Relationer iFokus

Relationer

Etikett: förhållande
Läst 2706 ggr
Jaxination
1

Värmer för mycket på nätterna, hjälp?

Jag har ett litet problem och undrar om ni kan hjälpa mig lösa det. De är så att när jag och min pojkvän ska sova ihop, med samma täcke, i endast underkläder så blir jag JÄTTEvarm. Om vi ligger intill varandra kan han börja svettas, vilket gör att han inte kan sova..  Jag blir så fruktansvärt varm. Sängen är 140 cm och jag kan ligga utan täcke utan att jag fryser.  Han säger att jag är som ett element, och bränner sig när han rör mig.

Jag har funderat på om en stor t-shirt kan hjälpa, så att de inte blir hud mot hud, och kanske kyler av mig lite på något sätt.

När jag sover själv sover jag i pyjamasbyxor och tshirt. Så jag vet inte riktigt hur värmen fungerar i min kropp.

Någon som har förslag på vad jag/vi kan göra?

/ Hanna Andersson
Värd för Jack Russell Terrier
 / Medarbetare på Terrier
| www.JAXINATION.se |

ChristineL
3

Varsitt täcke? Eller skippa täcket och ta bara påslakanet. Öppna ett fönster, stänga av element är också en idé.

Kallaterrier
0

Ta ut täcket ur påslakanet och låt det bara ligga ovanpå påslakanet. bli man varm är det enkelt att svalka sig genom att putta undan själva täcket. Annars är det två täcken som gäller om ni redan har fönster öppna och dylikt.

Skogsraah
0

Varsitt täcke! Bara ett håller inte i längden ;) Sedan kan ni väl flytta isär lite? Det är ju inte mysigt att ligga tätt tätt om man bara svettas.

Sång & growl i Unvoid samt skapare och ensam musiker i Skogsraah - Feministisk black metal. | Bloggar om sund kroppsbild, psykisk ohälsa och feminism på skogsraah.se

Zepp
2

Att ligga under samma täcke är ett gammalt knep för att öka värmen!

Det är himla mysigt.. men inte såå hållbart i längden.

När ni verkligen är stadgade som ett par bör ni skaffa dubbelsäng oxå!

Man kan då mysa när man vill och sova om man vill.. det är bara att sträcka sig ut mot varandra.

Men varsitt täcke är bäst i längden.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Jaxination
0

Jag försöker lägga mig så långt ifrån jag kan, sängen står i ett hörn så jag har väggen, alltså längst in. Men jag rör mig en del i sömnen, blir ganska klängig tror jag :P 

Elementen är inte igång och fönstret är öppet lite. Två täcken kanske är enda lösningen..

/ Hanna Andersson
 / Medarbetare på Terrier
| www.JAXINATION.se |

[Devya]
0

Två täcken. Det fungerar bäst. Jag personligen klarar absolut inte av att sova under samma täcke som min partner, då blir det bara äckligt varmt och klibbigt om vi råkar komma nära varandra under natten. Inte värt det!

IceTee
1

Jag rekomenderar också två täcken! Nu kör jag och pojkvännen inte det eftersom han vill sova under samma täcke för att han tycker om att kunna röra min under natten, typ lägga handen på min rygg. Jag blir däremot varm ibland och vill ha ryggen fri då, och dessutom ha ansiktet mot kanten av sängen vilket resulterar i att jag snor allt täcke och kramar det istället… Tycker att han får skylla sig själv faktiskt!

Medarbetare på Skor iFokus

Dumpuck
0

Min pojkvän är ett element, blir jättevarm medan jag är som en isbit utan att frysa. Jag är bara jättekall och har rejäla problem med värme, får panik, värmeslag m.m. Vi löste det kort och gott med att ha varsitt täcke där vi kan reglera själva hur vi vill ha det, vi sover i en 120 så vi år ju trängas lite mer än ni också. =)

[Thiah]
1

Vi har t.o.m olika tjocklekar på våra täcken. Jag har ett tjockare och han ett tunnare.

Jaxination
0

Provade faktiskt sova i t-shirt inatt och de hjälpte tror jag, han har inte klagat i alla fall! ;)

/ Hanna Andersson
 / Medarbetare på Terrier
| www.JAXINATION.se |

Maria
0

Vår första säng var 120 cm. Det var varmt och till slut skaffade vi två täcken.

Att sova i T-shirt eller linne kan hjälpa. Svettas man så tar tröjan emot det mesta och man behöver inte byta lakan så snabbt😉

/Maria

Gur4m1
0

hm har samma problem och min lösning har httills varit att vi kramas och gosas i början, sne vänder jag mig bort och då skiljs vi åt :) Jag kör helt utan täckte, börjar jag frysa kryper jag närmre honom för han är elementet i det här fallet. Nu när det börjar bli sommar så lär täcket ersättas av ett tomt påslakan. Manvill vara nära men man får inte glömma att sömn är en av de viktigaste behoven vi har som måste uppfyllas,precis lika viktigt som att äta eller drick. Får vi inte bra sömn så kommer man att ha svårt att få resten att fungera bra. Så hoppas du hittar ett bra sätt som fungerar för er så att ni både får mysa, men också får sova bra!

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com