Vad betyder sexfantasier?
Frågar bägge könen. Antar att man får hålla med om att det är " normalt " att ha fantasier om andra under själva samlaget man har med sin partner. Men vad betyder det egentligen? Betyder det att man är mer attraherad utav den man tänker på än sin partner? Betyder det att man egentligen för om inte annat just den stunden hellre skulle vilja ligga med fantasi människan? Jag vill läsa ERA tankar och synpunkter.:) Mvh
Under själva samlaget brukar jag inte tänka på något annat än det jag gör just då, med den jag gör det med. Mina fantasier tar jag fram när jag onanerar, er på porrfilm eller bara funderar. Jag har heller inga direkta fantasier om andra människor och om jag haft det så har det varit kända personer vilket ju i stort sett är omöjligt att få till det med ;)
Men jag skulle inte påstå att det betyder särskilt mycket.
/Christine
Har alldig fantiserat om någon annan samtidigt som jag varit intim med en partner. Vet inte vad det betyder att tänka på någon annan, men jag skulle bli besviken om inte min partner är närvarande i nuet i en intim situation.
Nej jag anser att det är på snudden otrohet, är det inte mig man har sex med i sinnet till fullo så kan man leta efter den tjejen man fantiserar om istället för då är inte jag intresserad längre.
Vad man tänker är var mans/kvinnas ensak. Det betyder inget alls. Det är först när det omvandlas till handling nån kan han nån åsikt.
Jag själv tänker på att föröka mig. :-)
Är det en oskriven lag att det sin egen ensak? Hur vet du att det inte betyder något alls? Din åsikt gäller inte för alla. Så vänligen fyll på samtliga:) jag väntar fortfarande på forumets gamla och erfarna rävar. Mvh
#5 - Vem riktar du dig till?
/Christine
Jag tror det där med fantasier är lika olika precis som vi alla är olika personligheter och fungerar olika sexuellt.
Jag vet inte riktigt vad det är för tankar och synpunkter TS är ute efter?
/Maria

Jag tänker inte på något eller någon mer än vad jag sysslar med för stunden under sex.
Fantasier använder jag bara på egen hand och dom betyder ingenting utan är just en fantasi.
mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar
Jag gör det ibland och det betyder inte någonting egentligen. Är väldigt attraherad av min man men ibland behövs lite krydda… Då kan fantasier, som är just bara det, hjälpa.
Måste tilllägga att det känns inte som om du ville veta mina åsikter då jag inte är någon gammal räv på forumet.
Under själva samlaget har jag aldrig tankar om andra. Är för upptagen då ;) men händer det annars skulle jag inte bry mig. Tankar är tankar…
10# jag känner lite samma, att ts kanske inte är intresserad av min åsikt.
Jag är intresserad utav allas åsikter!
Vem riktade du dig till i 5# då?
Jag syftade på " fisken" och menade mera att bara för att hon tycker en sak så måste det inte Vara så. Kan tycka att många på denna forumsdel är väldigt" nej det är si eller nej det är så för att jag tycker det" Fortsätt vänligen gott folk med era erfarenheter och dylikt. Väldigt ryst måste jag säga. Ena sekunden står samtliga enade, slår sig på bröstet och säger att det är fullkomligt normalt att ha fantasier om andra och det har ALLA men helt plötsligt är det tyst och ingen har någonsin tänk på någon annan under själva samlaget med sin partner.
Folk har väl bättre saker för sig på nyårsafton än att sitta framför datorn? ;)
Och ja, det är normalt att fantisera om andra men det betyder inte att alla gör det hela tiden.
/Christine
15# jag skrev min åsikt, och det betyder inte att alla måste tycka likadant.
Vad betyder det?
Ja, är det så att man fantiserar om någon annan så har man väl fått tankarna nånstans ifrån. Man har väl kollat på porr eller haft mycket kontakt med andra/kollat på andra… varför skulle annars tankarna komma upp?
Jag som är i en stabil relation sen många år och aldrig kollar på porr eller ägnar mig åt att titta på andra (på det sättet) tänker aldrig på någon annan än min man.
Så jag tror att det helt och hållet har att göra med ens vanor. Vi tänker utifrån vad vi gör till vardags. Hjärnan kan inte koppla bort allt annat vi matat den med när vi har sex. Så det betyder inget särskilt angående den vi har sex med. Det säger bara något om vilka vanor vi har.
/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus
Tack för ett bra svar:) Mvh
fantiserar inte om andra när jag har sex med min partner men kan fantisera om andra när jag har sex med mig själv ensam.
Fantasier i sig är i grunden var och ens ensak, och inget som nödvändigtvis har något med verkligheten att göra. Det är _vanligt_ att fantisera om saker man inte på något sätt skulle vilja hände i verkligheten.
Sen kan det kanske finnas andra problem som kan komma till uttryck i fantiserande. Om tankarna fladdrar lite hit och dit i samband med sexuella aktiviteter är inget konstigt, men om det skulle vara så att man egentligen hellre vill vara med någon annan än sin partner till den grad att man låtsas att partnern är den andre, då ska man kanske inte vara i den relation man är.

Om man svarar eller ej beror ju på hur intressant/ irrelevant frågan är. Sexfantasier = so what? I min värld. Hade du istället skrivit, min tjej tänkte på andra en gång när vi hade sex och nu har jag problem med svartsjuka och kontrollbehov, ja då hade jag varit mer benägen att diskutera och säga åt dig att skärpa dig ;)
Denna tråd handlar inte om mig, och inte heller om min svartsjuka , så du behöver inte försöka att vrida det till det som det för mig precis kändes som att du försökte göra. Du har en i mina ögon väldigt.. Låt oss kalla det "likgiltig" inställning till sex i allmänhet , då du beskriver att du dina olika ex och deras ex idag är vänner och utan problem idag sitter i samma rum och har det trevligt och dylikt utan att det stör dig det minsta att din tex tjejkompis haft din killes kuk både här och där osv… Det tycker jag faktiskt låter härligt att du inte stör dig på det , aningen ovanligt men härligt , får som sagt intrycket av att hela sex i allmänhet inte är en big deal för dig som det kanske är för vissa andra. Så därför frågar jag : Hur skulle du känna tänka över det hela om du visste att samtidigt som du och din kille har sex så ligger han och fantiserar om att du är någon annan som han har varit med tidigare tex " Johanna" . Vad säger det dig? Känns det okej för dig? Tänker inte du att kanske borde han isåfall vara med " Johanna" och inte med mig? Känner han något för henne? Föredrar han henne framför mig? Mvh

Nej sex är inte "inte en big deal", jag är bara inte svartsjuk, alls. Jag litar på att min kille vill vara med mig. Hans förflutna och hans privata fantasier är inte del av vårat liv tillsammans. Jag vet att han älskar mig och att han vill vara med mig. Vill han inte vara med mig så skulle han göra slut. Det räcker.
Han är min bästa vän och jag skulle aldrig någonsin döma honom för att han är mänsklig, med mänskliga tankar, fantasier och drömmar, mänskliga fel och brister, eller för att han har haft ett liv innan mig. Jag skulle heller aldrig ogilla en annan tjej som varit med honom, som älskat honom och sen gått vidare. Jag vet att han är enkel att tycka om.
Det jag generellt gör är att jag antar att min kille är som jag. Kan mina tankar sväva iväg?Ja. Betyder det att jag vill ha ngn annan? Nej. Då är det förmodligen samma för min kille. Har jag kommit över mina ex? Ja. Då har förmodligen min kille gjort det med. Vill jag ligga med mina ex? Nej. Förmodligen vill han inte ligga med sina. Är mina ex annat än goda vänner? Nej, då är det nog samma för honom. Vill jag hoppa i säng med den där söta killen på ICA? Nej, då vill nog killen inte hoppa i säng med den söta tjejen på Statoil. Döljer jag ngt för min kille? Nej, tror jag att han döljer ngt för mig? Nej.
Så, om han skulle tänka på ngn annan ngn gång, det är faktiskt inte hela världen. Det skulle inte påverka vår relation på ngt sätt och det finns ingen som helst poäng med att bry sig om det. Vad ska man göra? Börja bråka? Bli svartsjuk och börja kontrollera hans varje steg? Hur lycklig blir man av det?
Tack för ditt inlägg! Vet inte riktigt varför , men jag började faktiskt le av glädje.
# 24 vilken underbar inställning och helt rätt

:)
Jag tror att ditt liv skulle bli mycket enklare om du tänkte så som jag gör, även om det är svårt att ställa om ett tankemönster. Vad tjänar du på att ens fundera över hur man skulle reagera om man visste att den andra fantiserar om andra när man har sex? Varken du eller ditt förhållande kan må bra av att du ska fundera över varje minsta lilla detalj som kan vara fel. Det spelar ingen roll om denna generella fundering handlade om dig eller inte, varför ens lägga ner energi på en sådan tanke?
Alla trådar du startar har samma röda tråd. Allt handlar om svartsjuka på olika sätt. Allt handlar om att du vänder och vrider på den här typen av funderingar. Jag hade blivit helt galen om jag var du. Hur ska man kunna ha en riktigt bra relation om det här är den typen av tankar man bär på?
Tänk ut roliga saker att göra med din tjej istället, fundera på hur du ska göra henne lycklig imorgon osv. Det är mycket mer hälsosamt att tänka på.

#26 tack :) det underlättar livet ganska mycket.
Anser str nör man har samlag med sin partner och man älskar den så bör man i te tänka på något eller någon annan för de för mig känns lite fel .jag skulle BMI jätte ledsen om min man tände och tänkte på någon annan speciellt under något så fint och intimt som samlag. Då kanske det inte är riktigt helt rätt känns det som och jag skulle känns mig bedragen . Under själva samlaget tänker jag inte så mycket men jag vill ju inte ha någon annans närvaro än min mans och går igång så hårt på att känns honom i mig och käns just hans närvaro de ger mig mer känsla och lust o ömhet . För för mig finns bara han och ingen snnan sexet vill jag sexet dela med min man och vi gör något fint tillsammans och det är bara han som får ta mig ingen annan. Hade haft så svårt att separera det är ingen annan jag kan tänka mig att ha sex med och ingen som får mig str gå igång så . Så om han känner för str fantisera om någon snnan så är detta inte någon speciellt skulle vara förolämpad och ledsen för då tänder eller älskar inte mig . När man älskar någon på riktigt är den enda man ser och vill de är denna person, ialla fall när detbkommer till samlag ,fantasier är en helt annan fema utanför samlaget men ändå så kan jag inte fantisera om någon snnan en min man
Anser satt när man har samlag med sin partner och man älskar den så bör man inte tänka på något eller någon annan för de för mig känns lite fel . Jag skulle bli jätte ledsen om min man tände och tänkte på någon annan speciellt under något så fint och intimt som samlag. Då kanske det inte är riktigt helt rätt känns det som och jag skulle känns mig bedragen . Under själva samlaget tänker jag inte så mycket men jag vill ju inte ha någon annans närvaro än min mans och går igång så hårt på att känns honom i mig och käns just hans närvaro de ger mig mer känsla och lust o ömhet . För för mig finns bara han och ingen annan . sexet vill jag dela med min man och då vi gör något fint tillsammans och det är bara han som får ta mig ingen annan. Hade haft så svårt att separera det är ingen annan jag kan tänka mig att ha sex med och ingen som får mig att gå igång så . Så om han känner för att fantisera om någon annan så är detta inte någon speciellt skulle vara förolämpad och ledsen. För då tänder eller älskar han inte mig . När man älskar någon på riktigt är den enda man ser och vill de är denna person, speciellt när det bkommer till samlag ,fantasier är en helt annan fema utanför samlaget men ändå så kan jag inte fantisera om någon snnan en min man. Så är det på riktigt kan man inte fantisera om någon annan det är min teori .
Då bör du nog inte fråga din man för min gissning är att han kommer att ljuga för dig.
Eftersom fantasi är just fantasi så är det inget jag bryr mig om. Jag har mina fantasier som jag brukar tänka på när jag är ensam. Och under sex har jag bara njutning på hjärnan. Jag vet inte om min partner har det. Men det verkar så. :) Jag säger att fantasi är bra att ha. Oavsett snuskig som vanlig. Mer fantasi åt folket!

Memento mori

Medarbetare för Julen
Varför skulle man fråga vem partnern fantiserar om?
/Christine
#33 så att man har nått att nojja sig över i onödan… :p
Jag kan inte låta bli att tänka att det är farligt med fantasier och undermedvetna begär till andra än sin partner… Varför fråga? Vissa föredrar kanske att inte Leva som en struts med skallen i sanden och tro att allt är bra, vissa kanske föredrar att veta för att tex kunna säga " om du fantiserar om grannen eller ditt ex när vi ligger med varandra, då kan du gå och vara med dem" Jag tycker man har rätt att välja vem man vill vara med, och för att kunna göra ett val så måste man veta . Jag personligen föredrar att veta. Kanske inte allt men det jag vill Veta frågar jag. Sedan hur man känner inför svaret kan ju variera… Tycker inte att det är sååå jävla fel att ställa sina frågor.
#35 - Det är inte att leva med huvudet i sanden när man inte frågar sin partner om sådana saker. Fantasier är just fantasier. Man kan väl ha det hur bra som helst ändå? Det handlar om öppenhet, och man kan leva i en ärlig relation utan att berätta allt om sitt liv och tankar ändå. Självklart, frågar man vill man ju ha svar men det är en stor risk för att relationen sabbas.
/Christine
fantasier är ens eget privatliv som man kan välja och dela eller låta bli med full rätt i min värld. Jag tänker inte själv på andra när jag ligger med min partner, jag är fullt upptagen med min partner då, och jag går väl helt enkelt ut från det samma gäller för honom.
Sen att jag fantiserar om annat när jag onanerar och har sex med mig själv är en annan sak. För det mästa har jag fantiserat om min partner, eller om fantasi-personer (från filmer, böcker och annat som jag har fan-fling för tillfället)…
Om min partner skulle fråga mig om mina fantasier står det mig fritt att välja svara eller säga det är min enesak som jag vill behålla för mig själv. Min nuvarande partner och jag har diskuterat en del olika fantasier, och haft en hel del kul med det, men jag anser fortfarande att jag har rätt att säga jag inte vill berätta utan att detta skall tas som att jag är otrogen i tankarna och en dålig kvinna som döljer saker för min partner. Fantasier är oavsett något jag anser inte har något större vikt annat än en krydda, presis som en dildo är en krydda i mitt sexliv även med en partner. jag har lite av inställnignen till #24 där, jag känner inte något behov av att veta om fantasier eller ex till mina partners, och har heller ingen problem med att vara vänskaplig med ett ex, eller att min partner är vänskaplig med sina ex om det passar sig så.
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.

#35 Det verkar bli ngn slags besatthet hos dig, att veta saker som du inte mår bra av. Allt för att ha möjligheten att be din partner dra åt helvete.
Det är ju ett sätt för dig att slippa gå djupt i en relation, för alla tjejer du någonsin kommer att möta kommer att göra dig besviken. Alla har ett förflutet, alla har legat med ngn annan, alla har funderat på andra människor ngn gång under en lång relation.
Du kommer aldrig kunna ha en fungerande relation som du håller på, alla relationer kommer alltid vara kantade av misstänksamhet, svartsjuka och anklagande ord. Det mesta du kan hoppas på i det långa loppet är en svag tjej som är så rädd för att vara ensam, att hon säger och går med på vad som helst för att slippa sitta själv hemma en enda kväll.

Alla friska sunda individer har sexuella fantasier, dock är de fantasier, för det mesta något som man inte har något behov av att vara med om!
Och under själva akten tänker jag minimalt, är fullt upptagen på själva akten och min partner!
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.
Fantasier är fantasier men under sexet är jag allt för inne i min prakter och de tär bara hen jag kan tänka på
Nej jag brukar inte fantisera om andra under sex, däremot brukar jag ibland fantisera att jag själv är någon annan. 😉 Typ jag föreställer mig att jag ser väldigt snygg och attraktiv ut, och lever ut och utstrålar det. Det ger mig självsäkerhet som fängslar killen lika mycket varje gång.
Inte är jag missnöjd med mig själv, men äh jag ser ju likadan ut varenda eviga gråa dag, lite krydda i fantasin liksom livar upp. 😎