Relationer iFokus

Relationer

Etikettvänskap
Läst 594 ggr
Sasha_H
0

Svårt att fatta?

Har en kompis som jag känt i 3 år nu efter att vi gått i samma klass. 1 år sen gav han mig ett kärleksbrev vilket fick mig att må pyton, asså, jag kunde ha spytt om jag så ville efter att ha läst det. Han visste då att jag var tagen (fortfarande i samma förhållande) så skrev ett e-mail tillbaka om hur brevet fick mig att må och att jag inte ville att vi skulle prata om det mer igen (I was harsh, I know).

iaf, på skolbalen stötte han på mig varje gågng han fick syn på mig och mina kompisar. Även om jag var litehalv full så märkte min nyktra kompis det och sa till mig efter att han dragit hem att han stötte på mig as mycket. Och på studenten var han också lite väl närgången (han brukar försöka kramas och när han gör det puttar jag bort han, asså, visar verkligen att jag INTE VILL att han ska krama mig). Senare på kvällen så skulle jag och kompisen dra hemåt så kramades han och pussa mig på pannan, asså.. måste jag bitch slappa honom för att han ska fatta att jag inte gillar att han är så j*vla närgången?

Han är en bra kompis och allt, och jag är en person som har svårt att säga ifrån på skarpen till polare. Mn om vi träffas nu över sommaren och han försöker igen, så kommer jag nog säga åt honom. Samt vet jag inte om jag vill fortsätta vara hans kompis i så fall om han inte kunnat läsa av mitt kropsspråk att jag inte gillar hans sätt att agera.

Vissa killar är så himla tröga… (lite kul med tanke på att han är ett MVG barn….)

MimmieM
0

Bra att du sätter tydliga gränser iaf.
Men är man kärlekskrank så kanske man bortser från dem.. jag vet inte?!

Carpe Diem

Smeagol
0

ja du det är inte lätt!! Men du måste visa TYDLIGA gränser och kanske säga rent ut hur du tycker och tänker!! Har varit i samma sitts och det är verkligen inte lätt när dem inte fattar att man avvisar dem!!

Pomperipossa
0

Har varit i samma sits som dig. Slutade med att jag sade upp bekantskapen eftersom han inte förstod. Efter ca 5 år så träffades vi av en slump och jag tänkte att "men nu kanske han går att vara vän med". Gick det? Nope. Tog en halvtimme innan han började "stöta" igen.

Phantom
0

Har du sagt rakt ut vad du känner?, kroppsspråk funkar inte alltid (du vet en del tänker bara att "hon vill vara svårflirtad"), eller så väntar han på att du ska falla. Du behöver inte var elak, bara försöka förklara…

Kavitha
0

Du säger att han är ett MVG-barn, men att ha mycket IQ betyder inte att man är smart nog att förstå dina signaler. För att göra det krävs det att man har EQ= Emotional quality också och det verkar ha ju tyvärr inte ha lika mycket av.

Om han inte förstår om du säger exakt hur du känner och bättrar sig så säg upp vänskapen tycker jag. Man kan inte göra mer än att vara ärlig och fungerar inte det är det ju rätt kört.

Inlägget är låst för nya kommentarer