Relationer iFokus

Relationer

Etikettallmänt
Läst 2743 ggr
Lamina
1

Ska jag bry mig om det..?

OK, lite bakgrund till att börja med. Jag och min syster bor ihop och jobbar på samma ställe. Vi jobbar som personlig assistent åt sonen till en tjej som vi praktiskt taget betraktar som en del av familjen. Min syster är medarbetsledare och har således telefonnummer och så till alla assistenter, och dom har hennes nummer. För ett par dagar sen började det en ny kille på jobbet. Jag fick uppdraget att hålla introduktion för honom 3 nätter. Och redan tidigt så visade han att han var intresserad. Vi har pratat massor och haft riktigt djupa samtal. (Vi har ju inte kunnat göra så mycket mer då vi jobbat.) Och han har verkligen lyssnat på mig och förstått vad jag sagt. När jag säger att jag gillar honom men behöver utrymme så förstår han det och backar. Men jag har inte velat stöta bort honom, så jag har försökt göra så gott jag kan för att han ska förstå att jag gillar honom också. För jag gillar verkligen denhär killen alltså. Och han är väldigt tydlig med att han gillar mig. När vi inte jobbar skickar han gulliga mess hela tiden. Men jag är den jag är och det skulle aldrig falla mig in att låta saker gå så fort fram. Det skrämmer liksom skiten ur mig att släppa in folk på livet. Han har pratat om att vi borde gå på date varpå jag svarar att det vore kul, men att jag nog vill känna honom lite bättre innan jag ger mig ut på något där man ju ändå har vissa förväntningar. Han väntar gärna på mig säger han. Jag tror mig alltså ha hittat rena drömkillen, tills min syster berättade att hon hade fått ett mess av honom igår. Messet innehöll en bild på honom och hans katt med texten "vill du inte krypa ner hos oss?" Jag sa åt henne att fråga om han inte skickat fel, men det hade han inte. Då frågade hon om han skämtade, varpå han svarar att han gjorde det och att det ju faktiskt är mig han vill ha. Han och jag har ju inget seriöst än så länge, så jag tyckte väl att jag ju inte gärna kan bli arg för att han går och raggar på någon annan, särskilt när jag ju trots allt är ganska avståndstagande. Men det känns ändå inte rätt. Min andra "syster" höll med, det är ju knappast på skoj man skriver så till någon man knappt känner. Hon var dessutom förvånad då det är så jäkla uppenbart att han är intresserad av mig. Nu vet jag varken ut eller in. Jag var för ovanlighetens skull redo att satsa på denhär killen. Men känns inte som jag kan lita på honom när han försöker ragga på min syster av alla människor. En annan tjej hade nog kännts lite mer OK… Men vet inte om jag bara ska låtsas om ingenting eller bara släppa honom innan jag går och kära ner mig helt och hållet. Känns inte som att han alls är så seriös som han gör sken av när han gör så… Förlåt för en otroligt lång text, men jobbar ensam inatt med mina tankar och behövde skriva av mig lite.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Evelina!
19

Skulle inte ha dejtat den där killen, känns som att han skött sina kort lite väl dåligt. Om han nu går på din syster av alla människor som du beskriver, hur många fler har han då inte kontakt med? Nä, spola karln säger jag.

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

_Fisken
15

Ett sånt SMS skickar man inte hur som helst. Frågan är, hamnade det hos rätt mottagare? Är han så urbota dum så han inte fattar att din syster berättar för dig?
Jäkligt konstigt gjort. Säg så här åt honom att "Date med dig är nog lite tidigt. Du verkar ragga på min syster också".   Sen studerar du hans reaktion. Då vet du mer.

Lamina
1

#2 "Frågan är, hamnade det hos rätt mottagare?" Det har jag faktiskt inte ens tänkt på… Känns ju faktiskt inte alls bra. -.- Fast då kan man ju å andra sidan fråga sig varför han inte bara sa att det var tänkt till mig när hon frågade. Mysko kille…

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

_Fisken
3

Kan det vara ett dumt skämt? Att han skojade och inte insåg hur dumt det var? (Sånt drabbar mig lite ibland. Efteråt svär man ve och förbannelse över sin egen dumhet.).  

Du skrev "Då frågade hon om han skämtade, varpå han svarar att han gjorde det och att det ju faktiskt är mig han vill ha. "
Skrev han så i svaret till din syster?`

[Devya]
6

Nej, det där låter inte alls ok i mina öron. Om han faktiskt var intresserad av dig så skulle han väl inte vara så dum att han skickade ett sådant sms till din syster.

Den där killen verkar inte särskilt smart, sök dig vidare. Det där bådar inte gott.

sisela
6

#0 "för ett par dagar sen" Du har alltså känt honom i två dagar? Det kan man väl inte bedöma någons personlighet på. Avvakta och lär känna honom lite mer. Evt. säg att du tyckte det var konstigt att skicka ett sånt sms till din syster när han velat gå på date med dig.

JaguarMkVII
2

Verkar som en snubbe som raggar på allt och alla. Skulle tänka mej för både en och två gånger om jag vore dej.

Lamina
8

Jag har funderat lite under dagen. Tänkte jag skulle ta upp det med honom när vi sågs ansikte mot ansikte nästa gång. Jag vill veta om det är som han säger. Konstig humor i så fall måste jag säga, men om han förstår att det kanske inte var så lämpligt så kan jag köpa det. (Vi har för övrigt nästan lite av den typen av humor i vår familj också, men vi känner ju varandra sen länge och vet vart gränsen går.) Jag har iaf bestämt mig för att inte haka upp mig på småsaker, men ändå hålla ett öga på det. Om man letar ursäkter att stöta bort folk kommer man ju alltid hitta dom. Tack alla för er åsikter, det har verkligen varit till hjälp.

//Lamina

[Devya]
7

#8 Men nu har du ju inte precis letat efter ursäkter utan det hoppade rakt upp i ansiktet på dig.

Bli inte blind nu. Om jag skulle vara intresserad av en kille så skulle jag ju inte börja skicka något sådant meddelande till hans bror….. Jisses. Oo Nej, jag skulle fokuserat på den kille jag var intresserad och inte börja hålla på med släktingarna till honom. Bäddat för problem annars ju.

_Fisken
1

#8, jag tkr du gör rätt. Ta reda på mer innan du gör nåt definitivt.  Nu är du ju vaksam så…

Lamina
5

Där sprack det. Killen fick sparken efter sitt första egna pass. Och som han betedde sig så vill inte varken jag eller någon annan ha med honom att göra mer.

//Lamina

_Fisken
1

Bra att det visade sig snabbt…

[Devya]
2

Där ser man. Man ska nog inte ignorera de tecken man ser i början.