Relationer iFokus

Relationer

Etikettallmänt
Läst 3114 ggr
elisabethmoren
7

Han ville ju ha barn ändå - sårad

Mitt ex ville ju ha barn ändå - men bara inte just med MIG. Det kunde han sagt tidigare. Jag ska ta det i från början.

Jag har alltid velat ha barn. Men mitt ex var väldigt tydlig redan från början av vårt förhållande att barn var inget för honom. Det var en sorg för mig, men samtidigt var min kärlek så stark till mitt ex att jag aldrig hade kunnat välja bort honom för att eventuellt hitta en ny man som ville ha barn. Så jag accepterade. Vi hade det ändå så underbart att det övervägde min barnlängtan. Åren gick.

Vi levde tillsammans i 9 år, 8,5 lyckliga år. Sista tiden förändrades han. Jag kunde inte nå honom. Han tog avstånd, vägrade prata om vad som var fel. Kom hem väldigt sent varje kväll och visade irritation när jag undrade om han verkligen måste jobba över VARJE kväll inklusive helger.  Jag började misstänka att någon ny kärlek var inblandad, och mycket riktigt, ett halvår senare ville han separera och det gick från ena dagen till nästa så hade han packat och bodde ihop med den nya kvinnan i hennes lägenhet.

MINDRE än nio månader senare är det bild på dem i lokaltidningen, leende strålande glada med en bebis i famnen. Han har ljugit för mig, kanske inte alla år men någonstans på vägen har han ju uppenbarligen ändrat sig i barnfrågan. Men jag fick aldrig veta det. Då var det ju mig han inte ville ha barn med.

Jag behöver inte direkt några råd, jag ville mest bara skriva av mig, och mina vänner är nog trötta på mitt tjat.

Skogshumblan
12

Jag har inga ord som kan ge dig något. Men du har all medkänsla från mig. Jag hoppas dina vänner och familj hjälper dig igenom det här sveket och att du tar dig igenom detta. Varm kram.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

[Devya]
8

Kanske han inte ljög för dig men ändrade sig sedan då han träffade den andra kvinnan. Säkert känns det tungt och jobbigt men så är livet. =/

atthea
12

Jag börjar gråta av att läsa det här, så jävla elakt. Att han inte varit ärlig, att lämna dig för en annan kvinna och bilda familj? Fy fan. Då hade han kunnat respektera och älska dig så mycket att han släppt dig fri, så du hade kunnat hitta någon annan som faktiskt ville ha barn. Han förtjänar dig inte, de förtjänar varandra. Det måste vara hemskt för dig, försök att umgås med vänner och skratta lite varje dag. Försök att komma över honom, du kommer hitta någon annan.

elisabethmoren
0

Tack för stöttande ord från Er🌺

[Devya]
14

Jag hoppas att du inte ältar alltför mycket över det här utan försöker gå vidare istället. Han har slösat många år av ditt liv så låt det inte bli fler.

pälli
5

Vad hemskt!

Men… har du frågat honom hur det ligger till eller spekulerar du bara? Kan ju vara så att han råkade göra denna kvinna gravid utan att han ens ville det och sedan kanske kvinnan inte ville göra abort och på den vägen är det? Finns nog en del anledningar som kan vara sanna i detta fall :/ Tänkte så du inte stirrar dig blind på att han inte ville ha barn med just dig.

I vilket fall som helst så går livet vidare! Livet är till för att dala, vara med människor som sen försvinner för att man sedan ska träffa på underbara människor som stannar i ens liv. Det är livets gång.

Medarbetare på Chinese Crested ifokus.

Maria
1

Jag förstår att det måste göra oerhört ont men det kanske är så att han ville ha barn med just denna kvinna. Man ändrar sig faktiskt under livets gång och åker på många smärtsamma smällar.

/Maria

elisabethmoren
1

#6 Nej jag har inte frågat honom om den saken då han konstant vägrat svara på några frågor från mig sedan det sista halvåret vi bodde ihop. Han undvek mig ju jämt och visade endast irritation av att jag öppnade munnen. Han ville inte prata med mig alls. Så nej jag har inte försökt att kontakta honom sedan han plötsligt försvann och  flyttade in till den nya. Däremot vet jag ju att han var enormt "rädd" under alla år vi var tillsammans att ett barn skulle råka bli till. Han var mycket nojig över om jag skulle råka missa ett p-piller. Frågade ofta om jag glömt att ta (vilket aldrig hänt)

#7 Ja det är väl så att han plötsligt ändrade sig när hon kom in i bilden dvs innan han ens gjort slut med mig.

pälli
7

#8 Han kanske inte ville svara för han inte mådde bra av att ha skapat ett barn? Jag försvarar inte hans handlingar, försöker bara se det från andra sidor än att han prompt inte ville ha barn med just dig.
Hans älskarinna kanske prompt ville ha barn och sket i p-piller/dylikt och dolde det från honom? Och så vart hon med barn, vägrade abort och han kände att han bara ville ta sitt ansvar som pappa och finnas där fastän han inte vill egentligen? Han kanske finner det ruskigt smärtsamt att prata om detta så därför undvek han dig?

Kan finnas många förklaringar och om du inte har fått något ärligt svar så är det väldigt dumt att gå runt och tro att ''han ville inte ha barn med MIG'' för det kan belasta ens psyke rejält och det är otroligt onödigt. Försök se det från andra sidor istället för att sätta på dig offerkoftan, eller vad jag nu ska säga. För om du inte har något ärligt svar från hans sida så vet du ju faktiskt inte hur det egentligen ligger till.

Aleya
2

Tycket #9 hade en bra syn på det. Visst var det synd att du la så många år på han. Men se det positiva nu för dig: du kan skapa ett nytt och fantastiskt liv. Och sen som #9 skrev så kanske han blev tvingad. En massa av mina ex har barn. Så själv blir jag sur att jag inte lyckats själv och inte för om dom har barn eller hur jag ska skriva. Men det är jag det.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

pälli
0

Som #10 säger, nu kan du skapa det liv du aldrig fick med honom. Det vill säga att du kan träffa en man som vill ha barn. Lägg detta bakom dig och gå vidare :) Det mår du bäst av!

elisabethmoren
2

Nej, det är liksom inte bara att ta nya tag, gå vidare och hitta en man som vill ha barn. Jag blir äldre för varje dag. Är 39, fyller 40 i november och känner mig alldeles för nerbruten av att ens orka tänka på att leta en ny partner i detta läge. Nu vill jag bara vara ensam från karlar ett bra tag känns det som. Det är ju enkelt för männen som har hur lång betänketid som helst ang. barn. Han träffade ju en 29åring så inga problem. Värre för Kvinnor som väntat för länge.

Aleya
1

#12 det jag oavsett menade var att gå vidare och låt inte han förbittra dig. Jag förstår om det känns i dig. Men den tiden du la på han kan du aldrig få igen. Men du kan ju göra de bästa av den som du fått nu. Oavsett om barn eller inte finns med i din framtid.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Åsa S
3

Man måste ju inte ha en man för att skaffa barn, min syster ska snart ha barn nr 2 och hon har varit singel i 2.5år. Hon är ingen superkvinna eller har jättebra betalt jobb (hon är lärare) men vill man ha barn går det att fixa ändå när man känner att tiden tickar på och att det snart kan vara för sent.