Relationer iFokus

Relationer

Etikettförhållande
Läst 1012 ggr
Nethiz
3

Hjärta och förstånd krockar!!!

Jag har nu varit tillsammans med en man, som jag älskar sååå mycket! Han har allt som jag önskar av en man… Vi trivs ihop , skrattar o umgås och har aldrig varit osams… MEN……: • Han kan inte säga att han älskar mig, o när han gjort det, syns det i ögonen att det ej är äkta, vilket jag har sagt till honom. • Han pussas endast, ja ni vet vad jag menar. • Sen drygt ett år avtog vårt sex, nu är det 4 månader sedan vi hade sex, men jag har fått honom att gå en tid på VC, för jag tror att hans testesteron ligger fel( finns andra symtom på det). Trodde det berodde på mig, men han säger att han lider med mig som få vara uran sex, han tillfredsställer sig inte ens själv. • Han vill bara vara hemma hos honom, hos mig 2 ggr på två år. • Han har hundar, som han älskar , har faktiskt sagt till mig vid ett tillfälle -" Det är ibland svårt att dela mig till dig också!!" JAG HAR PRATAT MED HONOM OM ALLT DETTA VID ETT FLERTAL TILLFÄLLEN!! Han öppnar inte upp, vet att han har ett sårat hjärta sen tidigare (4 år sen), men vem har inte en rygg säck!!! Jag älskar honom men , har svårt att klippa av, SNÄLLA FINNS DET NÅGON SOM KAN GE MIG NYCKELN ATT HITTA EN LÖSNING?!?! Kram

GråttNyttHår
2

Jag hade nog gjort slut. Han är uppenbarligen inte på samma nivå som du när det kommer till känslor. Sen så verkar allt dött. Vill du verkligen vara kvar i något som inte verkar kunna fixas?

Den enda som kan ändra dig är du.

[JenniN]
3

Fast det låter som att du har bestämt att han minsann inte menar att han älskar dig, fast han kanske visst menar det. Då är det klart att man tappar gnistan lite när man äntligen vill/vågar säga att man älskar någon så ska denna personen som man sa det till påpeka att man minsann ljuger. Det kan inte vara jättekul. 

Sen det där med att ni bara är hemma hos honom, jaha? Vill du åka hem får du väl göra det. Skulle knappast tro att ni är hos honom för att han inte tycker om dig eller liknande. Det kan väl lika gärna vara så att han är väldigt hemmakär och tycker om sitt hem, fullt naturligt. 

Jag får lite vibben av att du gärna hackar på honom, rätta mig gärna om jag har fel. I dina punkter står det bara saker som han minsann gör fel, och att ni har pratat om det vid ett flertal tillfällen. Ja då kanske han känner sig dålig på alla vis, inte så konstigt det heller. 

Man kan inte ändra andra människor. Man kan bara ändra på sig själv, så innan du försöker göra alla dessa ändringar på honom. Försök att ändra dig själv. Tex kanske du kan vänja dig och acceptera att ni kan vara hemma hos istället för att tvinga honom att vara hos dig, eller gnälla över att ni inte är det? 

Ber om ursäkt för att tonen låter hård, det är inte så det är menat. :)

[EvelinaL]
5

Det räcker tyvärr inte att två personer älskar varandra för att ha ett fungerande förhållande utan ibland måste man acceptera att man inte är gjorda för varandra och att det inte finns något man kan ändra på. Sedan bestämmer man själv vart ens gräns går.

redstaryena
5

Att ni bara varit hos dig 2 ggr, är inte så konstigt ifall han har hundar. Du får väl bjuda hem även hundarna till dig Hur vidare du är intresserad och välkomnar hans djur kan absolut göra skillnad i hans känslor för dig och det kan ju vara nåt som sätter käppar i hjulet för er relation. Om du däremot redan visat ett intresse för dom, kanske han helt enkelt inte är den rätte

... A Nation And its Moral Progress Can Be Judged By The Way its Animals Are Treated.

Skogsraah
0

#4 Det står väl ingenstans att hundarna inte är välkomna?

Sång & growl i Unvoid samt skapare och ensam musiker i Skogsraah - Feministisk black metal. | Bloggar om sund kroppsbild, psykisk ohälsa och feminism på skogsraah.se

redstaryena
6

#5 nä därför skrev jag "om du däremot.." 😊 eftersom de bara varit så få ggr hos henne och han har två hundar, kunde det finnas ett samband.😉

... A Nation And its Moral Progress Can Be Judged By The Way its Animals Are Treated.

Nethiz
0

Tack alla ni som svarade mig!! Kloka ord på min väg till lösning… Vet tyvärr inte hur jag svarar era inlägg , någon som kan hjälpa mig?

Nethiz
0

#2 jag tar inte illa upp snarare tvärtom uppskattar din rakheten! Ja han är hemma kär o han är sååå glad att jag verkligen älskar hans hundar!