Relationer iFokus

Relationer

Etikettsex
Läst 1284 ggr
My Morin
0

Vad ska föräldrarna säga?

Hej! Jag måste berätta detta för någon.

Jag gillar en kille och han gillar mig! Jag vill ha sex med honom och det vill ha också. Men jag är rädd för vad mina föräldrar ska säga, om hur det gick till, var vi gjorde de och så vidare. Jag vill med honom men mina föräldrar hindrar mig. Jag vill inte göra det bakom deras ryggar men berättar jag kanske dom förbjuder mig? Vad ska jag göra?

Hjälp tack….! 😮

fruktgumman
0

Är du yngre än 15?

Karmatarerskanise
0

Hur gammal är du?

linn15år
2

Dom kan väl inte säga nåt, du har väl sex med vem du vill om du är byxmyndig. Hur gammal är killen?

ChristineL
5

Varför skulle de fråga dig om du har haft sex?

Katti
3

Om du pratar med dina föräldrar om detta så berättar du bara precis så mycket som du vill!

Maria
15

Beroende på hur gammal du är så hör det väl inte till vanligheterna att man redovisar sina första sexuella eskapader för sina föräldrar.

/Maria

NiklasTyreso
4

Prata med en kurator på ungdomsmottagningen så kan de ge råd hur du kan göra. Om du är utsatt för hedersförtryck kan kvinnojouren vara bra att rådgöra med och sedan socialförvaltningen/polisen om du riskerar inlåsning, våld eller får mordhot. Du har rätt att vara kär i vem du vill. Andra får tycka och ha åsikter men de får inte hota eller straffa dig om du blir kär i någon de inte gillar.