Relationer iFokus

Relationer

Etikettkänslor
Läst 1218 ggr
ShegoFan12
0

kan ex bli ihop igen efter ett tag??

Hej jag undrar om det är möjligt för personer som varit ihop tidigare men gjort slut att dom kan bli tillsammans igen? det finns en tjej i min klass som har har tre ex-pojkvänner och dom första månaderna är hon ihop med sin första ex-pojkvän men efter kanske 3-4 månader så gör hon slut med sitt 1:a ex och blir ihop med sitt 2:a ex och efter ytterligare 4 månader gör hon slut med sitt 2:a ex och blir igen tillsammans med sitt 1:a ex och så håller det på hela tiden.. 

går det att få tillbaka känslorna för ett ex och bli ihop igen?? för tjejen i min klass visar tydligen att det går..

Florrpan
10

vad är hon, 11-12?

Det är knappast känslor det handlar om.

noraa
5

tänkte samma sak , det där är mellanstadiet fasoner.

Aleya
1

Eftersom du skrivit om ditt ex som inte var riktigt klok och kunde bestämma sig så tänker jag att din kompis verkar ha samma mentalitet. Ingen vettig människa gör som du beskriver.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

[Túrwen]
0

Det kan hända men oftast inte..jag skulle aldrig ta mina ex tillbaka är hellre ensam då. Men kan bero helt på varför man gjorde slut..behövde men bara en paus eller så och hittar tillbaka till varandra är det ju möjligt om båda är med på samma noter. H

Mrsarrow
1

Det låter inte som om det handlar om riktiga känslor utan om något märkligt beteende bara.

[Devya]
2

Det är nog tal om en väldigt förvirrad person det här och som antagligen inte tänker efter riktigt.

Man leker inte med andra människor på det där sättet, springer fram och tillbaka från ett ex till ett annat. Det kan inte vara bra i längden för henne eller hennes ex.

Om jag går tillbaka till ett ex måste jag tänka väldigt noga på det. Det inget jag bara kan göra sådär huxflux.

ShegoFan12
0

#1 hon är 18-19 år

redytogo
2

Ja man kan bli tillsammans med sitt ex. Jag blev tillsammans med mitt ex igen två år efter att vi gjort slut och nu har vi varit tillsammans flera år och har det väldigt bra ihop. Men som din kompis håller på och flackar fram och tillbaka mellan sina ex utan att kunna bestämma sig, det låter inte riktigt seriöst.

pälli
0

Såklart man kan bli tillsammans med sitt ex igen. Det är jag just nu och vi väntar vårt första barn tillsammans (hans andra dock) 😛 Sen hur man beter sig och pendlar mellan olika ex är mer en fråga om mognad hos individen.

Medarbetare på Chinese Crested ifokus.

Sarah
0

Klart att man kan. Jag och killen gjorde slut för drygt 6 år sedan. Ett år senare blev vi tillsammans igen och nu har vi hus och barn påväg. Bara för att man varit med ngn tidigare betyder inte att det är förbjudet att vara med dem igen.

ChristineL
3

Det är klart att man kan, men i det här fallet handlar det nog inte om känslor utan om uppmärksamhet.

Karmatarerskanise
2

Du har ju redan svaret på din fråga eftersom din kompis blir tillsammans med ex ;)

Florrpan
2

så, 18-19?

låter mer som att hån gillar att ha sex med flera olika människor och seriösa problem med känslor mm.

Killarna är nog inte heller ute efter något seriöst, det är nog bara sex för dom med. Eller så är hon ute efter uppmärksamheten.

[Udoon]
5

Kan kan man, men oftast är det ingen bra idé, dom är ju ex av en anledning, och folk brukar inte förändras så mycket. Sen kan man ha känslor för fler än en person åt gången också.

Men förstår inte riktigt varför du frågar när det inte gäller dig själv, utan en tjej i din klass? Hur hon sköter sina relationer är väl en ensak mellan henne och hennes partner/s, inget som angår någon annan?🤔