Ringa en signal och lägga på
Är det bara jag som har folk i min närhet som aldrig ringer ett normalt samtal där de väntar några signaler på svar. Istället ringer de alltid en signal och lägger sedan på och inväntar att jag ska ringa upp istället. Jag känner åtminstone tre personer som gör så. Jag blir så irriterad på beteendet. Jag har sagt till att det är bara att ringa, men de motiverar sitt handlande med att de inte vet om jag har tid att prata och då är det bättre att jag ringer upp.
Är det vanligt att folk gör sådär kanske?
Haha jaaa!!! Har flera av mina kompisar som gör det HELA TIDEN. Så förstår ditt problem :-)
Jag gjorde så till mina föräldrar då jag var liten för att dom skulle betala samtalet (blir ju bara kostnad + uppkopplingsavgift om den andra svarar/det går till röstbrevlåda, så tror inte det har något med att dom inte vet om du har tid eller inte utan ren snålhet ;)
https://www.instagram.com/aros_yoda/
Underligt beteende, bättre att skicka ett sms i sådana fall måste jag tycka. 🙂
Alltid Oavsett
Gud så irriterande. Kan de inte bara skicka ett SMS och fråga om du har tid att prata?
/Maria
De sparar pengar.
Men… I alla fall för mig är det så att jag bara nås via mobiltelefon och alla i mitt umgänge har fria samtal (eller spec antal samtal/mån). Men det kanske inte TS har. Men så i mitt fall är det ju oftast gratis och ringa…. Fast, ni har nog rätt =)
Sms borde fungera mycket bättre. Ett snabbt "Hej, har du tid att prata?" och ett svar "Ja", sen så ringer man upp. Visst kan det vara att de vill spara pengar, om de inte ringer obegränsat, men de kanske är lata.
Sidenote, I min familj så ber de mig att lägga på så att de kan ringa upp, så att jag ska spara pengar(jag går på bidrag, och innan dess har jag inte haft det toppenställt). De glömmer att jag ringer obegränsat, men innan jag gjorde de brukade vi bråka om vem som fick betala för samtalet(de ville vara snälla, och jag ville inte att de skulle vara för snälla).
Jessica Jones (2015-)
- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -
Nej jag ringer inte gratis och det gäller inte bara mobil utan även på fasta telefonen ringer de en kväll när de vet att jag är hemma och lägger på direkt. Svärmor ringer så gott som varje kväll en signal och vill att nån av oss ska ringa upp, sen är det två tjejkompisar som håller på sådär.
#9 Låter sjukt irriterande. Jag hade slutat ringa upp folk som betedde sig så.
Brukar inte ringa upp såna människor är det nått viktigt de vill får de ringa själva. Dejtade en riktig snålis ett tag han ville jag skulle betala allt. Han ringde ofta bara en signal och förväntade sig sen att jag skulle ringa upp och betala avgiften. Såna människor kan man inte vara vän med nån längre tid.
Har aldrig upplevt det, dock är jag en smsare och hatar att prata i telefon, vilket mina nära vet. Är det något viktigt så dom måste ringa brukar dom skicka ett sms först och kolla så jag har tid, borde ju dessutom vara enklare än att ringa en signal och sedan vänta tills den andre ringer upp.
Men om du stör dig på det, låt helt enkelt bli att ringa upp. Sen säger du att du trodde dom ringde fel eller inte ville något viktigt eftersom dom bara ringde en signal. Efter ett tag läre dom förstå att dom antingen ringer och väntar tills du svarar, eller så blir det inget samtal.
//Jessie
nae, de var konstigt tycker jag …kan man inte prata svarar man ju inte helt enkelt:)
Hälsningar
Fredrika
Men uppmuntra inte dem då, ring inte dem tillbaka.
Sen angående att skicka sms först för att kolla om man har tid att prata skulle aldrig i livet fungera för mig för jag brukar upptäcka sms flera timmar senare. :)
Vad larvigt! Skulle någon hålla på så för jämnan skulle jag sluta ringa upp, det är ju enda lösningen.
/Christine
Ja jag struntade i att ringa upp en gång och fick höra 2 dagar senare "men har du inte sett att jag ringt, varför ringde du aldrig upp"
Då kände jag mig lite dum.
#16 Då kunde du svarat:
"Varför ringde du inte fler signaler? Då hade jag hunnit svara direkt"
Jag har haft vänner som gjort så tidigare, för att slippa betala det själva. När jag inte ringde upp (för att jag tyckte deras beteende var irriterande och fult) och en en gång frågade varför jag inte ringde upp så svarade jag att jag trodde den ringt av misstag eftersom den lade på efter bara en signal.
Har jag faktiskt aldrig varit med om. Om folk hade gjort så så hade jag ändå inte ringt upp.
TS du får sluta ringa upp, för det gör att de bara uppmuntras till en-signals-beteendet. Skulle någon göra så mot mig så skulle jag tro att de ringt fel, så kanske har jag råkat ut för det men inte fattat vinken 😃

Ring tillbaka men lägg själv på efter en signal :).