Hur svårt är det att hitta en Vän?
Blir lika förbluffad varje gång över att utsidan kan styra folks förutfattade tankar om ens insida - över ens verkliga personlighet. Det enda jag ville se, var ifall jag kunde hitta en riktig vän på denna "kristna vänner" Facebook sida, och de Nekade min frågan om att gå med i gruppen efter att sett min "ansökan". Blev minst sagt förvånad. Trodde eller har en bild om att såna grupper skulle vara de sista att göra så.. Spelar det roll vad man jobbar med, tycker om, ser ut (har hört av så många, att jag inte "ser ut att vara troende" -knäppaste jag hört) eller ja, kan inte ens komma på nå mer anledning då jag själv inte (eller försöker) ha förutfattade meningar om andra människor. Jag var ute efter att umgås med kristna människor och bara prata. Alla behöver prata med nån som har samma tro va? Det behöver jag.
Varför tror du att det är på grund av utseendet?
/Maria
Har du provat JHVE vittne? Dem brukar vara rätt så välkomnande. Känner till en här jag bor, jätte trevlig men rätt så efterhängsen typ, likt sina "bröder och systrar". Har också nummer till en religiös man inom islam. Även han är rätt så efterhängsen och påfrestande som person, men väldigt trevlig.
Har du frågat varför ansökan blev avslagen? Kan ju vara någon helt annan anledning.
/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus
Jag undrar också varför du tror det beror på ditt utseende? För i så fall är de ju inga bra kristna…
Medarbetare på Skor iFokus