Relationer iFokus

Relationer

Etikettallmänt
Läst 1648 ggr
liindisen
1

Att använda någon annans deo...

… är det ok att göra så tycker ni?

Scorpio97
2

Syrran glömmer alltid deo när vi åker och simmar och då brukar jag fråga om hon vill använda min. Sen skulle jag nog inte bry sig så mycket om hon lånade den annars heller.

Men vissa personer tycker såklart det är äckligt/obehagligt, så man bör väl fråga först.

//Jessie

Haku
2

Alltså denna frågan är svår att svara på.

Den personens deodorant du vill använda det är den personen du måste rikta frågan till! vissa skulle säga nej andra skulle säga ja. Jag tror många skulle säga nej pga hygien man brukar vilja hålla sånt som tandborstar deo och andra hygienprodukter för sig själv har jag upplevt det som och så gör jag med men det varierar säkert hur folk vill ha det.

liindisen
3

Ja men nu menar jag om nån är och hälsar på, som en som var hos mig härom dagen. Hon gick på toa, och när hon kom tillbaka ut till köket så sa hon. "Du… jag tog lite av din deo som jag hittade i badrumsskåpet"

Och jag blev skitsur. "va?? .. har du snokat i MITT badrumsskåp?… och använt MIN deo??"

"ja hoppas det var okej"

"då kan du ju ta hem deon och använda upp resten också, för jag tänker inte använda den mer iaf"

Så hon hämtade den och stoppade ner i handväskan. Gud vad upprörd jag blev. Vi är inte ens nära vänner utan råkar bara lärt känna varann lite via andra gemensamma vänner.

Jag skulle aldrig snoka i någons badrumsskåp, och definitivt inte använda något av det som finns där. Usch. Jag är upprörd

Haku
1

#3 Jag tycker det känns självklart att man frågar innan oavsett vad man vill låna… och om någon skulle använt min deo utan att fråga hade personen också fått behålla den för jag hade inte velat ha kvar den.. :)

fruktgumman
1

Nej jag tycker inte det är ok alls. Och definitivt inte utan att fråga först.

hannaj98
5

#3 Jag hade definitivt frågat först, det tycker jag att man borde göra. Men jag personligen hade inte brytt mig så mycket om någon gjorde så hos mig.

ChristineL
0

Av hygieniska skäl, nej!

Och absolut inte på det viset #3

Scorpio97
3

Nej, situationen i #3 tycker jag inte heller okej. Man borde inse att vissa personer anser att hygeinartiklar är väldigt personliga  och att man frågar först. 

Själv skulle jag ärligt talat inte bry mig så mycket, men om det är en bekant skulle jag påpeka att personen kunde ha frågat först.

//Jessie

[Devya]
18

Inte ok att låna utan att fråga. Jag skulle tyckt att det var obehagligt om någon skulle gå igenom mina badrumsskåp men jag skulle inte bli sådär upprörd. Jag tycker inte det är värt att göra en så pass stor sak över en ganska liten sak.  Så för mig skulle det inte vara en så stor grej sist och slutligen.

VästkustFia
0

Det är klart man ska fråga först. För mig vore det OK att låna ut till de mest närstående (partner, familjemedlemmar/släkt och nära vänner - om de inte är riktiga grisar förstås 🐖) men inte till ytliga bekanta.

Majken!
5

Helt okej, skulle jag få frågan skulle jag tycka det var en bagatell att fråga om lov över.

Gaara
0

För egen del hade jag inte haft några problem med det så länge personen frågat först. Men att ta och sedan säga att man gjort det… Det är rätt ohyfsat.

Myrra
7

Roll on=Big no no!

Spray = OK!

Allt oviktigt
1

Hade någon gjort som i #3 hade det absolut inte varit okej.  Däremot skulle jag inte bry mig om sambon använde min deo

Cindy S
0

Usch, vad fult. Att hon inte skämdes ögonen ur sig. Det är ju en sak att göra fel en gång, sen fortsätta, utan att fatta vad man gjort. Usch.

Jessica Jones (2015-)

- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

catcult
0

Superäckligt! Hatar också när folk tar för givet att de får dricka ur ens läsk/öl/whatever eller börjar pilla i ens mat. Vill du ha en läsk får du fanimig köpa en själv din snåla jävel, inte besudla min dryck!

"I will not be pushed, filed, stamped, indexed, briefed, debriefed, or numbered! My life is my own!" - Number Six

Omorika
6

Jag tycker att det här med hygien börjar gå lite för långt. Man använder ju samma myggstift så varför inte deo. det är ju bara hud mot hud så högst blir det lika mycket bakterieutbyte som om man skaka hand. Det kan dessutom var bar att i små doser utsätta sig för andras bakterier för det stärker immunförsvaret.

Det var dock fel att hon inte frågade först.

liindisen
3

Det är ju inte bara hygienen jag "hakar upp" mig på. Jag tycker ju att folks badrumsskåp är deras privata område och jag skulle aldrig få för mig att öppna någons badrumsskåp om jag är på toa hos dem. Inte ens min bästa väninnas badrumsskåp har jag tittat i och hon har jag känt i 14 år. Men eftersom det för vissa tycks var helt ok att titta i andras badrumsskåp och dessutom använda sakerna så får jag väl sätta hänglås på mitt, för det är privat det jag förvarar där och jag har bara tagit för givet att inga av mina gäster tar sig friheten att titta där.

Tack för svar!

[Hadraniel]
4

#18 Tyvärr har jag fått uppfattningen att det är mer regel än undantag att folk snokar i andra personers badrumsskåp. Är väl för att folk är nyfikna överlag, att det är väldigt smidigt och risken för upptäckt är i princip obefintlig då man är i ett låst rum.

Nästan så man funderar på att fylla skåpen med massa pingisbollar eller dylikt för att avslöja vilka som snokar i ens skåp!

[Devya]
3

#19 På riktigt? Den enda gång jag har behövt kolla igenom badrumsskåp hos någon annan är då det har inte funnits toapapper och jag märker det först efter att jag har gjort mina behov….

Annars kollar jag aldrig igenom någons badrumsskåp. Förstår inte poängen med det om det inte är för att leta efter toapapper. =P

liindisen
1

#19 haha ja, nåt som för ett jädrans oväsen och rasar ut ifall man öppnar. Så folk lär sig.

[Hadraniel]
2

#20 Ser heller ingen poäng med att snoka för egen del och tycker det är ohyfsat!

Men jag har för mig att jag läste någonstans att det är ett väldigt vanligt fenomen att folk öppnar andras badrumsskåp av ren nyfikenhet.

Kalli
0

Jag hade antagligen inte haft några problem om en nära vän ville låna min deo, någon random bekant hade nog varit lite mer tveksamt. Men att göra en sådan sak utan att fråga, både rota runt i badrumsskåpet och försett sig med deodoranten är i min värld fruktansvärt ohyfsat.