Relationer iFokus

Relationer

Etikettkänslor
Läst 1768 ggr
MrLife
2

Jag blir alltid så osäker

Varje gång jag får höra att en kvinna är intresserad av mig, får jag alltid en känsla av att jag är osäker inombords.

Istället för att enbart bli glad och känna mig smickrad, blir jag väldigt osäker.

Ibland har det även hänt att jag trott en kvinna varit intresserad av mig, blivit osäker av bara vad jag själv trott och klarar inte av det.

Jag önskar så att jag visste vad detta berodde på, för jag tycker det är jobbigt.

Nu när jag och mitt ex ligger i skilsmässa efter att ha varit ett par i snart 11 år, så är jag ju ute på marknaden igen om man säger så.

Jag vill inte vara ute på marknaden…. då kommer jag ju uppleva den här känslan då och då….

Redan nu har ett antal Kvinnor berättat att de är intresserade av mig, varav en berättade vad hon hade för sexuella fantasier om mg och henne….

Jag blev så osäker av detta och tyckte enbart det var jobbigt.

Till detta kanske jag ska säga att jag är asexuell…

Är det någon som känner igen dig i detta?

obstitant
0

Jag tycker inte det är så konstigt om du som asexuell tycker det är obekvämt när någon berättar om sexuella fantasier hon har om dig. Det är ju förmodligen inget som du går och drömmer om eller skulle vilja göra, och allvarligt talat, vad är det för beteende ändå att häva ur sig såna saker? Om man inte är alldeles säker på att det är välkommet? Det är ju annars något som betydligt oftare drabbar Kvinnor, att män oombedda säger sig vilja göra det ena eller andra med dem, och det är rätt obehagligt att bli utsatt för.

Sen vet inte jag om det finns andra saker än din asexualitet som gör dig osäker inför prospektiva relationer. Den borde ju räcka en bit som förklaring, eftersom en kvinna som är intresserad av dig men inte känner till din läggning kan komma att ha en massa förväntningar och bli besviken om du inte är intresserad.

Det låter också som att du kan vara lite väl inriktigad på vad andra vill, och kanske skulle jobba på att fokusera mer på vad du själv känner och önskar. Visst kan det bli lite stelt om någon uttrycker ett tydligt intresse och man själv inte känner samma sak, men egentligen är det ju mest den andra personens problem, och de flesta fattar och taggar ner om man själv är tydlig tillbaka och inte ger några blandade signaler.

MrLife
0

Tack för dina tankar!!
Wow, vad mycket din kommentar gav mig.
Du väckte tankar som jag inte haft tidigare, jag har varit nära att snudda vid dem, men inte ända fram.

Du kastade dem i mitt ansikte….. kan man säga, men på ett positivt sätt.
Tack ska du ha!!