Relationer iFokus

Relationer

Etikett: förhållande
Läst 1301 ggr
[mr_mac]
0

Konstigt att jag frågar kanske eller?

Jag och mitt ex bröt för ett bra tag sedan. Nu fick jag reda på att hon fick ny kille direkt. Betyder det att hon aldrig tyckte om mig? eller att när de hon ville ha inte gick o få så kände hon att de kunde kvitta? Det var jag som bröt.  vet inte egentligen varför jag skriver detta! Jag har ju ej med det att göra.

Fridaaaa
1

Jag blev tillsammans med min sambo kort efter att jag gjort slut med min dåvarande kille. Gjorde slut pga att jag inte hade känslor för honom längre.
Betyder inte att ditt ex aldrig tyckte om dig för att hon hittade en kort efter. Känslor kan svalna/försvinna men betyder inte att de adrig funnits.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Sarah
10

Nej det betyder inte att hon aldrig tycke om dig, det betyder bara att hon är redo att gå vidare/ försöka gå vidare nu.

[mr_mac]
1

Många gånger önskar jag att jag kunnat kämpa vidare! Men de var så mycket som slutade funka. hon ville så mycket mera än jag. Har varit ensam sedan September..Det jag känner nu det är så svårt att beskriva men de är obehag av något slag.

Ria74
0

Jag träffade ny kille ca ett år efter jag gjorde slut med den andre. Men det betydde inte att jag inte älskade mitt ex under tiden vi var ihop. Det betydde bara att jag var redo att söka kärleken på nytt och den hittade jag i min nuvarande.

Han hade ungefär samma historia, han gjorde slut med sitt ex och efter ett år hittade han mig.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

[scrappy]
1

Känslor har säkerligen funnits eller kanske fortfarande finns. En del väntar och läker/återhämtar sig en längre tid, andra kastar sig vidare in i något nytt. Antingen så fungerar det eller inte, beror nog mycket på hur man är som person också.

Kan finnas många orsaker, hon kanske hade bråttom för att hon redan kände sig redo för nästa eller kanske hon inte klarar av att vara ensam?

Hur som, inget fel med dig och känslor har säkert funnits.

[mr_mac]
0

Jag har bara inte kommit fram till hur jag skall gå vidare:(

Fridaaaa
0

#6 Sånt kan ta tid. Man får ta det i sin egna takt

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Ria74
5

#6 Fundera på vad du behöver för att få ett avslut. Kanske är det att gå igenom alla foton och fundera på ert förhållande, kanske att rensa ut alla minnessaker du har av ditt ex och stoppa i en kartong. Kanske att prata med någon om både det bra och dåliga i ert förhållande. Bara du vet vad du behöver för att kunna gå vidare.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

[mr_mac]
0

antar att du har rätt..önskar jag haft stöd på vägen..önskar att hon varit lite vuxen och kunnat vara min vän..det hade känts lite bättre då tror ja! Men detta som hänt kanske var till de bästa!

[scrappy]
1

Ta det i din egen takt, ingen brådska. Jag tror jag skulle känna det enklast att inte ha någon kontakt, det skulle bara dra ut på min återhämtningstid. Men även där är ju alla olika.

ChristineL
7

Var det du som gjorde slut är väl inte omöjligt att den nya bara var/är ett rebound.

Zepp
3

För att avsluta och gå vidare handlar det om att sluta älska sitt ex.. man får focusera på exets dåliga sidor och tänka, hon/han var ändå inget för mig det hade alldrig fungerat i långa loppet, vi var för olika!

Sen som alternativ kan man gräva ner sig i en mental grop och vänta på att exet eller någon annan kommer och drar upp en därifrån!

Fast det lär alldrig hända.. och om det skulle hända så spring så fort du kan därifrån för den personen kan inte vara riktigt klok!

Gräv alldrig ner dig i en grop av självömkan, det leder alldrig någon vart!

Se framåt.. nu öppnas nya möjligheter.. rikta focus på det.. helt plötsligt är du fri att göra lite vad du vill, träffa nya intressanta människor, nya sammanhang.. och vem vet i de sammanhangen kan det tänkas finnas någon som tycker att du är "a big catch"!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Record
2

#12 Zepp

Förbaskat bra, kan du även sådant.

"Fast det lär aldrig hända.. och om det skulle hända så spring så fort du kan därifrån för den personen kan inte vara riktigt klok!"

Ett gott skratt förlänger livet !

Sarah
10

Håller inte med om att man måste sluta älska sitt ex och att fokusera på de dåliga sidorna hos en person kommer inte göra mycket gott. Att gå vidare handlar inte om att tycka illa om en person, det handlar om att inte vara kär längre. Att kunna vara vänner är inget negativt. Det tar tid, men det går utan att man ska lägga energi på att ogilla ngt. Jag har två ex som jag älskar. Jag är såklart inte kär i dem, men jag älskar dem som människor. Deras nya är underbara personer som jag gärna umgås med. Det är nyttigt att hålla sig ifrån exen ett tag, men att fokusera på det dåliga tar bara energi.

[mr_mac]
0

jag är fortfarande förvirrad! Vet inte vad jag skall göra..de är mycket nu..

Record
2

Gör inget, det självslocknar efter ett tag, o då känns det skönt. Följ du Zepp's råd, ja skrattar fortfarande, humor måste man ha, fast det stämmer så väl..

[scrappy]
3

Försök fokusera på andra saker, gör något roligt, gör saker du inte brukar eller saker du vill göra. Fördriv tiden för att få lite distans till hela situationen. Tiden kommer att ge lite mer perspektiv och reda ut saker, men försök göra saker som är bra för dig själv under tiden, så blir det inte lika jobbigt.

[mr_mac]
1

Tack för alla fina råd:)

Zepp
0

Att sluta älska någon/tråna efter denne är inte det samma som att hata denne!

Att börja hata är om något det dummaste man kan göra för det tär bara på den som hatar och är inget konstruktivt.. det innebär att man lever kvar i det gamla förhållandet men med negativa känslor i stället!

Förälskelse är till stora delar att man bara ser de positiva sidorna hos den andre.. och bortser från eventuella dåliga sidor!

Såå för att gå vidare så behöver man bearbeta sin tidigare relation och se sitt ex på ett mer nyktert sätt.

Minns det trevliga som något generellt som man kan uppleva igen i en ny relation, det är sällan avhängigt en särskild person.

Såå.. om möjligheter finns, kom igång med ditt nya liv.. se vilka möjligheter du har för det är när du skapar ditt liv som du vill ha det som du kan träffa någon som är inne på samma linje!

Man får lov att sörja, har man kompisar får man lov att älta det med dem.. så länge de står ut.. som regel säger de ifrån när det är nog.. om det är bra kompisar!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Aleya
7

Du gjorde slut = du hade inga känslor kvar. Vad spelar det då för roll att hon skaffat en ny? Du har ju ändå gjort slut! Jag tycker det känns som att du vill vara ett offer i detta, men ditt ex har gått vidare och det är inge konstigt. Hur hennes känslor varit kan väl bara hon svara på.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen