Relationer iFokus

Relationer

Etikett: allmänt
Läst 3548 ggr
Zepp
2

Hur man som kvinna väljer en snäll man!

Fingrarna avslöjar hur mannen är

Visa mig dina fingrar och jag ska säga dig vem du är.

Åtminstone hur du behandlar din partner, om du är man.

Om du är kvinna och går i giftastankar bör du titta på din mans fingrar en extra gång – innan du trär på ringen.

Enligt kanadensiska forskare finns det nämligen ett samband mellan längdförhållandet av mäns pek- och ringfingrar och hur de är, speciellt mot Kvinnor. Män med kortare pekfingrar och längre ringfingrar är i genomsnitt trevligare.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20345145.ab

Är det någon som tror på detta??

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Skogsraah
1

Kan jag verkligen inte tänka mig har något samband!

Sång & growl i Unvoid samt skapare och ensam musiker i Skogsraah - Feministisk black metal. | Bloggar om sund kroppsbild, psykisk ohälsa och feminism på skogsraah.se

Inkanyezi
10

Det vete katten, men jag vill gärna tro det, eftersom mina pekfingrar är kortare än ringfingrarna. Kan det bero på för många pepparkakor?

[rumelle]
4

Jag har även hört att ett längre ringfinger än pekfinger ska betyda att man är homosexuell… 

Har svårt för att tro på att man kan generalisera folks personlighet genom att titta på vissa kroppsdelars proportioner,

Katti
2

Det står i Aftonbladet, så nej, jag tror inte på det!

[Forest]
2

Undra hur många dom var som forska i detta 🤔 känns som det är som kasta pengarna i sjön tror pengarna hade gjort mer nytta i forska kring någon sjukdom.

obstitant
2

Vi tror vi har kommit så långt och blivit så mycket smartare för att vi slutade med frenologin…

MrLife
0

Jag har alltid trott att ALLA har kortare pekfinger än ringfinger :)
….bara för att jag själv har det…

Zepp
0

Har inte alla det? 🤔

Rita-S
0

nej vissa har lika långa pek/ringfinger, eller lika långt ringfinger som långfinger (något som enligt myter även skall betyda man är varulv faktisk… :P)

För min del väljer jag inte kille på hur kroppen ser ut. visst, vore trevlig om killen ser ut som en människa, men jag viktlägger inte om pekfinger är kortare än långfingret eller ringfingret. Min första sambo hade längre ringfinger än pekfinger (men kortare än långfingret) och han var en psykopat som jag fick fly från, så jag vet inte riktig om det ens har någon sammanhang.

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida. 

[Devya]
2

Hur är det om man är född utan ringfingrar/pekfingrar? Eller de som föds utan armar? Vad säger det om de människorna?

[Nelley]
0

Varför heter tråden "hur man som kvinna osv", får man inte vara homosexuell?

[Thiah]
4

Ni kanske tar detta lite för seriöst? Det är en tämligen korkad artikel gjord för att generera klick på Aftonbladet. Ts frågade om vi trodde på detta och nej Zepp det gör jag inte. Jag anser sådant här vara mambojumbo :)

Inkanyezi
2

Seriöst? Absolut! Men jag tror snarare det är pepparkakorna. 😂

[Thiah]
1

#13 Jag har hört att mycket pepparkakor gör dig snäll.

Rita-S
0

#14 det funkar inte på mig 😭

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur

Inkanyezi
0

Lilla My var nog min favorit i muminböckerna.

[rumelle]
1

#7 #8 Haha, förr trodde jag att alla hade längre pekfinger än ringfinger för det har jag. 😂

obstitant
1

Jag har alltid utgått från att de är lika långa, men upptäckte just att mina pekfingrar är längre, särskilt på ena handen. Jag är tydligen en otrevlig karl då.

MrLife
5

Det nya sättet hur Kvinnor kommer ragga:

"Hej, ursäkta…. får jag titta på dina händer?" :)

Rita-S
6

vi är betydligt mer subtila ;) 
"Hej, mitt namn är… .(räcker fram handen och tokstirrar på mannens händer när han automatisk handskakar tillbaka)"

Gaara
1

#7 och #8 mina ring och pekfingrar är lika långa. :P

Em_
1

Jag läste någonstans att Kvinnor i allmänhet har längre pekfingar och män längre ringfingrar. Vet inte om det stämmer.

Zepp
2

Jag är mer inne på pepparkaks/varulvs teoremet!

Rita-S
1

fast jag blir bara grinig av pepparkakor. 

Iof kan ju det ha en sammanhang att jag inte kan äta bara en pepparkaka, utan gärna trycker i mig halva burken och sen får ont i magen av att äta på tok för många pepparkakor. möjligtvis. 😂

Zepp
1

Enligt senaste teorem så skall du ge din partner pepparkakor.. men inte äta dem själv iomed att de innehåller på tok för mycket socker!

Rita-S
2

Men prutt, då måste det ju vara det jag gjort fel! 🤪

Zepp
0

Alternativt så kapar du pekfingret!🤦‍♂️

Karmatarerskanise
0

Pepparkakor smakar illa!  😃

Wide Awake Dreamer
0

Man påstår sig kunna se samband mellan mäns ringfingerlängd och en rad olika egenskaper. Bl.a. har man sett en korrelation mellan långa ringfinger och god atletisk förmåga, långa ringfinger och storleken på, ehm, "familjelyckan" m.m, m.m. Har även sett de som hävdar att det finns ett samband mellan långa ringfinger och autism. Jag vete tusan vad jag skall tro. Det låter som strunt, men jag är inte beredd att avfärda det helt och hållet. Sedan skall man ha klart för sig att även om det stämmer generellt så stämmer det inte för alla individer.

Blir lite förbannad när populärpressen plockar upp sådant här och försöker göra det till något allmängiltigt som man kan använda i sin vardag. Jag är ganska säker på att det inte var tanken med forskningen. Behöver vi verkligen fler anledningar till att leta fel på varandra? Vad sägs om att umgås och prata med en person innan man bestämmer sig för om hen är trevlig eller inte? Nej, det skall vara genvägar till allt nuförtiden…🤮

Sweelin
0

Va? Brukar man ha längre ringfinger än pekfinger? 😮 Mina pekfingrar är mycket längre än mina ringfingrar 🤔

Va lycklig och gör andra lyckliga<3

Karmatarerskanise
0

Och här kommer jag som trodde att det var vanligt att ringfingret är längre.

Maria
0

Båda mina ringfingrar är längre än pekfingrarna när jag kollar.

/Maria

IceTee
1

Vilket som är längst ändras när jag lutar handen från sida till sida… Vad ska jag eferbligen tro om min själv? Är jag snäll eller elak? Är f.ö. kvinna, är det tvärt om som gäller då? Så många frågor….

Medarbetare på Skor iFokus

Sarah
5

Är det bara jag, eller har det kommit in fler fördomar om Kvinnor på sajten den senaste tiden?

Zepp
0

Fördomar finns det gott om.. det handlar mer om att man inte känner till allt, och man tror att man själv är det mest normala!

Oså visar det sig så småningom att man bara är en individ med individuella särtecken.. och att det finns hur många olika personligheter och livserfarenheter som helst!

Sarah
2

Nu var ju det inte riktig ett svar.

Zepp
0

Det var en form av svar hur som helst.. och den vanligaste fördomen alla kategorier är att man är fördomsfri!

Vi har alla fördomar!

Vi vet inte allt, vi känner inte alla, vi utgår i våra tankebanor från det vi känner till, det vi inte känner till upplevs som avvikande, trots att det kan vara det normala för någon annan!

Sarah
7

Inte ett svar på frågan. Att folk har fördomar är ingen nyhet. Jag upplever att det lyfts fler fördomar om just Kvinnor här på sajten senaste tiden och de yttras av medelålders män. Irriterande.

Inkanyezi
1

Men just den här tråden innehåller väl inte vad jag kan se några fördomar om Kvinnor, så jag antar att det är det först nämnda alternativet i #34, om man tänker sig använda den här tråden som referens.

Men om det var tänkt rent allmänt, så kanske det är OT i tråden. Jag vet faktiskt inte om sajten har vädrat fler fördomar mot just Kvinnor än tidigare. Det finns ju också en hel del fördomar om män, och det skulle kanske vara ett stort jobb att analysera allt vad som har förekommit och som kan tolkas som fördomar.

Just det där med fingrarna uppfattar jag som ett skämt. Det finns väl ingen som på allvar tror att mäns fingrar, på ett individuellt plan, avgör deras sätt att vara? Och om så vore, så är det ju i allra högsta grad en fördom, men inte mot Kvinnor.

Sarah
4

Fördomar som "förkläs" i "humor" är inte mindre fördomar.

Inkanyezi
3

#40 Okej då. Det finns en förhärskande fördom att Kvinnor i stor utsträckning väljer män som livs- och sängkamrat, och den ligger till grund för rubriken. Inte särskilt överraskande, och kanske inte heller särskilt fördomsfullt?

Wide Awake Dreamer
3

Alltså, det är ju inte längden på fingrarna i sig som avgör hur man blir som människa. Men däremot påverkas fingrarnas längd i förhållande till varandra bl.a. av hur vi utsätts för hormoner i mammans mage, och det i sin tur tros ha en påverkan hur vi utvecklas som personer t.ex. Så fingrarna är bara ett yttre tecken på att en person blivit utsatt för biologiska faktorer som kan ha påverkat hens personlighet.  Ja, det låter långsökt.

Tycker fortfarande att man gör bäst i att strunta i fingrarna och försöka lära känna en person på riktigt istället.

Gur4m1
1

*springer runt och ylar till fullmånen.*

🌛

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com