Relationer iFokus

Relationer

Etikettpsykologi
Läst 1340 ggr
Zyperior
0

Fråga en tjej om nummer..

Jag går en kurs nu, typ komvux. Det går en väldigt söt tjej där som likt mig verkar va ganska blyg. Hon faller mig helt i smaken utseendemässigt och jag skulle gärna träffa henne på en dejt. Men som sagt, jag är blyg. Jag är livrädd för att skapa en obekväm situation där vi båda ska behöva fortsätta ses på kurstillfällena samtidigt som hon vet att jag är intresserad av henne. Hon kanske har pojkvän också. Jag kan väl änna inte fråga rakt ut om hon har det för det känns som ganska genomskinligt.

Hur ska jag gå till väga för att få kontakt med henne på ett smidigt sätt, så att det inte blir för påträngande men samtidigt framgår vad jag vill.

Avstängd från Feminism iFokus. Rätt nöjd med det.

[postmortum91]
3

Börja prata med henne om vanliga saker, du kan börja med att fråga om hon pluggat till provet, om hon är nervöst över provet. Du kan fråga om hon har något tips på hur man pluggar bra. Prata liksom om småsaker som sedan utvecklas till lite djupare kontakt. När ni pratat några gånger så känner du också av förhoppningsvis hur känslan mellan er är. Man kan sedan fråga på ett smidigt sätt om hon är singel. Exempelvis: Vad ska du göra i helgen då? Har du någon att sitta och kramas med nu när det är sånt skitväder ute?

[Devya]
1

#1 Det sista du skrev är nog alltför genomskinligt. :D 

Man behöver ju inte stressa på. Snacka lite och sen brukar det ju komma upp om personen har en partner eller ej genom att fråga vad hon/han gjorde senaste helgen.

Zyperior
7

A jo det är sant. Kom på en grej nu i skrivande stund också att jag kommer alltid innan henne och hon sätter sig aldrig vid mitt bord. Jag skulle ju kunna komma lite senare så jag kan välja att sätta mig vid hennes bord istället.

Avstängd från Feminism iFokus. Rätt nöjd med det.

[postmortum91]
1

#2 Fasiken, jag som tyckte jag var så diskret :P
#3 Bra plan!