Relationer iFokus

Relationer

Etikettallmänt
Läst 2743 ggr
Lamina
1

Ska jag bry mig om det..?

OK, lite bakgrund till att börja med. Jag och min syster bor ihop och jobbar på samma ställe. Vi jobbar som personlig assistent åt sonen till en tjej som vi praktiskt taget betraktar som en del av familjen. Min syster är medarbetsledare och har således telefonnummer och så till alla assistenter, och dom har hennes nummer. För ett par dagar sen började det en ny kille på jobbet. Jag fick uppdraget att hålla introduktion för honom 3 nätter. Och redan tidigt så visade han att han var intresserad. Vi har pratat massor och haft riktigt djupa samtal. (Vi har ju inte kunnat göra så mycket mer då vi jobbat.) Och han har verkligen lyssnat på mig och förstått vad jag sagt. När jag säger att jag gillar honom men behöver utrymme så förstår han det och backar. Men jag har inte velat stöta bort honom, så jag har försökt göra så gott jag kan för att han ska förstå att jag gillar honom också. För jag gillar verkligen denhär killen alltså. Och han är väldigt tydlig med att han gillar mig. När vi inte jobbar skickar han gulliga mess hela tiden. Men jag är den jag är och det skulle aldrig falla mig in att låta saker gå så fort fram. Det skrämmer liksom skiten ur mig att släppa in folk på livet. Han har pratat om att vi borde gå på date varpå jag svarar att det vore kul, men att jag nog vill känna honom lite bättre innan jag ger mig ut på något där man ju ändå har vissa förväntningar. Han väntar gärna på mig säger han. Jag tror mig alltså ha hittat rena drömkillen, tills min syster berättade att hon hade fått ett mess av honom igår. Messet innehöll en bild på honom och hans katt med texten "vill du inte krypa ner hos oss?" Jag sa åt henne att fråga om han inte skickat fel, men det hade han inte. Då frågade hon om han skämtade, varpå han svarar att han gjorde det och att det ju faktiskt är mig han vill ha. Han och jag har ju inget seriöst än så länge, så jag tyckte väl att jag ju inte gärna