Behöver akuta tjejråd och åsikter
Hejsan ! Är en kvinna som har hittat min drömkille och vi båda är säkra och vill att det alltid ska vara vi. Nu har det kommit upp något som jag inte alls vet hur jag ska hantera och är rädd att det kommer bli slutet på vårt förhållande. Satt på datorn här om kvällen och lärde mig lite nya datorhanterings program och av ren slump trillade in i ett hav av porr. Han har berättat för mig att han tittar på det ibland och jag är okej med det. Men problemet är att han sökt upp specifika tjejer och fyllt mappar med bara dessa specifika tjejer (och då snackar vi minst 30 stycken) Och dessutom fanns där gamla nakenbilder på hans ex. Vet han kanske inte hunnit ta bort dem men samtidigt om jag nu är så himla speciell..varför känner han behovet att behålla dem när han är runt 30 års åldern. Känner mig så fruktansvärt äcklad och förnedrad och vet inte hur jag ska ta detta med honom utan att han blir arg på mig för jag kommit in i hans integritet och han kommer bara skylla ifrån sig. Ska jag lämna honom eller vad ska jag göra? Tack i förhand / x
Jag kan tyvärr inte ge dig ett bra råd, men mitt ex gjorde samma sak, men han sparade inga bilder på nakna Kvinnor i datorn (som jag vet i alla fall). Men om det känns obehagligt för dig att han har nakna bilder på Kvinnor och på hans ex så kan du lämna honom. Sorry om det halvkonstigt råd jag ger dig.
Vill verkligen ha alla råd och tankar jag kan få!
Var rak! Han ska väl inte dölja något för dig , och det där är absolut inte okej…. är man i ett förhållande så ska man väl HELST och egentligen SKA man hålla sig till varandra när det gäller sexliv etc , om det handlar om att få lite " omväxling " så kan man ju undra om det gäller i verkligheten också ? Jag säger : Be honom lägga korten på bordet med tanke på att båda ska trivas i förhållandet . Dvs i detta läge DU ska trivas och inte känna obehag .
I want to belive, And I do belive, dosent matter what you others think, we already know the truth
Jag har erfarenhet i ämnet och tänkte skicka dig ett pm men har inte tid nu. I mitt fall handlade det om att han mådde dåligt och fyllde tomrummet med ett porrberoende. Jag ångrar att jag inte lämnade honom på en gång. För det var som vilket annat beroende som helst. Han ljög så jag var alldeles förvriden i huvudet och vi rev i princip ut tarmarna på varandra. Berätta att du råkade se det av en olyckshändelse och att det är viktigt för dig att få veta om det är något han kommer fortsätta med. men först behöver du bestämma dig för ifall du kan leva med det. För det kan sitta djupt sånt här och bli en jättegrej mellan er. Risken är att han stöter bort dig och börjar ljuga. Be honom om ett ärligt svar ifall han vill fortsätta med detta, istället för att kräva att han ska sluta för att det är jobbigt för dig.
Ha en bra dag! // Pernilla
Tack så mycket! Behöver det här..brukar kunna hantera allt själv men här behöver jag mogna tjejers råd. Vi älskar varandra på ett så fruktansvärt djupt stadie och han har sagt att han slutat kolla porr för att han är så nöjd med mig. .men tanken stör ändå mig att det är kvar och det är så mycket. När jag sgå det kändes det som att bläddra i en psykiskt sjuk människas dator. Han uppvaktat mig hela tiden och är hur underbar som helst…men varför är dem då kvar? Ja Pernilla du får jätte gärna skriva ett pm !
Du måste ju fundera på om det är något du kan leva med. Jag rycker inte ens på axlarna åt att en partner har porr, egna preferenser och egna sexuella fantasier, så för mig är det ett icke-problem. Är det världens undergång för dig så får du agera därefter.
det kan vara så enkelt att han gillar porr. Och alla har sina preferenser på ett utseende man kan tycka är fint att se på, mer behöver det inte vara på att han valt ut dessa specifika damer och laddat hem massor bilder. Det kan även vara ett beroende, eller att han som en tidigare kommentar säger fyller ett tomrom av ett behov han kanske inte vågat fråga om eller känner fattas i förhållandet.
Du måste ta ställning till om du kan acceptera att han ser på bilder och även spar ner de på nakna damer på sin dator eller om det äcklar dig så du inte kan vara med honom själv. Sen måste du prata med honom om din ställning till det hela, och du måste förklara att du inte snokade med flit utan råkade hamna där pga du höll på lära dig saker. Det är ju sanningen. Jag själv tycker inte du kan säga "sluta, du får inte" men han måste få veta hur du känner runt det hela så ni tillsammans kan komma till vad som blir en bra lösning på denna frågan. Han kanske rentav erbjuder att radera och strunta i det utan att du ens frågar om det? Om han spar bilderna för att han inte vågat fråga dig om något, kanske han kan våga att fråga nu? och det kanske är något han frågar om som du kanske känner att du absolut vill ge honom med? Det kan vara bilder han laddat ner innan dig och sen glömt han hade, och om han inte behöver de kanske han bara rentav raderar de. Vem vet?
Själv ser jag inget problem om min kille skulle kika porr och spara bilder. Det är inget hot mot mig, även om jag själv kanske skulle tycka det är onödigt. Men det är inte jag som bestämmer vad som blir rätt för dig. Det som funkar för mig vill ju inte fungera för alla andra då vi är olika, och endast du kan bestämma om du vill stå ut med porrtittande i ditt förhållande eller inte. Det är du som måste dra gränsen för vad du känner du kan och vill "stå ut med" och acceptera, och sen måste du berätta för din partner om hur du känner så denna får en rättvis chans att ändra på sig.. eller säga han måste ha detta och så är det bara så du vet vart landet ligger. i vilket fall önsker jag dig lycka till i frågan, jag hoppas ni tillsammans kan reda ut detta så ni båda blir glada och nöjda i slutändan!
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.
För mig är inte porr ett problem. Det är klart att man har fantasier vid sidan om, men det betyder inte att man vill att de ska bli verkliga. Fantasier är just fantasier. Jag tycker du ska konfrontera och prata med honom om det och inte bara lämna honom utan att ens ha pratat om det. Man behöver inte vara psykiskt sjuk för att man har många mappar med porr i. Han kan ju ha samlat på sig detta under en lång tid? Det är inte så konstigt att spara något man gillar, speciellt om det är svårt att hitta igen. Prata med honom helt enkelt.
Värd för https://socialtarbete.fria.ifokus.se och medarbetare på Psykologi ifokus.
Jag och min kille kollar på porr tillsammans, det skulle inte ha blivit av om inte jag frågat. Jag känner ingen konkurens från porren då jag är säker i att han älskar mig men kan tycka det är intressant och upphetsande att se på porr t ex när jag inte finns tillgänglig.
Han har också en mapp full med filmer och en specifik smak (samma som min :D). De flesta hade han laddat ner innan vi blev tillsammans. Så länge tittandet inte är ett beroende så tycker jag inte det är en stor sak. Tycker som andra prata om det men jag tycker inte du ska lämna för en sådan petitess. Han behöver ju inte titt när du är nära.
Ni hjälper mig otroligt mycket ! Jag tycker att det är okej att han kollar porr och läser sexnoveller och det har han berättat om. Men han säger att han bara det som bara handlar om par som kan hjälpa honom att relatera till verkligheten. ..och det är jag helt okej med. MEN det jag hittade var allt annat än det jag fått höra vad han hade. Det var mycket inriktat bara till en viss tjej som han hade.massvis av…alltid hittat " favorit tjejer" och gjort massa olika mappar av dem med bara bilder och videor på dem. Och varför skulle han ha kvar naken bilder på sitt ex? Hur ska jag ställa mig till det ?
Är inte båda ok med porr så är det ju egentligen bara två val, stå ut eller lämna, även om det låter hårt. Det jag känner lite njae om är ju att han dels sagt att han slutat med porr och dels att det är bilder på hans ex (?!) och inte bara porrskådisar. Även det att han verkar snöa in på bara vissa tjejer.
Att vara ärliga och öppna med varandra i ett förhållande är jätteviktigt, så du borde absolut ta upp det med honom. Om du säger att det inte var med flit och att du bara snubblade över det på datorn, och han blir arg ändå, kan det mycket väl vara så att han döljer något.
Jag lämnade min sambo dels pga det. Jag har inget emot om han kollar men fyller han hundratals (utan att överdriva) mappar med bilder på nakna och halvnakna tjejer (både bilder han sparat och bilder han fått skickat till sig, alltså frågat efter) så tycker jag att det gått för långt. Han kollade hellre på dessa bilder än på mig, han satte alltså dessa jäkla bilder framför mig. Självklart kände jag mig värdelös och mitt självförtroende sjönk till botten. Han vägrade lyssna på mig och skyllde allt på mig. Dessutom raggade han alltid på andra tjejer, alltså hela tiden.. Så tog mitt pick och pack och drog.
#10 du skall ställa dig till det presis som du känner är rätt för dig! Du sa tidigare du känner dig kränkt, och då är det ju så du känner. Du rår inte för din reaktion, men du kan rå för hur du lägger det fram till killen i fråga.
Personlig åsikt incoming: Jag stör mig inte på porr. Men jag skiler på porr med någon porrskådis och nakenbilder på ett ex. Nakenbilder på ett ex hade jag absolut frågat om min kille kunde respektera mig nog med att iaf radera dessa även om jag sen hade låtit honom behålla nakenbilder på någon porrstjärna. Nakenbilder på en skådis och nakenbilder på ett ex är för mig inte alls samma sak då han inte varit intim med och haft ett kärleksförhållande med alla dessa porrskådisar.
Sen hade ju jag fått ta ställning till hur viktig frågan är för mig ut i fall killen skulle ha nekad.
Du måste med andra ord lägga fram att du känner dig dålig inför detta och fråga om han kan respektera dig och radera bilderna på exet, och sen innan detta måste du ju ha en tanke i bakhand på hur du vill göra om han skulle neka till det.
Personligen skulle jag tycka det är rätt respektlöst om du på ett trevligt, lugnt och vänligt sätt berättar du är jättelädsen och frågar om han kan respektera dig och ta bort det och han säger "skiter i hur du mår, jag tänker behålla de". Om just detta skulle hända har ni nog något mer allvarligt att diskutera än nakenbilder på ett ex, utan respekten i ett förhållande. Men för din skuld hoppas jag ju verkligen han säger "hade glömt de var där, så himla lädsen, självklart raderar jag de för din skuld!"
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.
Som ovanstående sa, porr på porrskådisar eller random människor är okej. Men är det någon man känner, har/har haft en relation med så känner jag mig inte okej. Hans bilder på sitt ex borde du definitivt ifrågasätta.
Värd för https://socialtarbete.fria.ifokus.se och medarbetare på Psykologi ifokus.
Jag kan tydligen inte skicka pm till dig av någon anledning så jag skriver här. Alltså han jag var tillsammans med har jag även barn med. Någon vecka efter sonen hade fötts kände jag att jag faktiskt var tvungen att få veta vad som pågick vid datorn för det var något skumt då jag knappt fick vistas inne på kontoret och varje gång jag kom in dit när han satt där så satt han alltid och kollade på ett tomt skrivbord och var precis påväg därifrån. han verkade så nervös och jag hade misstänkt otrohet också. Så jag valde att kolla en natt när han sov. Dagen därpå väckte jag honom och sa att jag sett vad som fanns på datorn, inte kunde acceptera det och därför hade tänkt lämna honom. Han hävdade då att han inte var medveten om att det fortfarande fanns kvar och hade för avsikt att ta bort det. Han lovade att han skulle göra det så jag valde att stanna. Sen blev det där en enorm kamp mellan oss då han hela tiden pendlade mellan att påstå att han ska ta bort dom till att t.o.m. påstå att jag hade inbillat mig att jag såg dom där. I slutändan hade han fått mig att känna att jag var inbilsk och värsta tyrannen. Det slutade med en sån sjuk paranoia att jag totalt inkräktade på hans integritet. Han vred om huvudet så helt otroligt på mig och bröt ned mig psykiskt. Jag gjorde också helt otroligt fel som snokade som jag gjorde men jag behövde veta vad som var verkligt och inte. Han gick bakom ryggen på mig och misshandlade mig psykiskt. jag ångrar att jag trodde på hans lögn om att han inte ens visste att han hade det. jag önskar att jag hade lämnat honom direkt.
Först måste du gå till dig själv och känna efter och vara helt ärlig mot dig själv ifall du skulle kunna stå ut med det där ifall det nu är så att han vill fortsätta med det. Kan du inte stå ut med det precis som det är måste du vara beredd att avsluta förhållandet direkt. Som så många redan sagt får du förklara att du råkade se det där av en olyckshändelse. Jag tycker dock att du borde börja samtalet med att säga att du uppskattar om han är ärlig mot dig även om han känner sig trängd. Att du verkligen vill att han är ärlig. Så han inte reagerar med en lögn så som min sons pappa gjorde. Han fråntog mig möjligheten att själv välja hur jag ville göra.
Han har rätt att leva sitt liv som han vill, men han har inte rätt att ljuga för dig. Det ska vara sjyst och ärligt spel. Han har rätt att få veta att du inte kan leva med det där beteendet så också han får rätt att välja om han vill vara i ett förhållande med dig.
Kompromissa inte med dig själv. Det finns fler fiskar i havet, hur omöjligt det än kan kännas just när man står öga mot öga med någon man tycker om. I slutändan ska ni båda vara lyckliga, tillsammans eller var för sig!
Kram och Lycka till! Meddela gärna hur det går!
Tack för alla åsikter ..känner en otrolig peppning av detta till att känna att jag kan klara ut denna situationen
Hej! Jag tycker att du ska lämna honom eftersom om han verkligen hade älskat dig skulle han inte ha varit i behov av att se på andra kvinnors privata kroppsdelar.
#18 Fast det där påståendet behöver absolut inte stämma in på alla.
Det enda problemet jag ser är att han hade nakenbilder på sitt ex. Det andra skulle jag inte bry mig om.
Porr är rätt så naturligt, men prata med han om det, säg att nakenbilderna på hans ex äcklar dig och prata med han om porren varför han sparar film snuttar på just de där tjejerna.
~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~
*Medarbetare på Akvariefisk ifokus
Det har varit svårt att lösa men med era inlägg till hjälp kunde jag ta upp det med honom och fr söker bearbeta det på rätt sätt…men det kommer nog att ta ett tag 😕 skickade ett pm till dig Pernillaa ☺
Hahah herregud..det var ju lite sjukt. Förlåt måste blivit fel med någon bugg eller nått haha !
Haha! Ja det är helt lugnt! Lite roligt faktiskt! =D
Vad anser du otrohet? Det bör man ta upp med sin partner vart går gränsen osv. Det kan vara så att din partner inte ser detta som otrohet eller ser det alls på samma sätt. Prata med honom om detta är mitt tips och tala om att det såra dig att han sparar bilder även på sitt ex.

Eh.. från tjejråd till killråd.. det visar sig att vi killar/män tittar mer på porr/andra sexuellt utmanande Kvinnor, än vad ni tjejer gör.. så det i sig behöver inte vara att han är helt under isen!
Det tog åtskilliga år innan jag slängde alla gamla foton av mitt ex, det var en del av mitt föregående liv som jag inte skämdes för.. och så var hon väldigt läcker i bikini! 😛
Hur som helst så bör man gå vidare och lämna gammalt bakom sig, det finns alltid där som ett positivt minne och det dåliga skall man helst glömma.
Att man har sexuella fantasier och ibland tillfredställer sig själv är naturligt, Internet är bara ytterligare ett nytt sätt, förr var det tidningar som man smusslade med!
Sen så.. att ha sexuella fantasier om ohejdad sex är oxå rätt naturligt, däremot är det något som folk väldigt sällan vill vara med om i sitt liv, då det är mer komplicerat och ställer till det med relationer än vad folk vill vara med om!
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.