är dt så här dt ska vara i ett förhållande?
har en underbar pojkvän !! eller rättare sagt jag har ett förhållande med en underbar kille, för pojkvän vet ja inte om jag har, vi pratar aldrig med varandra om sånt som man ska prata om i ett förhållande, det ända vi gör e att bete oss som att vi e ihop och gör sånt som andra par oxå gör men pratar aldrig, e lite tråkigt o sen har vi sagt att vi måste börja prata om dt ska funka o om dt ska bli mer än bara ett förhållande utan att han o jag blir pojkvän och flickvän,
hur ska man göra för att ha en sån konversation i ett förhållande, ja vet inte hur jag sska göra eller hur jag ska prata med han, nån som har nån ide eller något som jag kan göra eller prata med han om,??????
Varför blev du ihop med honom om du inte kan prata med honom?
Nej, dum fråga. Ni blev ihop för att ni var förälskade. Eller hur? :D
Så här, vill du prata med honom så gör det. Var dig själv och prata som du gör med din bästa kompis. Antingen funkar det eller så gör det inte det. :)
Vad brukar du prata med dina vänner om?
Alltså, förlåt mej men jag är ju kille då… Vad är det man ska prata om för nått i ett förhållande då? På något vis pratar ni väl? Typ om inget och allt eller så?
#1 hehe, ingen jfara, ja vi blev ihop pga förälskelse plus att allt klickade, vi har alltid roligt och skrattar ofta ihop, vi pratar precis som jag gör med mina vänninor men det är ändå nåt som fattas vi pratar aldrig om t.ex hur vi känner för varandra o hur vi vill ha dt i vårt förhållande o såna saker,det kanske inte är meningen att han o jag ska vara ett par utan kanske bara vänner, jag e sååå förvirrad, men jag vet hur jag känner för han o ja vet ad jag vill men, jag vet inte vad han vill o känner:(
#2 jadu det va en bra fråga, vi pratar om allt förutom själva förhållande prat,
Suck. Dubbelsuck…
#4 Meeeen va dååååra… inte vet väl jag att man ska prata om något speciellt när man är ihop heller…. Måste man det?? Vad jobbigt det blev nurå
#4 Men eller hur? *s*
Nä, varför blir jag inte förvånad…
Jag kan maila dig en lista på "Vad man bör tala om i ett förhållande för att må bra"…
Trodde jag hade haft liiiiite bra inflytande över dig…
Hmmm…. jag säger hej när jag kommer innan för dörren, jag säger gonatt till barnen och jag säger hejdå när jag går…. jag pratar väl!!!!
#8 Ja, och för att inte tala om alla ingående berättelser och detaljer om varenda 840 och 820 och muttrar och bultar och läckande hydrauloljeslangar. *gäspar* Skogsplanering, de halvtråkiga skämten på maskinaffären, kärvande skördaraggregat med mera med mera. Sen får man skäll för att man inte lyssnat? Va, vavavaa? Jag försöker ju, i alla fall.
Men det hade varit trevligt att prata om drömmar, om framtiden, om känslor för varandra. Men bara ibland. Det går inte att ha ett så nära och frestande förhållande, man kan förledas att bli så nära vänner att själva attraktionen och magnetismen dör bort. Sen sitter man där och undrar varför man lever som bror och syster?
Ja, dåååå så. Skönt att höra tycker jag, blev lite orolig ett tag.
Men för att komma med ett litet, litet tips - fråga din kära fru, precis efter det där hejet t ex, hur hon mår, hur hennes dag har varit, hur hon känner sig i er relation.
Du kommer bli förvånad! För att inte tala om vad hon kommer bli…
Hmm, har aldrig sagt så mycket som 820 mutter…. för några sånna små det har vi inte. Och så är det så att jag ett tag fick för mej att fråga nått men så kom jag på att hon inte lyssnade iaf.. så då är det bättre att spara på orden tills dom behövs.
Men man måste ju prata om livet! Om filosofiska tankar, grundläggande värderingar, hur man reagerar på olika saker, varför man känner för saker som man gör, hur man upplever när någon säger/gör si eller så, politk, religion - allt hör ju ihop med vem man är och hur man är!
Om man inte pratar om sådana saker - hur vet man då vem man egentligen är gift/sambo/tillsammans med?
För mig har det varit absolut viktigast i mina förhållanden, och det har spenderats måååånga lååååånga nätter i intressanta samtal genom årens lopp!
Jösses, hur överlever man utan???
#3 Men hallå? Om ni pratar om allt då är det väl bra? Planera för framtiden, varför ska man göra det? Det kan du vänta med tills du är 28 eller nåt.'
Njut av det ni har NU! :D Framtiden kommer vare sig du vill eller inte. Förstår inte vad ni ska planera om? Prata om vad ni känner? Det finns väl inte så mycket att prata om? Antingen gillar man nån eller så gör man det inte. :)
Så tänker jag iallafall…
jag är nog inne på samma spår som zeretki nu…
om du inte vet vad han känner för dig, så fråga honom då ?
jag sitter och inte pratar med min sambo dagarna i ända om hur mycket jag älskar honom, eller hur mycket han älskar mig, vi vet det, det är inget jag iaf känner att jag behöver höra jämt.
vi har annat att prata om :P
ni pratar ju uppenbarligen med varann som du pratar med dina kompisar, han är väl också din kompis ? prata om vanligt, och låt domdär småsakerna som hur mycket du tycker om honom smyga in nångång ibland.
#12,och sajberlena, detdär du precis räknar upp, det är roliga saker att prata om :D