är jätte avundsjuk på min pojkvän
Hej! Jag har ett jobbigt problem. Jag gav min bästa vän nummret till min pojkvän för att bli vän med honom. Han verkar vara jätte intresserad av henne och varje gånga han smsar mig frågar han mig om henne. :( jag blir så avu
Jag blir så avundsjuk. Idag när jag snackade med honom frågade ens han inte mig hur jag mådde han frågar en massa frågor om henne. :( och när jag inte svarar frågar han inte mig vart jag är (han är upptagen med att prata med henne, hon sa att han snackar med henne)
Har du pratat med honom om det, att du tycker det är jobbigt?
//Jessie
skulle inte du lämna den killen enligt förra tråden eller har du en ny redan?
Du måste ju prata med dom om det.
Han brukar alltid säga att han är upptagem och att om han hade tid att prata skulle han ha pratat. Han harctid att göra det men varför ignorerar han mig och frågar inte ens vart jag är då jag inte är online. Förut brukade han alltid fråga mig men nu när han har min vän att prata medbryr han sig inte om varför jag inte är online.
#5 Det kan ingen annan än han svara på.
Han är arg och säger att jag är överdrivet avundsjuk. Jag är det eftersom han verkar inte bry sig om mig som förr (min bästa vän är nu hans vän),hon är rolig och sprallig som mig han behöver inte ha tråkigt längre utan mig… :( han sa en gång att han ibland snackar med mig då han har tråkigt han har ljugit för mig att han sluta skolan 17:00 och idag sa han att han slutat 12:00 (Han bor i ett annat land)
Förlåt att jag inte skriver tydligt men jag är verkligen ledsen.
Jag kan även tillägga att jag mår jätte dåligt på grund av andra problem. Han vet om det varför gör han så mot mig varför jävlas han med mig, han gör detta medvetet.
Han jävlas med mig jag orkar inte mer jag har fan andra problem jag pallar inte bära på mer skit pallar inte
Nej jag skulle inte lämna honom kan ni sluta snacka om det där
Du behöver inte svära för det. Gör slut om du inte trivs i förhållandet
Varför ska jag prata med honom om det han bryr ju inte sig vilken idiot hanär
Jag ska inte svara på hans sms i 2 dagar vad säger ni? Är det bra?
Att göra slut är ingen lösning och sluta ge detta råd för det hjälper inte. Jag vill ha relevanta svar inte svar som "gör slut" .
Om han inte bryr sig om att han behandlar dig dåligt, så ska du göra slut. Varför vill du vara tillsammans med någon som inte lyssnar på dig eller bryr sig om dig?
Att låta bli att svara på hans sms i några dagar kommer inte förändra något. Han kommer inte på något magiskt sätt bli väldens mysigaste kille då. Man kan inte ändra på någon som inte vill ändra sig själv. Däremot kan det vara bra för dig att ta en paus, och fundera över om den här relationen verkligen är bra för dig.
//Jessie
Ja men jag kan inte jag älskar ju fan honom jag önskar att jag inte gjorde det jag önskar att jag inte älskade någon kille överhuvudtaget alla har orsakat mig smärta
Han bor i ett annat land? Har ni träffats irl? Och varför pratar du med dig själv?
Vill du inte ha rådet att göra slut så skriv inte här. Svårare än så är det inte för ingen kommer råda dig till att hålla fast vid honom.
/Christine
Vi har aldrig träffats för att jag är galen
För det första så handlar det nog om svartsjuka och inte avundsjuka. För det andra så verkar han inte vara intresserad av dig längre. Och jag tycker inte du ska hålla fast vid en kille som bara sårar dig. Dessutom så säger du att du aldrig träffat honom… Är det värt att vara tillsammans med en kille som bor så långt bort och som ändå bara sårar dig? Vad får du ut av förhållandet mer än all sorg du känner? Av vad jag kan se här så är han inte alls värd den smärta och sorg som du får utstå… Jag lovar att du kan hitta massor av killar här i Sverige som passar bättre ihop med dig än vad han gör. Den här relationen verkar väldigt omogen och inte alls seriös… Gör dig själv en tjänst och släpp dig fri.
19# gud vad taskigt skrivet erkänn ditt fel vill du att jag ska göra slut så ska du inte skriva här, du ägrr inte denna hemsida och du har ingen rätt att uttala dig på detta vis
Ta bort denna tråd ta bort alla mina trådar vill inte ha eran hjälp, ni är så dumma och jag skiter fullständigt i era råd "gör slut" tack och adjö
#22 - vad är det jag har skrivit som är fel? Du tar ju inte emot råd varken i denna tråden eller i den förra. Jag har inte påstått att jag är det här forumet, var läser du det? Jag som alla andra använder mig av yttrandefrihet och har inte brutit mot några regler. Det är för DIN skull vi skriver att du ska göra slut.
/Christine
Jo jag har tagit emot flera råd från förra tråden. Hur vet du att jag inte har gjort det? Jag har visst gjort det och hur kan du ta denna slutsats utan att veta något om mig?
Du känner ju inte honom. Jag känner honom mer än vad du gör. Jag skriver här bara då han är taskig mot mig men det kan alla män vara. Alla gör fel. Din man har varit det nog varför lämnade du inte honom då?
Släpp detta nu. Orkar inte lägga energi mer på det här. Ska prata med honom istället, det är nog bättre än att vara här och få rådet att göra slut.
Har du aldrig träffat honom så kan du inte säga att du känner honom, visst du känner honom mer än mig. Hade du följt våra råd hade inte den här tråden kommit upp.
Nej, alla män är inte elaka, framförallt gör man inte sin partner illa gång på gång på gång. Jag och min man har varit tillsammans snart sju år, det har hänt EN gång att jag blivit riktigt besviken.
/Christine
Nämen herregud! Nu får du verkligen försöka se förbi det du tror är kärlek och se verkligheten!
Kärleken kan göra dig ledsen och den är ibland smärtsam men den ska aldrig var grym och den ska aldrig få dig att tvivla på dig själv! En bra partner får dig att le , att med glädje se fram emot deras nästa sms, att få stöd i att vara den du är.
Kärlek är inte att inte låta dig ha vänner av olika kön, eller att neka dig något du vill ha.
TS vad vill du ha hjälp med egentligen? Du säger ju själv att han inte lyssnar på dig och att han är medvetet elak. Samtidigt håller du han i försvar.
Han är ju tydligen egentligen intresserad av henne och är med dig för att komma närmare henne istället..
vill du leva med det? varsågod. men det är ju inte dig han vill ha.. vill du vara med någon som vill ha någon annan?
Medarbetare på Fågelmatning, Djurparker, Vilda djur och Politik i fokus.

Det finns bara ett råd som någon vettig kan ge, och det är att avsluta den här osunda relationen. Du borde inte få några andra svar.
Jag kommer göra slut.
Alla ni hade rätt jag lyssnade inte på era råd att göra slut men nu befinner jag mig här helt sårad och ledsen. Jag hatar livet hatar allt. Han har föestört hela mitt liv. Ska aldrig mer bli kär i en kille jag aldrig sett. Jag ska gå vidare med mitt liv. Ni är så underbara som vill mig det bästa.

Man måste ju såklart ta sina egna beslut och ibland klarar man inte av det förrän det har gått långt. Lycka till!
Hatar allt jag lever ett helvete har aldrig haft tur i kärlek han spelade med mig han uttnyttjade mig jag är helt utsliten Mina ögon har blivit mörka av alla de kvällar jag suttit och gråtit gråtit över hur mycket han sårar mig jag kommer lida mer om jag fortsätter jag har bestämt mig att nu är allt slut mellan mig och honom snälla kan någon hjälpa mig gå vidare snälla jag mår så dåligt hatar mug själv som älskade en sån kille
Jag är 17.
Varför tror du jag är under 15? :/ bara för att jag talar lite klantigt så behöver det inte betyda att jag är under 15
Livet går vidare Sallyoxo, jag lovar! ❤️ Håll ut bara vännen, en dag i taget! Känns jobbigt just nu men rätt vad det är har tiden gått och du mår bra igen, kanske rent ut av har hittat riktigt kärlek t o m i någon kille nära dig istället! 😉
Om några månader har du helt andra saker att tänka på och om några år kommer du antagligen tycka att historia är historia och undra vad du såg i den killen alls till att börja med och undra hur du kunde bli så kär över huvud taget i en taskig kille som du aldrig ens träffat. Tur att det inte han gå längre och att ni hunnit ses och vara tillsammans länge när detta hände! ;)
När du kommer i min ålder (40+), kommer du se att du bara var ung och naiv och kommer kunna se rakt igenom andra ungdomar i liknande situation som du var i när du var ung (precis som jag nu ;) och kunna hjälpa dem istället.
Stor Kram och lycka till i framtiden! 🌺
Medarbetare på Fågelmatning, Djurparker, Vilda djur och Politik i fokus.