Vad ska jag göra?
Hur får man en kille att få tillbaks känslorna? (om det är möjligt) Jag har haft samma kille i 2 år men det tog nyligen slut för han sa att han inte hade några känslor och att han ville leva livet och ha kul. Jag mår ju så otroligt dåligt av det här och känner att det finns ingen annan för mig. Vad ska jag göra?
Han är 18 och jag 17.. (säg nu inte som alla andra vuxna säger att du är så ung och du kommer hinna träffa många nya killar.. Jag är inte intresserad av någon ny.)
Jag förstår hur du känner. Var med om det där förra sommaren (alltså 2006). I 3 månader kämpade jag för att få tillbaka min kille, träffade honom varje vecka osv.. Mådde skitdåligt, men jag lyckads "vinna" tillbaka honom…
#1 hur gjorde du för att få tillbaks honom?
Jag gav helt enkelt inte upp. Fortsatte att träffa honom varje vecka trots att jag mådde så jävla dåligt. Men det är absolut inget jag ångrar.
# hoppas på den turen jag också.. Det har dock bara gått två veckor men har redan fått börja äta antidepressiva och gå och prata med kurator. :( älskar honom så sjukt mycket och det gör så ont att han inte känner likadant för mig. Och det som jag är så rädd för är att han ska hitta en ny eller bara ha nått engångsstrul den tanken gör mig spyfärdig, Jag är ju tyvärr väldigt svartsjuk av mig..

Man kan inte tvinga på känslor på någon, kommer de tillbaks så gör de. Det enda du kan göra är att vara dig själv, det är ju den person han i så fall skall få tillbaks känslorna för.
Jag skulle inte kämpa för att få tillbaka en kille. Vill han inte ha mig för den jag är så kvittar det väl då. Men det kanske är något som kommer med åldern ;)
Jag var inte svartsjuk av mig innan han gjorde slut. Men efter det att han har gjort slut, så började han prata med en hel del tjejer som han bara pratat med på fester, och dom pratade mkt. Vilket jag tyckte var jobbigt. Blev svartsjuk av mig då jag insåg hur lätt jag kunde förlora honom.
Han strulade med andra under tiden, och var även med mig när vi träffades. Vi hade nästan bättre sexliv när vi inte var tillsammans.
#5 Näej tyvärr går det ju inte att tvinga han att gilla mig men önskar gör jag :P
#6 precis samma för mig..Trodde faktiskt nästan inte alls att jag kunde förlora honom för det kändes verkligen så rätt. Det där med sex känner jag igen mig i också.. De är faktiskt bättre just nu xD
Men någon som har nått tips på hur man kan väcka känslorna till liv igen?
Om man tappar kännslorna efter bara 2 år, tror jag inte det finns så mycket att göra tyvärr.
Man kan inte förändra andra, bara sig själv…
#9 ok :'(
#10 hmmm *tänker*
Jag önskar dig lycka. Fungerar det inte med honom, kommer det göra det med en annan.
Hade själv min första stora riktiga kärlek i din ålder. Höll två år. Jag kom inte över honom fören två år senare. Under denna tiden umgicks jag med honom som vän. Till och med när han hade med sina nya flickvänner. Inte alls bra för själen!
Så du får välja själv om du ska fortsätta umgås med honom och fortsätta hoppas, eller bara acceptera situationen och börja bearbeta.
Många tror att man ska gå omkring och vara nyförälskad hela tiden speciellt om man är så unga som ni är.Men det kommer en vardag och det förstår man inte förrens man provat några stycken partners..din kille kommer säkert på detta så småningom men då kanske du redan gått vidare i livet och hittat en ny..Man kan inte gå och vänta på någon heller för man har bara ett liv..Har strulat oxå med en kille men insåg till slut att vill han inte ha mig så vill han inte.Man kan inte tvinga sig på någon.Var bara den där supertrevliga tjejen som han en gång blev kär i men ha inte sex med honom .Låt det vänta tills han är redo att satsa igen..Ge honom inte godbiten om det är det enda han vill ha…låt honom kämpa för att få den*L*
lycka till
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/
#12 #13 Tack så jätte mycket för svaren. Känner mig redan starkare på något sätt. Jag behöver verkligen någon att prata med som kan ge mig rådgivning osv.