Relationer iFokus

Relationer

Etikett: känslor
Läst 944 ggr
rasmussonsara
0

Kär på nytt = känslokaos

För över ett år sedan så börja jag snacka med en kille, som dessutom är en av mina närmsta kompisars kusiner som inte nog med det bor granne med henne. Detta gör alltså att vi springer in i varandra rätt ofta på fritiden plus att vi går i samma skola. I alla fall föll jag direkt för honom men fick rätt tidigt veta att han hade tjej via min kompis - alltså inget han sa i början. Vi "höll på" rätt länge utan att det hände något men efter någon månad var han i valet av att stanna i sitt dåvarande förhållande eller bryta upp för att kunna vara med mig på riktigt. Detta velande pågick länge & i dag vet jag att det pågick alldeles för länge & var inte schysst mot varken mig, han eller hans dåvarande. Han stannade i alla fall kvar hos henne men någon månad senare under en paus i deras förhållande kom han tillbaka till mig & då jag fortfarande var dökär tackade jag inte nej. Under några veckor träffades vi lite mer seriöst men fortfarande lite i smyg. Självklart gick han ju tillbaka till sin flickvän & lämnade mig med ett brustet hjärta. Efter det bråkade vi lite grann då han för att skydda sitt förhållande skyllde på att han & hans kompisar bara drivit med mig osv & att inget var på riktigt. Svårt att tro på det helt, för sån bra skådespelare kan han inte vara.. Men detta har gjort att jag har väldigt svårt att lita på folk ändå.. I alla fall har vi inte pratat på ungefär ett år, men eftersom vi går i samma skola & min bästa kompis är hans kusin har vi sätts rätt ofta. 

För någon månad sen då min dåvarande pojkvän & jag precis hade gjort slut drömde jag om honom vilket kändes jätteskumt då jag intalat mig själv att jag varit över honom hur länge som helst & att jag mest varit arg på honom. Jag tror att jag bara drömde om honom eftersom jag precis gjort slut med min kille & saknade kärlek & närhet, men jag vet inte.

I förra veckan hade vi studentbal där vi båda närvarade, med lite alkohol i blodet kunde vi prata nästan som om inget hänt, dansade & umgicks med varandra. Smådetaljer som att han gärna erbjöd sig att tända cigg åt mig trots att han inte behövde, mycket ögonkontakt i tid & otid plus att han vid ett tillfälle la handen på min rygg & lät den följa hela vägen ner över rumpan på ett väldigt "fint" sätt (inte typiskt "grab her as" sätt alltså) fick känslorna att komma tillbaka. Inte lite heller. Jag blir helt fnittrig när jag pratar om honom & skulle helst av allt bara vilja slänga mig i hans famn när jag ser honom. Träffade honom senast för någon dag sen hemma hos honom då jag umgicks med hans kusin & vi behövde hans hjälp med lite saker. Trots att det var lite stelt kunde vi ändå prata osv, denna gången utan alkohol ;) 

Jag vet verkligen inte vart jag ska ta vägen. Jag är totalt dökär fortfarande, men är osäker på hur han känner. Då jag inte heller har kvar något nummer eller liknande kan jag inte heller försöka ta upp kontakten på ett smidigt sätt. Vad ska jag göra? Han är verkligen mina drömmars kille..

Kan tillägga att han för nuvarande inte är tillsammans med tjejen längre.

// sara - livet som brännskadad -> http://nouw.com/rasmussonsara 

Candela
1

Om han är singel, go for it! 

Varför inte ha en filmkväll hemma hos kompisen och bjuda in honom? Eller fest, eller någon annan slags aktivitet. Eftersom ni har en historia tillsammans tycker jag inte att det gör något om du visar ditt intresse överdrivet uppenbart.

Gaara
6

Fundera över hur han behandlade dig och sin dåvarande tjej förut. Fundera över om det är värt att inleda något seriöst med honom. Nästa gång kanske det är dig han är tillsammans med samtidigt som han "håller på" med någon annan. Menar så klart inte att folk alltid gör om samma saker. Men tänker på att risken finns och att du redan fått ditt hjärta krossat av honom förut. Personligen så hade jag inte valt honom. Men det är helt upp till dig. :)