringt. 
Kan en nummergivare visa ett nummer trots att det inte ringt? Jag har aldrig vart med om det innan nämnligen. 

Han lät sur som faan…tydligen därför att jag inte hört av mej. Jag satt med och gäspade då jag har min tröttperiod nu…och då sa han spydigt att det låter som om jag jobbar heltid eftersom jag gäspar så mycket,,,,Och??? 
nä usch…jag ger detta tills imorrn sen säger jag åt han att fara.

Sarah
8

Varför ifrågasätter du dig själv hela tiden? Varför ger du honom tid? Varför har du fortsatt träffa en karl som du uppenbart inte gillar och som du tycker är obehaglig?

sisela
7

Seriöst, ni har träffats EN gång och han håller redan på och surar och är spydig? Hur kul kan det förhållandet bli, även om han nu inte skulle vara psykopat? 

Du är inte skyldig honom mer tid eller prat eller någonting. Du behöver inte ens ha en anledning. Så funkar det nämligen när man dejtar. Du kan bara tänka "det var inget för mig, nästa tack!"

[Mia-45]
0

Jag har inte fortsatt träffa honom. Jag har träffat honom en gång och det var när han kom hit och trängde sej på. Jag ger han ingen tid. Jag sa till han igår att jag kan inte med en som kontrollerar mej. 

#14 Precis….han är/var spydig igår för att jag gäspade. Och jag ger han igen mer tid nu. Tydligen ljög han om att han inte hade ringt….för jag skickade ett sms där jag skrev godnatt för att testa. Inget svar. Så han fattade att jag fattade att han ljög och jag hoppas han nu håller sej borta.

Sarah
7

Fast du har ju fortsatt "träffa" honom även om det inte varit fysiskt. Du har svarat i telefon och på sms. Men, min huvudpoäng var att jag undrar varför du ifrågasätter dig själv så mycket.